Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Superchargers in Belgium (B)

This site may earn commission on affiliate links.
F7AF4ABA-3B0A-403E-B1F8-3729E618675B.jpeg
Iets voor de middag die in Ekeren gaan uitproberen. Gewoonweg wow... kraaknet, discreet achteraan de parking van de Novotel gelegen, parkeerplaatsen netjes aangeduid, Duvelke genuttigd aan de bar van 't hotel, babbeltje geslaan. Vellie naais indied :) #thankyouElon
+1
Hoop enkel dat het geen A’dam 2 wordt, hoewel, er kunnen nog zeker wat taxi’s bij...
 
Iets voor de middag die in Ekeren gaan uitproberen. Gewoonweg wow... kraaknet, discreet achteraan de parking van de Novotel gelegen, parkeerplaatsen netjes aangeduid, Duvelke genuttigd aan de bar van 't hotel, babbeltje geslaan. Vellie naais indied :) #thankyouElon
Amai! Al voor 12 uur aan het bier?

Ik was er gisteren rond 18 uur. Geen pintje genomen, ik moest nog rijden. Het ziet er wel netjes uit. En lekker dicht bij de oprit richting NL.
 
  • Like
Reactions: Petje1977
Met 1 Duvel loop je toch al tegen de lamp met alcoholcontrole? :eek:
'k Denk eerder van niet, eerlijk gezegd. Heb nu toch al meermaals moeten blazen na feestjes / etentjes (ok, daar is wat vast voedsel mee gemoeid) en nog nooit positief geblazen terwijl ik nu toch niet echt een geheelonthouder ben (alles wel met mate)... maar 'k zal eens een testertje kopen, just to be on the safe side, grijns. Nipt over de grens blazen na ocharme 1 Duvelke of een Westmalle Tripel of zo zou toch maar zuur geld zijn zulle. En een dikke vette bummer als liefhebber van het zwaardere gerstenat op tijd en stond :D

Maar laat ons vooral terug on-topic gaan en uitkijken naar nieuws over de nieuw aankomende SuC's in ons landje... in mijn geval Brugge en Namen als meest interessante. Please laat het aan VdV Oostkamp worden, die eerste :cool:
 
Geheel off-topic: ik heb al eens moeten blazen na een Duvel, en dat was eerst in zo'n trechtertje blazen om te zien of er uberhaupt alcohol in uw bloed zit. Nadien heb ik dan gevraagd om 15' te mogen wachten, en dan pas blazen, en alles safe :) (nog nooit zoveel toerkes gelopen als in die 15' :)

Ahja, on-topic:Brugge zou inderdaad een zeer goeie toevoeging zijn. Bij welke hotel of welke MCDonalds maakt mij niet uit :)
 
Last edited:
In Lokeren momenteel amper 38 kW... da’s wel heel zwak...maar 4 stalls vd 8 bezet.
Staat 1 van die 4 aan een stall naast je? Ofwel ligt het aan je bijna halfvolle batterij? Of was je nog maar net begonnen chargen? EDIT: 'k zag net die "+ 6km" staan, dus nadien zou 't toch moeten opgelopen zijn tot heel wat meer kW? Gisteren in Aalst was 't ook maar povertjes... maar daar was 't echt wel druk. Stond een blauwe X met zeer herkenbare nummerplaat die er ofwel a) net als mezelf om 14h snel even moest komen aftoppen om net z'n heen-en-terug km's te halen en er dus om 17h terug stond (kan, ik was zelf in dat geval) of b) daar een stall meer dan drie uur bezet heeft gehouden.

Grappig/vreemd iets gezien trouwens (en misschien een uitleg voor de lagere snelheid te Aalst gisteren?): een rode Tesla MS met de "oude neus" en franse nummerplaat, waarschijnlijk van een werknemer van Tesla zelf. Kerel liep op en af met een jerrycan, ging op een trapje staan aan die massieve palen die telkens twee stalls bedienen, lichtte er een deksel van en goot dan met een bekertje of zo water, of welke vloeistof het ook was, heel secuur water ergens IN die paal. Koeling? 'k Dacht er nog een gratis knal- en lichtspektakel bij te krijgen toen ik 'em zo bezig zag... :eek:
 
  • Funny
Reactions: cambreVer!
Grappig/vreemd iets gezien trouwens (en misschien een uitleg voor de lagere snelheid te Aalst gisteren?): een rode Tesla MS met de "oude neus" en franse nummerplaat, waarschijnlijk van een werknemer van Tesla zelf. Kerel liep op en af met een jerrycan, ging op een trapje staan aan die massieve palen die telkens twee stalls bedienen, lichtte er een deksel van en goot dan met een bekertje of zo water, of welke vloeistof het ook was, heel secuur water ergens IN die paal. Koeling? 'k Dacht er nog een gratis knal- en lichtspektakel bij te krijgen toen ik 'em zo bezig zag... :eek:

In Aalst gebeurt er nog iets anders, maar ik denk niet dat er veel mensen het echt grappig gaan vinden. Ik sta er een paar weken geleden te laden, naast mij staat een zwarte blacked out model X. Ik kwam aan met 2% en geraakte dus niet thuis en die X stond er toen ik toe kwam zonder iemand in of bij. Ik ben wat beginnen werken in de auto, tot ik plots merk dat er langs de andere kant een andere zwarte X naast me komt staan. Er stapt iemand uit, plugged in, komt achter mijn auto door en gaat naar de blacked out X. De deur van de blacked out X gaat open ik zie dezelfde man in die X stappen.

