robertvg
Extremely Well-Known Member
Dat is ook een introductieprijs, gaat ook omhoogMaar bv. IONITY is 8 euro per sessie
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Dat is ook een introductieprijs, gaat ook omhoogMaar bv. IONITY is 8 euro per sessie
Kortom marktwerking.Nu is het nog 28 cent, maar dat gaat straks blijkbaar per locatie verschillen? Maar inderdaad, je hebt bij FastNed nog een abonnement nodig om die 35ct/kWh te kunnen halen. Maar bv. IONITY is 8 euro per sessie. Als je 60 kWh gaat laden is het slechts 13 cent per kWh. Zelfs bij slechts 30 kWh bijladen is IONITY goedkoper dan Tesla.
Ik vrees een beetje dat de prijsbewuste consument straks Tesla gewoon links laat liggen als ze niet uitkijken. Superchargers liggen in Nederland al op ophandige locaties, als het dan ook nog duurder of in ieder geval niet goedkoper is dan bv. een IONITY of een Fastned, dan kon het wel eens lekker rustig worden bij Superchargers, en daar heeft Tesla ook niets aan.
Nou kan uiteraard IONITY ook weer in prijs stijgen en Tesla later eventueel weer dalen, maar dat ze met deze tarieven amper nog concurrerend zijn met commerciele entiteiten als Fastned en IONITY verbaast mij als Tesla vol blijft houden dat het geen geld op hoeft te leveren.
Het is mij ook wel iets te toevallig dat het samenvalt met het volledig stoppen van het referal programma en het ontslaan van 7% van het personeel. Dat komt mij toch een tikkeltje over alsof er een te kort aan liquide middelen zijn en dit 1 van de maatregelen is om daar wat aan te doen
Daar lijkt het wel op ja. Maar goed, er moet ook nog een obligatie ingelost worden en men verwacht een daling door de vermindering van het federale belastingvoordeel in de VS. Misschien voorzichtige vooruitziendheid?Het komt, [...], allemaal wat over als een noodgreep.
Voor de rest van de wereld weet ik niet, maar in België zijn alle tarieven gestegen. Ik moet 4 cent per kWh meer betalen vanaf 1 januari thuis.Ik snap gewoon niet goed hoe je ineens een 30% verhoging moet doorvoeren als er geen significante wijziging aan de inkoopkant is.
//**//
Voor diegene die afhankelijk zijn van Superchargers is het ook wel enigzins vreemd dat je leverancier (eigenlijk nog altijd de enige bruikbare met een S of X) zo even 30% verhoging doorvoert.
FastNed kost 30 cent/kWh met gratis Maingau-pas.... Fastned tarief met abo (35 cnt/kWh) ...
Weet je ook wat Fastnet kost met een NewMotion=pas?FastNed kost 30 cent/kWh met gratis Maingau-pas.
Weet je ook wat Fastnet kost met een NewMotion=pas?
Lekker geloofwaardig zo jojo-en met die prijzen. Lijkt wel een beetje op het beleid over de gehele linie.
Bij afrit 12 Den Haag Zuid ?De supercharger bij Delft in de Harnaschpolder langs de A4 komt bij een van der Valk (surprise). De grond wordt daar nu bouwrijp gemaakt voor het hotel. De supercharger zal dan wel volgen. Nog even geduld dus.
Ja klopt. Daar gaat hij komen. Hopelijk wel eerder open. Stond eerst voor 2018Bij afrit 12 Den Haag Zuid ?
Dat duurt nog eventjes dan: 2020 open. Hopelijk wordt de SuC eerder geplaatst, net als in Arlon en ValdeMeuse.
WOS.nl: Van der Valk-hotel Harnaschpolder in 2020 open