Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Superchargers in Belgium (B)

This site may earn commission on affiliate links.
nog 7 locaties erbij in België;)
ze staan allen voor "binnenkort"
Tunhout, Brugge ,Tournai, Waver, Namen, Lavaux-Sainte-Anne, Luik
Vind Tesla | Tesla België,
Prachtig, thanks voor de update. Die in België zijn intussen blijkbaar wel al aangepast naar "End of 2018"... zeer benieuwd naar Brugge, 'k heb namelijk zelf een van mijn lokaties voorgesteld aan de verantwoordelijke (en twee andere als mogelijke destination chargers), 't zou moeten lukken natuurlijk :D Zie het eerder bij VdV Oostkamp gebeuren. Blij met dit nieuws in ieder geval, en als je even de kaart van Europa bekijkt wordt het al helemaal netjes, vooral naar het (zuid-)oosten toe... citytrips comin' up hier alvast.
 
  • Like
Reactions: FVO
Zoals gestipuleerd kan de exacte locatie afwijken.
Het wordt het Aldhem hotel in Grobbendonk.
En word ik op de 5e verjaardag van mijn trouwe Classic een locale suc lader.
Yes !
Ik ondervind sedert SuC Aalst dat een nabije SuC minder interessant is dan velen denken. Op de heenreis is de batterij koud en krijg je de eerste 10’ slechts 30 kW. Op de terugreis wil je vooral thuis zijn.
Een SuC op 40 km is interessanter omdat een stop en een koffie dan al wat welkomer zijn, de batterij warm en in mijn geval kon ik voor de files tot aan de lader rijden die voorbij de knelpunten lagen (Machelen, Gent vroeger, Ekeren) en daar wat werken tijdens het laden.
 
Ik ondervind sedert SuC Aalst dat een nabije SuC minder interessant is dan velen denken. Op de heenreis is de batterij koud en krijg je de eerste 10’ slechts 30 kW. Op de terugreis wil je vooral thuis zijn.
Een SuC op 40 km is interessanter omdat een stop en een koffie dan al wat welkomer zijn, de batterij warm en in mijn geval kon ik voor de files tot aan de lader rijden die voorbij de knelpunten lagen (Machelen, Gent vroeger, Ekeren) en daar wat werken tijdens het laden.

Kort samengevat: je wil echt geen SuC in Grobbendonk @S-19910 , maar dan ook ECHT NIET! :D
 
Ik ondervind sedert SuC Aalst dat een nabije SuC minder interessant is dan velen denken. Op de heenreis is de batterij koud en krijg je de eerste 10’ slechts 30 kW. Op de terugreis wil je vooral thuis zijn.
Een SuC op 40 km is interessanter omdat een stop en een koffie dan al wat welkomer zijn, de batterij warm en in mijn geval kon ik voor de files tot aan de lader rijden die voorbij de knelpunten lagen (Machelen, Gent vroeger, Ekeren) en daar wat werken tijdens het laden.

Sterker nog 40KM is nog te dichtbij ik woon zelf in Roermond ( zie kaart ) , maar op een afstand van 40KM is de auto op de heenweg nog vol, en dat laatste stukje red je ook nog wel naar huis, ik zit er midden in SUC central maar maak van deze chargers het minste gebruik.

Superchargers.png