Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Superchargers in Belgium (B)

This site may earn commission on affiliate links.
De spreiding van vele maar kleine(re) SuC-locaties is inderdaad iets wat door de early-adopters als beste oplossing wordt aanzien.
Als 'early-follower' vind ik dat in het geval van Aalst ook wel. Ik vind 8 stalls niet echt klein. Als idd Lokeren en Brugge volgen, Kortrijk is er al (efkes geweest). Allemaal op 30km. Gent ook van 8 naar twaalf. Ik denk dat dit nig steeds de verkoop voor loopt. Echt klein (4) is inderdaad geen oplossing. Met acht 40' gemiddeld laden, betekent ong om de vijf minuten een stall vrij. Is net zoals een benzinestation.
Nu nog slim de power verdelen (aangekondigd) en een forecast vd bezetting op basis van gps bestemming en we zijn er. Als er 1 dreigt vol te zijn, stop je 30km vroeger of later.
 
Ik hoop het echt, zeker gezien ligging SuC Oosterhout. Ik ben echt in de veronderstelling dat gezien de geografische ligging Breda een city charger zou worden.......
De afgelopen maanden heb ik een aantal geplande superchargers die me interesseren in de gaten gehouden. Die stonden tijdens de planningsfase allemaal midden in een stad of dorp op de kaart. Degenen die inmiddels open zijn zijn uiteindelijk allemaal in de buurt van de snelweg terecht gekomen en niet midden in het dorp of de stad (voorbeeld: Verviers). Ik zou niet weten waarom dat voor Breda anders zou zijn.
 
  • Like
Reactions: PaulusdB
Post-its vanochtend in Verviers...

Het jeukte om ze weg te halen want vind niet dat je om zo'n opportunidtisch doel de palen moet beginnen volkleven.

Wat zouden jullie doen?
 

Attachments

  • 20170922_074453.jpg
    20170922_074453.jpg
    166 KB · Views: 70
Post-its vanochtend in Verviers...

Het jeukte om ze weg te halen want vind niet dat je om zo'n opportunidtisch doel de palen moet beginnen volkleven.

Wat zouden jullie doen?

Ook in Arlon volgen ze deze rage. Op elke paal hangen er 2. Hierbij kreeg ik ook een jeukend gevoel. ;)
 

Attachments

  • 3CC1CE3D-2379-48AB-AEDF-E565C08C3830.jpeg
    3CC1CE3D-2379-48AB-AEDF-E565C08C3830.jpeg
    340.9 KB · Views: 52
  • D57B56E1-E3A9-4B16-B4F7-2CC48DF2CE9B.jpeg
    D57B56E1-E3A9-4B16-B4F7-2CC48DF2CE9B.jpeg
    256.5 KB · Views: 55
De laad etiquette is weer zoek in Aartselaar. Kom toe alle zes bezet. Zet me op een vrije parkeerplaats laat lichten aan en blijf zitten. Tesla medewerker komt een auto verzetten en een ander die net toekomt en mij ziet staan en zitten, eens zucht (en dus wel door heeft dat ik wachtende ben) rijdt gewoon direct door tot einde om de plek die net vrij komt in te nemen.

Edit: en nu zelfs nog een tweede die hetzelfde doet.
Man toch wat een kutmentaliteit. Blijkbaar moet je gewoon voor de ladende rij auto's gaan staan wil je de volgende zijn ipv de weg vrij te houden voor zij de weg willen rijden.
 
Last edited:
De laad etiquette is weer zoek in Aartselaar. Kom toe alle zes bezet. Zet me op een vrije parkeerplaats laat lichten aan en blijf zitten. Tesla medewerker komt een auto verzetten en een ander die net toekomt en mij ziet staan en zitten, eens zucht (en dus wel door heeft dat ik wachtende ben) rijdt gewoon direct door tot einde om de plek die net vrij komt in te nemen.
grof !
 

Het is ook gewoon een slechte locatie aangezien je geen wachtrij kan vormen zonder de uit en inrit te blokkeren.

Je zou een wachtrij kunnen maken tijdens de openingsuren door rond het gebouw te rijden waar nog een weg ligt waar er wel wat kunnen wachten... maar krijg zoiets maar uitgelegd met de situatie die zich net voordoet. Kan volgens mij trouwens alleen nog maar slechter worden met steeds meer fiscale rijders die eigenlijk eerder de lul uithangen in een BMW of zo.

Edit: nu is er één plaats vrij en komt er een tesla medewerker er een demo of vervangwagen plaatsen. Hoog tijd dat daar eens wat gewone laders geïnstalleerd worden om die wagens aan te hangen. Er zijn maar zes suc en deze dan nog gebruiken als laders voor de sec en showroom...
 
Last edited:
Het is ook gewoon een slechte locatie aangezien je geen wachtrij kan vormen zonder de uit en inrit te blokkeren.

Je zou een wachtrij kunnen maken tijdens de openingsuren door rond het gebouw te rijden waar nog een weg ligt waar er wel wat kunnen wachten... maar krijg zoiets maar uitgelegd met de situatie die zich net voordoet. Kan volgens mij trouwens alleen nog maar slechter worden met steeds meer fiscale rijders die eigenlijk eerder de lul uithangen in een BMW of zo.

Edit: nu is er één plaats vrij en komt er een tesla medewerker er een demo of vervangwagen plaatsen. Hoog tijd dat daar eens wat gewone laders geïnstalleerd worden om die wagens aan te hangen. Er zijn maar zes suc en deze dan nog gebruiken als laders voor de sec en showroom...
Loop naar binnen en doe je beklag.....