DutCH_CourA_64
Member
Met dit weer 125-150 km..
Wtf? Man dat is echt serieus balen en Tesla onwaardig. Nog geen oplossing?
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Met dit weer 125-150 km..
Omgeving Zeeland zou ook fijn zijn. Dit zal niet meer lukken denk ik (in ieder geval niet voor eind 2019)
Wtf? Man dat is echt serieus balen en Tesla onwaardig. Nog geen oplossing?
Volgens wikipedia 100.000 tot 270.000 dollar. Ter vergelijking, in het fd stond laatst dat een nieuwe Fastned locatie al gauw 500.000 euro kost.
Dat kan nog wel eens tegenvallen, naast de hardware kosten de capaciteitsaansluitingen voor dit soort installaties een flinke hoop geld. (8 x 150kW: ruim een MW). En ik zie 14 of 16 stalls niet 6 uur per dag continu vol staan.Er wordt, met die 25 cent, ook aardig verdiend op elke SUC lokatie. Grove schatting op elke kW minimaal 13 cent. Gemiddeld 25% bezetting per dag en 50kW per geladen Tesla per half uur komt er ca 500 euro per dag per lokatie van 14 stalls binnen. Daarmee is de investering in 1 a 2 jaar terugverdiend (en natuurlijk nog los van de verkoopkracht van het SUC netwerk). (hou me aanbevolen voor meer precieze berekening... )
Daarnaast staan er genoeg die gratis mogen laden.Dat kan nog wel eens tegenvallen, naast de hardware kosten de capaciteitsaansluitingen voor dit soort installaties een flinke hoop geld. (8 x 150kW: ruim een MW). En ik zie 14 of 16 stalls niet 6 uur per dag continu vol staan.
De gemiddelde SuC sessie is overigens ong 36 kWh
Waarvan er een deel 20k tot 55k meer (teveel) voor hun auto hebben betaald voor de prijsverlaging.Daarnaast staan er genoeg die gratis mogen laden.
We moeten er gewoon aan wennen dat superchargen alleen de eerste twee of drie jaar werkt. Daarna 20kW bijladen
De uitzondering is niet de regel: ‘we’ laden geen van allen met 20 kW. Die batterij van jou deugt gewoon niet. Ik zie drie opties:
optie 1: vervangen
optie 2: verkopen
optie 3: elke dag op een forum posten over traag laden, beperkte range enz.
Ik zou voor optie 1 of 2 gaan. Van een probleem oplossen wordt de mens gelukkiger dan van dagelijkse irritatie.
Was gister gewoon in de file staan op te chargesDat kan nog wel eens tegenvallen, naast de hardware kosten de capaciteitsaansluitingen voor dit soort installaties een flinke hoop geld. (8 x 150kW: ruim een MW). En ik zie 14 of 16 stalls niet 6 uur per dag continu vol staan.
De gemiddelde SuC sessie is overigens ong 36 kWh
Alleen is optie 3 het makkelijkst, we blijven Nederlanders hé
Ik heb deze auto gekocht om hem op te rijden, want elke paar jaar een andere is geen verbetering voor het milieu. Een goed werkende 60 is voldoende voor mijn verbruik. Ik wilde hem tussen 20 en 80% gebruiken, en ik ben een rustige rijder, een miljoen km zou zeker haalbaar moeten kunnen zijn.
Ik ga hem absoluut niet verkopen, want ik wil iemand anders niet met een onbruikbare auto opzadelen. Bovendien zou ik extreem duur gereden hebben als ik hem nu zou verkopen, want wie wil een 60 kopen waarmee je in de winter alleen boodschappen kan doen? Ik ga absoluut geen andere accu kopen, want er zit garantie op. Ik blijf absoluut overal waar ik kan klagen over de auto, want mensen moeten weten wat een verschrikkelijk bedrijf Tesla is, zonder enig respect voor hun klanten. En dat ze zomaar op afstand een prima auto onbruikbaar maken. Ik zit te denken om minimaal een teslaklachten facebook groep te maken en misschien een website. Volgens Tesla is mijn accu prima, en ik denk dat ze gelijk hebben. De software 10 is gewoon niet geschikt voor een 60. Laat ze versie 8 terugzetten op mijn auto en het is weer een uitstekende auto, waarmee je gewoon heel Nederland door kan, die gewoon in een half uur 80% laadt, en waar je gewoon een werkend TPMS systeem hebt. Prima als je updates doet, maar zorg wel dat oudere auto's ook blijven werken (is zes jaar oud? ik vind het niet, ik heb Land Rovers van 50 jaar oud die het nog net zo goed doen als toen ze nieuw waren en niet elk half jaar weer slechter gemaakt worden) en sluit ze anders van de software updates uit. Ik gebruik de scheetfunctie ook niet, had liever mijn TPMS ipv de scheten.
Ik denk niet dat het aan mijn accu ligt, ik kan er nog steeds op een paar kWh na de nieuwwaarde in laden. Ik denk dat het pur een software kwestie is. En ik weiger er ook geld aan uit te geven.Wat ik bedoelde is een andere accu kopen van een die total los is verklaard.
Ik blijf absoluut overal waar ik kan klagen over de auto,
Tijd voor een nieuw draadje: IEDERE DAG MEERMALEN KEIHARD JANKEN OVER MIJN WAARDELOZE S60. Dan blijven de andere draadjes een beetje leuker.Alleen is optie 3 het makkelijkst, we blijven Nederlanders hé