Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Superchargers in Nederland (NL)

This site may earn commission on affiliate links.
Gisteren voor het eerst in Emmeloord geladen. SuC niet te dicht bij de ingang - goed plan. Maar helemaal aan de andere kant hoeft nu ook weer niet -;) - zeker in de koude wind in de polder.. Hoge snelheid (110) - lekker rustig.

View attachment 269605
Ik was er gisteren rond 18.00 uur en toen was het al behoorlijk druk. 6 van de 10 stalls bezet dus de locatie wordt al aardig goed gevonden. Het ligt er wel een beetje desolaat bij aan die kant van Van der Valk.
 
Ik ben er gisteren ook geweest in Emmeloord en gegeten in het restaurant. Kan ik iemand blij maken met deze voucher? IMG_20171228_173934.jpg
Ik kom er n.l. niet weer om te eten...
 
Vanavond in VdV Horst me ook beperkt tot een dubbele espresso - en zelfs die viel me tegen. En wat waren de toiletten daar vies..
Dat hele VdV concern is toch wel Nl op z'n smalst.. en dan zit het er ook nog elk weekend vol.. waar je ook komt..
Nee - die voucher laat ik aan mij voorbij gaan -;)

Er zit wel een onwijs verschil tussen de verschillende VdV. Sommige zijn vreselijk, anderen zijn modern en prima. Ik zou er mijn kerstdiner niet vieren nee, maar voor een kop koffie tijdens het laden of een zakelijke afspraak vind ik een aantal echt wel prima.
 
Zwolle, Dordrecht, Eindhoven en zeker Urmond zijn de moeite waard! Ik zie overigens wel een verband met de E-Rally.... als die bij een vdv is gestart, dan is dat al bijna te beschouwen als een kwaliteits keurmerk :)....

De eerste in Oosterhout.... tja... daar was een Supercharger. En dat was in 2014 al heel wat :)
 
VdV Zwolle heb ik wel eens aardig gegeten ook inderdaad. Hazenpeper had ik toen dacht ik. Was erg lekker. Geen topkwaliteit, maar zou er nog wel een keer naar teruggaan. Het kost ook niet bizar veel verder. Alleen het mist gewoon de gezellige sfeer van een klein lokaal restaurantje.

VdV Eindhoven heb ik een keer sushi gegeten, die was ook best goed. Beter dan veel van die all you can eat restaurants in elk geval (bij VdV betaal je gewoon per sushi ding).

VdV Apeldoorn een keer koffie en gebak gehad, was gewoon gemiddelde kwaliteit.

Het enige wat ik mis is dat er niet even een betaalbare kleine snack voor onderweg is te regelen. Bij de Burger King Zevenaar haal ik nog wel eens een kleine cheeseburger, dat is net mooi om onderweg wat kleins te eten. De kwaliteit is totaal niks natuurlijk van die fastfood ketens, maar het kost dan ook maar 1 of 2 euro. Ik hoef niet altijd een complete lunch van tegen de 10 euro aan, wat ze bij VdV serveren.
 
  • Like
Reactions: simonsmidt
Zwolle, Dordrecht, Eindhoven en zeker Urmond zijn de moeite waard! Ik zie overigens wel een verband met de E-Rally.... als die bij een vdv is gestart, dan is dat al bijna te beschouwen als een kwaliteits keurmerk :)....

De eerste in Oosterhout.... tja... daar was een Supercharger. En dat was in 2014 al heel wat :)
Dit jaar VdV Dordrecht! Wordt voor deze lustrum editie de mooiste locatie tot op heden. Vooral de Pre Party op vrijdagavond 1 juni beloofd spectaculair te worden.......;)
 
Zwolle, Dordrecht, Eindhoven en zeker Urmond zijn de moeite waard! Ik zie overigens wel een verband met de E-Rally.... als die bij een vdv is gestart, dan is dat al bijna te beschouwen als een kwaliteits keurmerk :)....

De eerste in Oosterhout.... tja... daar was een Supercharger. En dat was in 2014 al heel wat :)

Klopt, daar reed men het hele land voor door om die te bekijken (en te laden), totdat Zevenaar het netwerk kwam versterken. Waar we nu ons zorgen maken over de snelheid van de uitrol (pas 374 stations in Europa :rolleyes: ) is het leuk te bedenken dat de eerste ploeg Teslarijders in NL helemaal geen Superchargers hadden.
 
  • Like
Reactions: PaulusdB
Klopt, daar reed men het hele land voor door om die te bekijken (en te laden), totdat Zevenaar het netwerk kwam versterken. Waar we nu ons zorgen maken over de snelheid van de uitrol (pas 374 stations in Europa :rolleyes: ) is het leuk te bedenken dat de eerste ploeg Teslarijders in NL helemaal geen Superchargers hadden.

2 december 2013 werd er in Oosterhout voor het eerst geladen - de eerste SuC in Nederland. Zevenaar volgde toen al vrij snel. Dat jaar werden er pm 1.200 Tesla's verkocht - grootste deel hiervan moest op die datum nog afgeleverd worden den ik. Drie weken later maakte ik m'n eerste lange rit (Davos) - was nog een heel gepuzzel om laadpunten te vinden voor plan A én voor plan B -;).
 
  • Like
Reactions: FVO and Phil V
Er zit wel een onwijs verschil tussen de verschillende VdV. Sommige zijn vreselijk, anderen zijn modern en prima. Ik zou er mijn kerstdiner niet vieren nee, maar voor een kop koffie tijdens het laden of een zakelijke afspraak vind ik een aantal echt wel prima.
Ik heb de NVWA een paar jaar geleden nog op een Van der Valk restaurant afgestuurd. Die waren zo de kluit aan het belazeren dat het niet grappig meer was.
 
  • Like
Reactions: FVO
2 december 2013 werd er in Oosterhout voor het eerst geladen - de eerste SuC in Nederland. Zevenaar volgde toen al vrij snel. Dat jaar werden er pm 1.200 Tesla's verkocht - grootste deel hiervan moest op die datum nog afgeleverd worden den ik. Drie weken later maakte ik m'n eerste lange rit (Davos) - was nog een heel gepuzzel om laadpunten te vinden voor plan A én voor plan B -;).
En dan vermeld je nog niet de hoogteverschillen die je mee in rekening moest brengen!