En als Model 3 rijders waarschijnlijk een asocialer volkje gaat trekken gaan ze nog streken krijgen ook en voor gezever gaan zorgen.
Ik ga voor alle duidelijkheid mijn Model 3 ook voorzien van een priority sticker en rustig laden tot 100%.
/s
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
En als Model 3 rijders waarschijnlijk een asocialer volkje gaat trekken gaan ze nog streken krijgen ook en voor gezever gaan zorgen.
zo simpel is, Phil.Ik zie het probleem niet.
Er is enkel een issue als je niet bij de wagen blijft. Maar op je app kan je zien hoeveel er vrij zijn. Je zou het zelf ook appreciëren dat iemand plaats vrij maakt, als je staat te wachten.
- Je komt aan en alle 'niet priority zijn vol': je plaatst je gewoon op een dubbele (priority 3) lader. Als er een '3' aankomt én ook alle dubbele laders zijn bezet, dan zal de 3 wachten. Heeft niets te maken met 3, S of X: vol is vol. Zou ook zo geweest zijn indien de 3 geen andere poort had. Als een 3 wacht en er komt een niet aangepaste plaats vrij, dan verzet je je.
- Je komt aan en alle bij alle 'niet' priority plaatsen is er per 'koppel' 1 bezet (per cijfer 1 vd 2 letters), de '3' plaatsen zijn vrij: als je een niet priority lader neemt, zal je trager laden (die ene die op het koppel staat neemt het volle vermogen, jij krijgt de rest): je mag je op een '3' plaats zetten. De plaats naast jou is vrij (anders zou je je op een SX plaats zetten). Dus als de eerste 3 aankomt zet hij zich daar. Je hebt ondertussen de volle power gereserveerd, hij krijgt de rest. Als daarna alle '3' plaatsen bezet zijn (mede door jou) en er komt nog een 3 aan en er is plaats op een 'S/X' plaats, moet je je verzetten. Ondertussen verlies je geen laadsnelheid, want je hebt zelf wellicht al minder vermogen of je hebt gezien welke S/X er al langer dan 20' staat en dus minder vermogen krijgt. Je kan je er naast zetten. Als er 8 stalls zijn die elk 40 minuten laden, vertrekt er gemiddeld om de 5 minuten een wagen.
Een telefoonnummer op het dashboard kan ook veel oplossen in het meestal uitzonderlijke geval dat je je zou moeten verplaatsen. Ik zie zelden volle SuCs.
neen, ik denk dat dit zo blijft.Is hopelijk maar tijdelijk tot alle stalls van CCS worden voorzien?
Jij hebt het ook wel hoog in je bol kerel als je zo'n uitspraken doet.
Doorgaans zijn het figuren zoals jij die voor gezever zorgen!
Ik zie het probleem niet.
Er is enkel een issue als je niet bij de wagen blijft. Maar op je app kan je zien hoeveel er vrij zijn. Je zou het zelf ook appreciëren dat iemand plaats vrij maakt, als je staat te wachten.
- Je komt aan en alle 'niet priority zijn vol': je plaatst je gewoon op een dubbele (priority 3) lader. Als er een '3' aankomt én ook alle dubbele laders zijn bezet, dan zal de 3 wachten. Heeft niets te maken met 3, S of X: vol is vol. Zou ook zo geweest zijn indien de 3 geen andere poort had. Als een 3 wacht en er komt een niet aangepaste plaats vrij, dan verzet je je.
- Je komt aan en alle bij alle 'niet' priority plaatsen is er per 'koppel' 1 bezet (per cijfer 1 vd 2 letters), de '3' plaatsen zijn vrij: als je een niet priority lader neemt, zal je trager laden (die ene die op het koppel staat neemt het volle vermogen, jij krijgt de rest): je mag je op een '3' plaats zetten. De plaats naast jou is vrij (anders zou je je op een SX plaats zetten). Dus als de eerste 3 aankomt zet hij zich daar. Je hebt ondertussen de volle power gereserveerd, hij krijgt de rest. Als daarna alle '3' plaatsen bezet zijn (mede door jou) en er komt nog een 3 aan en er is plaats op een 'S/X' plaats, moet je je verzetten. Ondertussen verlies je geen laadsnelheid, want je hebt zelf wellicht al minder vermogen of je hebt gezien welke S/X er al langer dan 20' staat en dus minder vermogen krijgt. Je kan je er naast zetten. Als er 8 stalls zijn die elk 40 minuten laden, vertrekt er gemiddeld om de 5 minuten een wagen.
Een telefoonnummer op het dashboard kan ook veel oplossen in het meestal uitzonderlijke geval dat je je zou moeten verplaatsen. Ik zie zelden volle SuCs.
De Model 3 rijder ziet in de app en op zijn scherm ook enkel het aantal vrije en bezette Model 3 compatibele superchargers, dus als die bezet zijn door Model X en Model S, zal ie al de bui weten hangen.Maar op je app kan je zien hoeveel er vrij zijn
ik val in herhaling...Ja, dat zou wel de ultieme premium user experience zijn (NOT!). Kom je aanrijden in je model S of model X van pakweg anderhalve ton en dan moet je met een adapter gaan lopen stoeien pfff.….. Hoop dat dit niet de "oplossing" gaat zijn.
Niet gelachen, ik kijk er echt naar uit dat ik op vakantie ook bij een Ionity kan laden als het moet, omdat de supercharger aan de andere kant van de bergketen ligt. Het Supercharger-netwerk is heel goed, maar er zitten nog altijd gaten in als je niet op doortocht bent, en het netwerk van AC-laders is vaak ook niet toereikend als je heen en terug rijdt naar een locatie ver van een supercharger. Ik bedoel maar: ik heb voor een reden die CHAdeMO adapter gekocht, en heb er zelfs in België al regelmatig nut van gehad.En dat is niet eens zo slecht nieuws : kunnen we met de oudere wagens ook bij alle CCS-snellaadpalen laden.
Heel erg uit te kijken bij het uitrijden met die witte blokjes daar, hebben ze niet echt over nagedacht :-sTesla Supercharger Aalst vanuit de lucht
View attachment 376859 View attachment 376860 View attachment 376861
Je kan beter achteruit rijden en de parking gerkaten waar je ze opreed. Linksaf, aan rond punt kort rechts aan einde rechts, over de autoweg, aan lichten rechtdoor en aan volgend rond punt weer rechts. Zo vermijd je in de (zeer ruime) spits ook de files.Heel erg uit te kijken bij het uitrijden met die witte blokjes daar, hebben ze niet echt over nagedacht :-s
Bedankt voor de tip!Je kan beter achteruit rijden en de parking gerkaten waar je ze opreed. Linksaf, aan rond punt kort rechts aan einde rechts, over de autoweg, aan lichten rechtdoor en aan volgend rond punt weer rechts. Zo vermijd je in de (zeer ruime) spits ook de files.
Yep, doe ik ook steeds.Je kan beter achteruit rijden en de parking gerkaten waar je ze opreed. Linksaf, aan rond punt kort rechts aan einde rechts, over de autoweg, aan lichten rechtdoor en aan volgend rond punt weer rechts. Zo vermijd je in de (zeer ruime) spits ook de files.