Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Superchargers in Belgium (B)

This site may earn commission on affiliate links.
En met hoeveel kilometers ben je aan je dag begonnen?

380 zoals elke dag.
Ik heb nu eenmaal een job waarmee ik mijn dagindeling niet altijd kan plannen en klanten last minute kunnen bellen.
De s is nog altijd de beste wagen die ik tot nu toe gehad heb, en ik wil niet anders meer :)
Als je het forum zo wat volgt zijn er veel verschillende meningen en visies (zoals vb de dichtstbijzijnde suc bij je woonplaats uitschakelen of zwaar betalend maken :confused: )
Als tesla meeleest om beslissingen te maken laat ik ook graag de mijne horen,dus bij deze...
 
Als ik sommige commentaren hier lees is het precies of ze moeten de stroom van de SUC betalen voor degene die even snel in de buurt gaat laden.
Vergeet niet dat iedereen die de optie SUC gekozen heeft daar ook 2500 euro voor betaald heeft. We zijn geen misdadigers als je eens niet thuis laad.
En inderdaad was dat ook het verkoopargument, als ik alleen mag laden als ik op doorreis ben kom ik daar nooit, ik ga niet op reis en doe alleen km om te werken.
 
Lummen gaat volgens mij niet veel toevoegen aan het netwerk, Urmond is maar 30 min verder en aan in de andere richting heb je Machelen (deze is wel zéér populair). Logischer zou er eentje net onder Luik zijn en maakt Namen ineens overbodig én bovendien een ideale springplank naar Aarlen. Maar dat is vanuit Limburg kijkend ;-)
Ik woon in Noord-Oost Limburg. Met mijn P90D moét ik SuC laden als ik meerdere klanten per dag bezoek voorbij Brussel. 350km range max zonder Ludicrous-gebruik (gemiddeld verbruik dan rond de 210). SuC in Urmond (NL) is geen optie als ik die dag al +350 km gereden heb. Ik ga er niet nog eens 50km bovenop doen om te laden. Ik wil kort kunnen laden tijdens mijn ritten.

Lummen is hét kruispunt op de as Antwerpen -> Hasselt/Aken/Luik en Brussel -> Hasselt/Aken/Luik. De SuC in Gent is regelmatig (vanaf 15u30) volzet en die in Machelen wordt tijdens de middagpauze zelfs gebruikt als parking. Ik laad 's nachts steeds 100% op omdat ik bij kouder weer anders niet meer thuis geraak. SuC in Aartselaar ligt niet op de as Gent -> Antwerpen -> Hasselt hé. Ff omrijden langs de A12... ik dacht het niet! Ik sta voor de Kennedytunnel al 45' in de file.
 
  • Like
Reactions: MaH
Ik laad 's nachts steeds 100% op omdat ik bij kouder weer anders niet meer thuis geraak. SuC in Aartselaar ligt niet op de as Gent -> Antwerpen -> Hasselt hé. Ff omrijden langs de A12... ik dacht het niet! Ik sta voor de Kennedytunnel al 45' in de file.

Kijk, dat kan ik waarderen.
Iemand die op dit moment nog steeds aan het pionieren is en dus niet bezwijkt voor een diesel.
Hulde! :):rolleyes:
 
tijdens ons laatste roadtrip (Be-Lux-Fr-CH-It) hebben we 10 suc's aangedaan.
nergens zo druk als in België.

Aosta : schitterende Suc, met 14 stalls. we waren de enige...
misschien is het anders tijdens het toeristische hoogseizoen - maar de Suc's in Belgie en Nederland draaien toch een hogere omzet ;-)
 
tijdens ons laatste roadtrip (Be-Lux-Fr-CH-It) hebben we 10 suc's aangedaan.
nergens zo druk als in België.

Aosta : schitterende Suc, met 14 stalls. we waren de enige...
misschien is het anders tijdens het toeristische hoogseizoen - maar de Suc's in Belgie en Nederland draaien toch een hogere omzet ;-)
Dirk, het waren er 11 ( er zat een foutje in mijn eerdere post;))
Machelen - Metz - Strasbourg - Ergerkingen - Aosta - Cavaglia
Monte Ceneri - Beckenried - Mulhouse - Metz - Machelen
 
  • Informative
Reactions: S-19910
tijdens ons laatste roadtrip (Be-Lux-Fr-CH-It) hebben we 10 suc's aangedaan.
nergens zo druk als in België.

Aosta : schitterende Suc, met 14 stalls. we waren de enige...
misschien is het anders tijdens het toeristische hoogseizoen - maar de Suc's in Belgie en Nederland draaien toch een hogere omzet ;-)
In Aosta nog nooit iemand gezien. Altijd alleen gestaan. Behalve een paar vrachtwagens chauffeurs die komen kijken wat ik aan het doen was.
 
Zijn we niet allemaal pioniers :)
Dat zou je natuurlijk kunnen stellen, maar als je zoals hij dagelijks zulke stukken elektrisch rijdt en daardoor nog steeds moet puzzelen hoe je bij je klanten komt, dan is de verleiding voor veel mensen om gewoon in een diesel te stappen erg groot. En die kiezen dan meestal dus voor die gemakkelijkste weg.
Hij valt niet voor een "easy" diesel en daar heb ik gewoon veel waardering voor!
 
Vandaag tijdens het opladen in SEC Aartselaar binnen gesprongen. Ik liep er An tegen het lijf. Ze had bijzonder goed nieuws te melden: in de buurt van knooppunt Lummen E313/E314 komt er weldra een Supercharger! She made my day!!

Arlon zou volgende week al open gaan en ook voor de kust zouden er concrete plannen zijn...
:)

Arlon nog niet open ;-)
Heb jij ons iets wijs gemaakt of heeft Ann jou iets wijs gemaakt ?