Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Superchargers in Nederland (NL)

This site may earn commission on affiliate links.
Grappig om die SuC perikelen te lezen en te bedenken dat ik over een tijdje met mijn Model 3 daaraan mee ga doen.
Ik denk dat er dan nog veel SuC's bij moeten komen, als er nu al af en toe 100% bezetting is.
Al verwacht ik met een 3 LR zelden te hoeven bijladen bij ritten binnen NL. Krijg de kW ook niet gratis...
 
Genoeg laadplekken vrij bij corendon om half 7 in de morgen maar de directie plek was al wel bezet :)

moet ook wel zeggen 20 is misschien een mooier getal dan 19 maar, om nummer 20 nou zo appart neer te zetten is ook wel verwarrend.... ach zal er wel geen verstand van hebben.
 

Attachments

  • E99F7A07-D309-4450-AAE1-88354AFD6397.jpeg
    E99F7A07-D309-4450-AAE1-88354AFD6397.jpeg
    257.1 KB · Views: 75
  • Funny
Reactions: nico180
Wij konden vanavond na ruim een uur met meerdere auto’s gewoon uitrijden, zonder de kaart in de uitrijterminal te stoppen. Waarschijnlijk checkt de camera je nummerbord (doet hij bij de inrit ook) en checkt hij online of het een Tesla is.
Ik ga het zometeen testen met een Portugees kenteken.
Want dit zou betekenen dat alle buitenlandse Tesla’s wel naar binnen moeten met hun parkeerkaart aangezien de kentekens niet herkend worden of online opgezocht kunnen worden.
 
  • Like
Reactions: Basvdpoel
Ik ga het zometeen testen met een Portugees kenteken.
Want dit zou betekenen dat alle buitenlandse Tesla’s wel naar binnen moeten met hun parkeerkaart aangezien de kentekens niet herkend worden of online opgezocht kunnen worden

Heel vaak kun je bij dit soort hotels ook zonder uitrij kaart gewoon de parkeerplaats verlaten, Ik reed deze week bij vd Valk en Novotel ook zo weg zonder dat ik er geladen had of een uitrijkaart gevraagd. Denk dat die slagbomen er gewoon staan om gelegenheidsparkeerders af te schrikken en dat ze de mogelijkheid willen hebben om ze te gebruiken als het echt druk wordt.
 
Een nummerplaatherkenning met koppeling aan een database van inschrijvingsgegevens... allemaal veel te ver gezocht. Ofwel staat de slagboom er enkel om af te schrikken en gaat deze standaard gewoon open. Ofwel staat deze ingesteld op een bepaald tijdstip waarbij een validatie door de receptie niet vereist is. Als je deze op enkele uren zet dan voorkom je een hoop last aan de receptie. En overnacht blijven zo goed als altijd toch klanten van het hotel ipv gelegenheidsparkeerders.
 
67B0CC7C-1CC3-408A-93AF-40617ADC3EFD.jpeg
D0F1BA65-F05E-4E11-A6E6-06B95A7482D1.jpeg


Het werd een groter avontuur dan verwacht... gisteren met 8% aangekomen bij mijn verblijf, ik dacht morgen ga ik die SuC proberen in Badhoevedorp, dus geen probleem.

Kom ik vanochtend bij de X, geeft je aan 0%...

3,7 heeeeel rustig gereden, met streepjes bij 50kW vermogen, toch bij de SuC gekomen.

Na 5 min gaf hij eindelijk weer wat roods in het batterijtje.. daarna kwam het sneeuwvlokje er bij.
Voor wie het leuk vindt, bijgaande de foto’s van hoe dat er uit ziet.

Na 10 min zit ik nu op 54 kW laden en 3%.

@Energie Gratiz
Dat van die 0% heb ik wat sneller geprobeerd dan me lief is ;-) maar heb het gevoel dat dit bij een warme accu is ;-))
 
Wij konden vanavond na ruim een uur met meerdere auto’s gewoon uitrijden, zonder de kaart in de uitrijterminal te stoppen. Waarschijnlijk checkt de camera je nummerbord (doet hij bij de inrit ook) en checkt hij online of het een Tesla is.
Lijkt mij dat dit niet geautomatiseerd gaat maar dat de receptionist de slagboom voor je open doet.
 
  • Like
Reactions: PaulusdB
SuC staat ook in de navigatie, ook met beschikbaarheid. De veschikbaarheid is wel actueel maar helaas zijn 14 van de 20 stalls nog niet bereikbaar (parkeerplaats deel afgezet).
Misschien al eerder geconstateerd en gemeld, maar hier goed op letten dus, zal vast snel helemaal open gaan.
 
Last edited:
View attachment 354807 View attachment 354808

Het werd een groter avontuur dan verwacht... gisteren met 8% aangekomen bij mijn verblijf, ik dacht morgen ga ik die SuC proberen in Badhoevedorp, dus geen probleem.

Kom ik vanochtend bij de X, geeft je aan 0%...

3,7 heeeeel rustig gereden, met streepjes bij 50kW vermogen, toch bij de SuC gekomen.

Na 5 min gaf hij eindelijk weer wat roods in het batterijtje.. daarna kwam het sneeuwvlokje er bij.
Voor wie het leuk vindt, bijgaande de foto’s van hoe dat er uit ziet.

Na 10 min zit ik nu op 54 kW laden en 3%.

@Energie Gratiz
Dat van die 0% heb ik wat sneller geprobeerd dan me lief is ;-) maar heb het gevoel dat dit bij een warme accu is ;-))
Precies hetzelfde verschijnsel - paar procent nog in de accu en enkele uren later zomaar 0% - heb ik ook al een keer gehad, toen ben ik ook heel voorzichtig naar de 6km verderop gelegen SuC gereden (gestart met -0,5% en gearriveerd met -2%, compleet met waarschuwing dat de auto elk moment kan uitschakelen...). En inderdaad, bij lage buitentemperatuur en als de accu dan koud is, start je met (heel) laag laadvermogen...
 
  • Informative
Reactions: job-lek