Op dat moment beslis ik te vertrekken, dus ik stap uit. ik kom die man aan de achterkant van mijn wagen tegen en ik zeg "dat is wel luxe als je er zo 2 hebt". Ik kreeg als antwoord "ah nee, ik heb er 3, van het bedrijf, ik ga dadelijk met deze naar huis (de volgeladen blacked out) en kom met de 3de terug als de andere die ik net ben komen brengen ook vol is."

Na een korte "veel succes ermee" ben ik ingestapt en naar huis gereden om daar verder te laten laden. Ik heb ff getwijfeld om het wel te posten omdat ik de reacties wel al ken voordat ze getypt worden, maar ik moet eerlijk zijn, dat ik dit er ook echt over vind. Als je dat kan doen, woon/werk je duidelijk in de buurt. De wagen zijn van bedrijf zoals aangehaald en is duidelijk ook in de buurt. Als je bedrijf 3 X'en kan betalen, kan je ook laadpunten voorzien en de stroomfactuur betalen hoop ik. Als 1 iemand de SuC als thuislader gebruikt is het telkens maar 1 wagen. Dit is thuisladen aan een SuC van 8 plaatsen met 3 wagen... Ik gun iedereen zijn doen en laten, maar dit is toch wat triest naar mijn mening.
 
In Aalst gebeurt er nog iets anders, maar ik denk niet dat er veel mensen het echt grappig gaan vinden. Ik sta er een paar weken geleden te laden, naast mij staat een zwarte blacked out model X. Ik kwam aan met 2% en geraakte dus niet thuis en die X stond er toen ik toe kwam zonder iemand in of bij. Ik ben wat beginnen werken in de auto, tot ik plots merk dat er langs de andere kant een andere zwarte X naast me komt staan. Er stapt iemand uit, plugged in, komt achter mijn auto door en gaat naar de blacked out X. De deur van de blacked out X gaat open ik zie dezelfde man in die X stappen.

Op dat moment beslis ik te vertrekken, dus ik stap uit. ik kom die man aan de achterkant van mijn wagen tegen en ik zeg "dat is wel luxe als je er zo 2 hebt". Ik kreeg als antwoord "ah nee, ik heb er 3, van het bedrijf, ik ga dadelijk met deze naar huis (de volgeladen blacked out) en kom met de 3de terug als de andere die ik net ben komen brengen ook vol is."

Na een korte "veel succes ermee" ben ik ingestapt en naar huis gereden om daar verder te laten laden. Ik heb ff getwijfeld om het wel te posten omdat ik de reacties wel al ken voordat ze getypt worden, maar ik moet eerlijk zijn, dat ik dit er ook echt over vind. Als je dat kan doen, woon/werk je duidelijk in de buurt. De wagen zijn van bedrijf zoals aangehaald en is duidelijk ook in de buurt. Als je bedrijf 3 X'en kan betalen, kan je ook laadpunten voorzien en de stroomfactuur betalen hoop ik. Als 1 iemand de SuC als thuislader gebruikt is het telkens maar 1 wagen. Dit is thuisladen aan een SuC van 8 plaatsen met 3 wagen... Ik gun iedereen zijn doen en laten, maar dit is toch wat triest naar mijn mening.
Zo worden de SuperChargers gratis thuisladers. Tesla accepteert dit kennelijk. Het is voor Tesla heel makkelijk om dit te voorkomen.
Simpelweg alle laadbeurten dichter bij huis/bedrijf dan bijv. 30 km volledig laten betalen. Dan is het gauw over.
Mensen die thuis niet kunnen laden, kunnen dat vaak wel bij het bedrijf waar ze werken.
En als dat ook niet kan dan gebruik SuC tegen betaling.
Het lost zich wel op met steeds meer Tesla's waar volledig gratis laden niet meer bijzit.
 
  • Disagree
  • Like
Reactions: Tom X and Karim DB
In Aalst gebeurt er nog iets anders, maar ik denk niet dat er veel mensen het echt grappig gaan vinden. Ik sta er een paar weken geleden te laden, naast mij staat een zwarte blacked out model X. Ik kwam aan met 2% en geraakte dus niet thuis en die X stond er toen ik toe kwam zonder iemand in of bij. Ik ben wat beginnen werken in de auto, tot ik plots merk dat er langs de andere kant een andere zwarte X naast me komt staan. Er stapt iemand uit, plugged in, komt achter mijn auto door en gaat naar de blacked out X. De deur van de blacked out X gaat open ik zie dezelfde man in die X stappen.

