Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Superchargers in Belgium (B)

This site may earn commission on affiliate links.
Vandaag kreeg ik plots een mailtje ivm idle fees... Nieuwe wetten?
upload_2019-2-21_17-17-26.png
 
Gelukkig kreeg ie maar 40 cent per minuut aangerekend, wat betekent dat er minder dan 50% van de stalls bezet waren :)
Dat is onjuist. Bij 50% tot 100% bezetting is het €0,40 per minuut. Bij alles bezet is het €0,80 per minuut.

Geldt de 'idle fee' ook als er nog Supercharger plaatsen vrij zijn?

Er worden kosten voor stilstaan (idle fees) berekend voor elke auto die bij een Supercharger staat als het laadstation nog voor ten minste 50% bezet is en het opladen is voltooid. De idle fees worden verdubbeld wanneer het station 100% bezet is.
'Idle Fee'

Dit eerste keer bericht heb ik zelf ook al gehad. Was lekker aan het dineren. Tot 90% ingesteld, de laadsessie was al klaar voordat het dessert op was. Later maar doorgeschoven naar 100%, die minuten tussen 90% en het doorschuiven zijn mij wel aangerekend.
 
  • Informative
Reactions: Frank C and wooter
Ik had dit nog nooit eerder gekregen dergelijke mail ... Ik heb gratis supercharging ...
Dit is al zo sinds begin 2017 als ik mij dat goed herinner.
Er is wel een 5 minuten buffer. Als je de auto weghaalt binnen 5 minuten nadat het laden voltooid is, geldt de idle fee (over die 5 minuten) niet. Als je vanmiddag net 1-2 minuten sneller was, had je de mail ook niet gehad ;)
 
  • Like
Reactions: PaulusdB