Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Superchargers in Nederland (NL)

This site may earn commission on affiliate links.
Wtf? Man dat is echt serieus balen en Tesla onwaardig. Nog geen oplossing?

Volgens Tesla is er niks aan de hand en is alles goed. Het rare is dat ik gewoon 56 of 57 kwh in mijn accu kan laden als hij leeg is (weet het al niet precies meer). En dat hij af en toe ook gewoon opeens weer normale afstanden kan rijden. Ik heb me er voorlopig maar even bij neergelegd. Maar koop denk ik nooit meer een Tesla, al zou ik het liefst nooit meer iets anders rijden als het goed zou werken en klachten serieus genomen zouden worden. Voor mijn dagelijks gebruik wil het nog wel, en van de zomer is het ook weer wat beter..
Maar dit draadje gaat over superchargers, dus we moeten hier niet over mijn autoproblemen praten, straks wordt iedereen weer boos op me.
 
  • Like
Reactions: Remog and RuudL
Volgens wikipedia 100.000 tot 270.000 dollar. Ter vergelijking, in het fd stond laatst dat een nieuwe Fastned locatie al gauw 500.000 euro kost.

Er wordt, met die 25 cent, ook aardig verdiend op elke SUC lokatie. Grove schatting op elke kW minimaal 13 cent. Gemiddeld 25% bezetting per dag en 50kW per geladen Tesla per half uur komt er ca 500 euro per dag per lokatie van 14 stalls binnen. Daarmee is de investering in 1 a 2 jaar terugverdiend (en natuurlijk nog los van de verkoopkracht van het SUC netwerk). (hou me aanbevolen voor meer precieze berekening... :) )
 
Er wordt, met die 25 cent, ook aardig verdiend op elke SUC lokatie. Grove schatting op elke kW minimaal 13 cent. Gemiddeld 25% bezetting per dag en 50kW per geladen Tesla per half uur komt er ca 500 euro per dag per lokatie van 14 stalls binnen. Daarmee is de investering in 1 a 2 jaar terugverdiend (en natuurlijk nog los van de verkoopkracht van het SUC netwerk). (hou me aanbevolen voor meer precieze berekening... :) )
Dat kan nog wel eens tegenvallen, naast de hardware kosten de capaciteitsaansluitingen voor dit soort installaties een flinke hoop geld. (8 x 150kW: ruim een MW). En ik zie 14 of 16 stalls niet 6 uur per dag continu vol staan.
De gemiddelde SuC sessie is overigens ong 36 kWh
 
We moeten er gewoon aan wennen dat superchargen alleen de eerste twee of drie jaar werkt. Daarna 20kW bijladen

De uitzondering is niet de regel: ‘we’ laden geen van allen met 20 kW. Die batterij van jou deugt gewoon niet. Ik zie drie opties:

optie 1: vervangen
optie 2: verkopen
optie 3: elke dag op een forum posten over traag laden, beperkte range enz.

Ik zou voor optie 1 of 2 gaan. Van een probleem oplossen wordt de mens gelukkiger dan van dagelijkse irritatie.
 
De uitzondering is niet de regel: ‘we’ laden geen van allen met 20 kW. Die batterij van jou deugt gewoon niet. Ik zie drie opties:

optie 1: vervangen
optie 2: verkopen
optie 3: elke dag op een forum posten over traag laden, beperkte range enz.

Ik zou voor optie 1 of 2 gaan. Van een probleem oplossen wordt de mens gelukkiger dan van dagelijkse irritatie.

Alleen is optie 3 het makkelijkst, we blijven Nederlanders hé ‍♂️
 
Leiderdorp upgrade
(Foto viavia)
 

