Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Superchargers in Nederland (NL)

This site may earn commission on affiliate links.
In Amsterdam hebben we er 4 bij, dat had ik nog niet gezien. Van 12 naar 16 laders dus nu. 1 is nog buitendienst.
 

Attachments

  • 15139707061974411770981825108385.jpg
    15139707061974411770981825108385.jpg
    308.3 KB · Views: 92
In Amsterdam hebben we er 4 bij, dat had ik nog niet gezien. Van 12 naar 16 laders dus nu. 1 is nog buitendienst.
Zou best wel eens iets te maken kunnen hebben met dat gedoe om de Schiphol taxi's. Hoewel nieuwe commerciële voertuigen helemaal niet meer van superchargers gebruik mogen maken.

Verbaast me eigenlijk dat Tesla geen fast-charger verkoopt. Zeker voor bedrijven en commerciële instanties zou er toch vraag zijn voor een snellere lader.
 
Zou best wel eens iets te maken kunnen hebben met dat gedoe om de Schiphol taxi's. Hoewel nieuwe commerciële voertuigen helemaal niet meer van superchargers gebruik mogen maken.

Verbaast me eigenlijk dat Tesla geen fast-charger verkoopt. Zeker voor bedrijven en commerciële instanties zou er toch vraag zijn voor een snellere lader.
die schiphol-taxis hebben nochtans al twee voorbehouden superchargers.

er zijn gewoon veel tesla's in Nederland, en er wordt ook veel geladen.
 
Maar daar hebben ze bij Tesla wat op gevonden...de slagbomen, voorzien van camera's. Die schijnen de kleur van nummerborden te kunnen herkennen. Vandaag geïnstalleerd - in Amsterdam dus.
View attachment 268204
Grappig. Ik zie mijn auto ook nog staan op deze foto. Had vandaag al mijn eerste reparatie bezoek na een 6 weken gereden te hebben in een nieuwe Tesla :(. Deurhandle sloot niet meer. Over 3 weken weer terug voor andere "standaard" storingen (stuurbekrachtiging, rammel in zonnedak, fluitend zijraampje, chromen strip bij deur niet goed uitgelijnd.
 
Op de supercharger-map staan de nieuwe plannen voor 2018, ik geloof dat ik die nog niet voorbij had zien komen. In de planning in NL staan nu dus deze 6:
- Winschoten (A7)
- Klazinaveen (A37)
- Breukelen (A2)
- Leiden (A4)
- Gorinchem (A15)
- Breda (Breda centrum)

Lekker bezig! En dan ook nog de mogelijkheid dat er meer bij komen die niet ingepland staan, zo kwam Emmeloord er opeens ook bij en die is al operationeel.
 
  • Informative
Reactions: simonsmidt
Moederziel alleen bij de SuC in Horst. Prima laadsnelheid, pal aan de A73 en vriendelijk personeel in het Parkhotel Horst. Mooie aanvulling op de weg naar het zuiden.
Het is inderdaad een prachtige locatie, mooi hotel en echt direct aan de snelweg. Al had ik de locatie iets noordelijker willen hebben, vanuit het noorden gezien net voor de A77. Maar goed blijft altijd wel wat te zeuren natuurlijk.