Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Superchargers in Belgium (B)

This site may earn commission on affiliate links.
Vanavond in Machelen full house en 27kW. Ik was al warm en leeg maar ook na half uur nog steeds niet gestegen. Aan die snelheid niet te verwonderen dat het vol staat. Ik had de luxe om na half uur genoeg tot thuis te hebben (+70km).
Daarom zou er in de software een update moeten komen die aangeeft wat de preferred stall is. Tesla kan berekenen aan welke stall je het snelst kan laden wanneer er van elk duo minstens eentje bezet is.
 
Daarom zou er in de software een update moeten komen die aangeeft wat de preferred stall is. Tesla kan berekenen aan welke stall je het snelst kan laden wanneer er van elk duo minstens eentje bezet is.
Ik was de vijfde. De 4 andere stonden allemaal op de B. 1 ervan was nog aan het inpluggen, dus daar moest ik niet op de A gaan staan. Het was voor de andere drie plaatsen dus gokken. Toen ik door had dat het laden niet opschoot (nog even voordeel vd twijfel gegeven) stond alles vol.

Maar dan nog, zelfs met een buurman moet ik meer dan 27kW krijgen en zou hij na ong. 15-20’ bij mijn buurman moeten beginnen afknijpen wegens > 50% zodat ik meer krijg, maar zelfs na een half uur kreeg ik steeds nog maar 27W. Ik vermoed dus dat mijn buurman ook niet de volle lading (letterlijk en figuurlijk) kreeg.
Dit zorgt er dan weer voor dat de SuC langer bezet blijft en wordt dit vicieus.
Dit is niet hoe ik het SuCen het vorige anderhalf jaar ervaren heb. Eerste keer dat het mij tegenging. Tot nu toe heb ik het altijd al een prettige ervaring gevonden: 20-30’ me-time.
 
Iemand
Zopas zeer lekker geluncht in de toekomstige SuC Brugge, Hotel Weinebrugge. Ze gaan ons hier vaak zien denk ik.

Nog geen werken die begonnen zijn maar de eigenaars zeggen al heel wat oprijdende Tesla’s gespot te hebben. ;)

De officiële publicatieplicht loopt nog een vijftal weken, dus tot dan gebeurt er hier nog niks.
Gisteren ook nog eens gepasseerd. De parking stond tsjampievol met wagens, bussen van een wielrennerteam.... Ik vrees voor veel problemen....
 
  • Informative
Reactions: guyG
Iemand

Gisteren ook nog eens gepasseerd. De parking stond tsjampievol met wagens, bussen van een wielrennerteam.... Ik vrees voor veel problemen....
Dat blijf ik het grote probleem vinden met SuperChargers bij hotels, het is té verleidelijk om te ICE'en. Voldoende auto's die er echt een P-plek zoeken.

We kunnen de hele discussie weer voeren, maar ik vind SuperChargers bij hotels sub-optimaal. Vanwege de ligging én de ICE problemen.

Doe daar de parkeer-ethiek die in België (en ook Frankrijk) toch wat lager lijkt te liggen dan in Duitsland of Nederland en je hebt snel die problemen.
 
  • Like
Reactions: simonsmidt
Terwijl er eigenlijk op die plaats genoeg plaats was achter het hotel, waar de dienstingang is, daar kon men echt een hele rij neerzetten.

Er zal echter langs die kant geen ingang zijn, maar het was misschien een kleine moeite om een klein padje aan te leggen naar de rechtervoorkant het terras.

upload_2018-3-26_16-45-18.png


upload_2018-3-26_16-47-10.png
 
  • Informative
  • Like
Reactions: guyG and Nogo1966
Waarschijnlijk zitten de meesten aan de koffie.
Naah, slechts eentje. Intussen heb ik ook mijn eerste kennismaking met die koffiemachines achter de rug, grijns... op de knop drukken zonder een koffiepad in de machine te plaatsen. Kopje na het vaststellen van mijn loempigheid dan maar even "discreet" naast de machine geplaatst en na het nuttigen van een wél gelukte tas koffie de mislukte versie gaan uitkieperen in 't toilet. Zucht - ik moet duidelijk eens wat meer buitenkomen :D #sterkbezig
 
Is die voorste X van jou? Zo ja wil je hem dan 1 stall naar links zetten?
Mijn OCD kan dit anders niet hebben :p
Nee, denk dat dat die is van dat bedrijf dat 3 X'en heeft en op enkele minuten van de SuC gevestigd is en waarvan een werknemer nu en dan de ene X voor de andere komt wisselen. Heb ik "van lezen" hé :D

Wel een ferme bak, ik zou de mijne er wel eens gelijkaardig durven uit laten zien binnenkort...
 
  • Like
Reactions: Erik-S85