Attachments

  • 993B250E-01B5-40BC-9498-B2423C32CB49.jpeg
    993B250E-01B5-40BC-9498-B2423C32CB49.jpeg
    303.8 KB · Views: 67
  • Informative
Reactions: CJA Hulskamp
Ik heb deze auto gekocht om hem op te rijden, want elke paar jaar een andere is geen verbetering voor het milieu. Een goed werkende 60 is voldoende voor mijn verbruik. Ik wilde hem tussen 20 en 80% gebruiken, en ik ben een rustige rijder, een miljoen km zou zeker haalbaar moeten kunnen zijn.
Ik ga hem absoluut niet verkopen, want ik wil iemand anders niet met een onbruikbare auto opzadelen. Bovendien zou ik extreem duur gereden hebben als ik hem nu zou verkopen, want wie wil een 60 kopen waarmee je in de winter alleen boodschappen kan doen? Ik ga absoluut geen andere accu kopen, want er zit garantie op. Ik blijf absoluut overal waar ik kan klagen over de auto, want mensen moeten weten wat een verschrikkelijk bedrijf Tesla is, zonder enig respect voor hun klanten. En dat ze zomaar op afstand een prima auto onbruikbaar maken. Ik zit te denken om minimaal een teslaklachten facebook groep te maken en misschien een website. Volgens Tesla is mijn accu prima, en ik denk dat ze gelijk hebben. De software 10 is gewoon niet geschikt voor een 60. Laat ze versie 8 terugzetten op mijn auto en het is weer een uitstekende auto, waarmee je gewoon heel Nederland door kan, die gewoon in een half uur 80% laadt, en waar je gewoon een werkend TPMS systeem hebt. Prima als je updates doet, maar zorg wel dat oudere auto's ook blijven werken (is zes jaar oud? ik vind het niet, ik heb Land Rovers van 50 jaar oud die het nog net zo goed doen als toen ze nieuw waren en niet elk half jaar weer slechter gemaakt worden) en sluit ze anders van de software updates uit. Ik gebruik de scheetfunctie ook niet, had liever mijn TPMS ipv de scheten.
 
Ik heb deze auto gekocht om hem op te rijden, want elke paar jaar een andere is geen verbetering voor het milieu. Een goed werkende 60 is voldoende voor mijn verbruik. Ik wilde hem tussen 20 en 80% gebruiken, en ik ben een rustige rijder, een miljoen km zou zeker haalbaar moeten kunnen zijn.
Ik ga hem absoluut niet verkopen, want ik wil iemand anders niet met een onbruikbare auto opzadelen. Bovendien zou ik extreem duur gereden hebben als ik hem nu zou verkopen, want wie wil een 60 kopen waarmee je in de winter alleen boodschappen kan doen? Ik ga absoluut geen andere accu kopen, want er zit garantie op. Ik blijf absoluut overal waar ik kan klagen over de auto, want mensen moeten weten wat een verschrikkelijk bedrijf Tesla is, zonder enig respect voor hun klanten. En dat ze zomaar op afstand een prima auto onbruikbaar maken. Ik zit te denken om minimaal een teslaklachten facebook groep te maken en misschien een website. Volgens Tesla is mijn accu prima, en ik denk dat ze gelijk hebben. De software 10 is gewoon niet geschikt voor een 60. Laat ze versie 8 terugzetten op mijn auto en het is weer een uitstekende auto, waarmee je gewoon heel Nederland door kan, die gewoon in een half uur 80% laadt, en waar je gewoon een werkend TPMS systeem hebt. Prima als je updates doet, maar zorg wel dat oudere auto's ook blijven werken (is zes jaar oud? ik vind het niet, ik heb Land Rovers van 50 jaar oud die het nog net zo goed doen als toen ze nieuw waren en niet elk half jaar weer slechter gemaakt worden) en sluit ze anders van de software updates uit. Ik gebruik de scheetfunctie ook niet, had liever mijn TPMS ipv de scheten.

Ik vindt het intrigerend dat je zoveel energie steekt in iets wat voor jou negatief is. Verkoop je S en koop een auto waar je gelukkig van wordt. Misschien schiet je er financieel iets bij in maar naar mijn inziens is dat een beter alternatief dan iedere dag deze frustratie te ervaren.

Ik wens je veel wijsheid toe.
 
  • Like
Reactions: Superendo
Wat ik bedoelde is een andere accu kopen van een die total los is verklaard.
Ik denk niet dat het aan mijn accu ligt, ik kan er nog steeds op een paar kWh na de nieuwwaarde in laden. Ik denk dat het pur een software kwestie is. En ik weiger er ook geld aan uit te geven.


Ik ga de auto zeker niet verkopen, dat zie ik als opgeven, dan heeft Tesla 'gewonnen' . Door hem te houden kan ik in ieder geval nog iets terug doen, mensen waarschuwen voor Tesla.

Bovendien vind ik het een fijne auto en wil ik helemaal geen andere auto, heb geen zin om terug te gaan naar een brandstof auto en middenklasse EV's vind ik niet leuk. En ik heb niet het geld er voor over om een andere grotere EV te kopen, er is ook niet echt een alternatief denk ik.