Op dat moment beslis ik te vertrekken, dus ik stap uit. ik kom die man aan de achterkant van mijn wagen tegen en ik zeg "dat is wel luxe als je er zo 2 hebt". Ik kreeg als antwoord "ah nee, ik heb er 3, van het bedrijf, ik ga dadelijk met deze naar huis (de volgeladen blacked out) en kom met de 3de terug als de andere die ik net ben komen brengen ook vol is."

Na een korte "veel succes ermee" ben ik ingestapt en naar huis gereden om daar verder te laten laden. Ik heb ff getwijfeld om het wel te posten omdat ik de reacties wel al ken voordat ze getypt worden, maar ik moet eerlijk zijn, dat ik dit er ook echt over vind. Als je dat kan doen, woon/werk je duidelijk in de buurt. De wagen zijn van bedrijf zoals aangehaald en is duidelijk ook in de buurt. Als je bedrijf 3 X'en kan betalen, kan je ook laadpunten voorzien en de stroomfactuur betalen hoop ik. Als 1 iemand de SuC als thuislader gebruikt is het telkens maar 1 wagen. Dit is thuisladen aan een SuC van 8 plaatsen met 3 wagen... Ik gun iedereen zijn doen en laten, maar dit is toch wat triest naar mijn mening.
Da's een gegeven da'k nog al gehoord heb, maar 'k weet niet meer waar precies. Even preciseren dat niet alle zwarte X'en in Aalst zo zijn! Zeker niet die met een TMC-sticker erop :)
 
Zo worden de SuperChargers gratis thuisladers. Tesla accepteert dit kennelijk. Het is voor Tesla heel makkelijk om dit te voorkomen.
Simpelweg alle laadbeurten dichter bij huis/bedrijf dan bijv. 30 km volledig laten betalen. Dan is het gauw over.
Mensen die thuis niet kunnen laden, kunnen dat vaak wel bij het bedrijf waar ze werken.
En als dat ook niet kan dan gebruik SuC tegen betaling.
Pardon? Ik kan thuis niet laden, en supercharge bijna nooit. Als ik supercharge kan dat best in Dordt zijn (<30km) omdat ik bijna niet thuis geraak. Om 2300 uur bij kantoor gaan staan tegen 22kW ipv superchargen is niet aantrekkelijk.

Ik heb al betaald voor superchargen (zo’n 2000 euro bij aanschaf) en dat haal ik er echt nooit uit. Ook al kan ik mij de kosten van superchargen veroorloven, dan nog zou ik het niet prettig vinden om tweemaal te betalen.
 
In Aalst gebeurt er nog iets anders, maar ik denk niet dat er veel mensen het echt grappig gaan vinden. Ik sta er een paar weken geleden te laden, naast mij staat een zwarte blacked out model X. Ik kwam aan met 2% en geraakte dus niet thuis en die X stond er toen ik toe kwam zonder iemand in of bij. Ik ben wat beginnen werken in de auto, tot ik plots merk dat er langs de andere kant een andere zwarte X naast me komt staan. Er stapt iemand uit, plugged in, komt achter mijn auto door en gaat naar de blacked out X. De deur van de blacked out X gaat open ik zie dezelfde man in die X stappen.

Op dat moment beslis ik te vertrekken, dus ik stap uit. ik kom die man aan de achterkant van mijn wagen tegen en ik zeg "dat is wel luxe als je er zo 2 hebt". Ik kreeg als antwoord "ah nee, ik heb er 3, van het bedrijf, ik ga dadelijk met deze naar huis (de volgeladen blacked out) en kom met de 3de terug als de andere die ik net ben komen brengen ook vol is."

Na een korte "veel succes ermee" ben ik ingestapt en naar huis gereden om daar verder te laten laden. Ik heb ff getwijfeld om het wel te posten omdat ik de reacties wel al ken voordat ze getypt worden, maar ik moet eerlijk zijn, dat ik dit er ook echt over vind. Als je dat kan doen, woon/werk je duidelijk in de buurt. De wagen zijn van bedrijf zoals aangehaald en is duidelijk ook in de buurt. Als je bedrijf 3 X'en kan betalen, kan je ook laadpunten voorzien en de stroomfactuur betalen hoop ik. Als 1 iemand de SuC als thuislader gebruikt is het telkens maar 1 wagen. Dit is thuisladen aan een SuC van 8 plaatsen met 3 wagen... Ik gun iedereen zijn doen en laten, maar dit is toch wat triest naar mijn mening.
Wat een zonde van je tijd !