Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Superchargers in Nederland (NL)

This site may earn commission on affiliate links.
Niets nieuws dan wat Elon in Amsterdam al zei. Het blijft wachten op de eerste nieuwe snellader in maanden.

Dit is een origineel bericht van PR Newswire GENEVE, March 4, 2014 /PRNewswire/ --
uit NCN

Nieuwe locaties Superchargers en service centers dragen bij aan klantbeleving

Tesla [http://www.teslamotors.com/nl_NL/'redirect_from_js=1 ] kondigde vandaag op de autosalon van Geneve aan ruim 30 nieuwe service centers en verkooppunten in Europa te openen om het groeiend aantal klanten in deze markt optimaal te kunnen bedienen. Tesla zal ook snel verder doorzetten met de uitrol van het Supercharger netwerk, dat Model S-rijders in staat stelt om gratis lange afstanden te reizen binnen Europa.
De uitbreiding van het service- en verkoopkanaal en de uitbreiding van het Supercharger netwerk tonen het belang van Europa voor Tesla, deze markt blijft een prioriteit voor de onderneming.

Tijdens een recent bezoek aan Noord Europa sprak Elon Musk, mede-oprichter en CEO van Tesla, met klanten en lichtte de snelle uitrol van het Supercharger netwerk toe: "Tegen het einde van dit jaar verwachten we dat je bijna overal in Europa kan reizen, uitsluitend gebruik makend van Superchargers."
In 2013 leverde Tesla 22.477 voertuigen aan klanten over de hele wereld. Tesla verwacht dat de verkoop in Europa en Azie samen tegen het einde van 2014 bijna tweemaal zo hoog zal zijn als de verkoop in Noord-Amerika. Deel van die verwachte groei zal uit het Verenigd Koninkrijk komen, waar de rechtsgestuurde versie van Model S binnenkort geintroduceerd wordt. Ook de introductie van zeer concurrerende lease- en financieringsopties, vergelijkbaar met het aanbod dat Tesla onlangs in samenwerking met Sixt in Duitsland heeft geintroduceerd, zal naar verwachting bijdragen aan de groei in Europa.
De Europese lancering van Model S is niet alleen succesvol verlopen qua verkoop, de auto heeft ook een aantal belangrijke prijzen gewonnen. In 2013 werd Model S verkozen tot Auto van het Jaar in Zweden en Noorwegen, Stijlvolste Auto in Zwitserland en de auto kreeg de Ereprijs Auto van het Jaar in Denemarken.
 
Hij gebruikt termen als 'zomer' en 'winter'. Vroeger betekende dat nog wat. Dit jaar was de winter op een woensdagmiddag.
Bovendien, de 'zomer' is een forward looking statement, dat mag je als beursgenoteerd bedrijf ook niet zo maar doen.

:tongue:

Maw... Net als iedereen die wel eens een product released: je wilt altijd dat het er sneller is. Soms is het gewoon niet anders. Ik heb niet de indruk dat ze bij Tesla met hun duimen zitten te draaien, je kunt hooguit niet eens zijn met hun prioriteiten.
 
Dit plaatje heeft men vandaag in Genève laten zien. Zomer in zuid Frankrijk lijkt haalbaar! maar ik hoop dat Tesla snel concreter wordt
 

Attachments

  • ImageUploadedByTapatalkHD1393974883.734505.jpg
    ImageUploadedByTapatalkHD1393974883.734505.jpg
    80.1 KB · Views: 502
Dit plaatje heeft men vandaag in Genève laten zien. Zomer in zuid Frankrijk lijkt haalbaar! maar ik hoop dat Tesla snel concreter wordt
Dat is een mooi kaartje... zover ik kan zien, komen er op de knooppunten en om de 200km dus SC:
NL: Maastricht,
Luxemburg: Luxemburg
Belgie: Gent, Brussel, Namen
Frankrijk: Calais, Parijs, Rouen, Rennes, Tours, Bordeaux, Perpignan, Avignon,
Spanje: Barcelona, Zaragoza, Madrid, Badajoz
Duitsland: Karlsruhe, ... wie vult aan?
Italie: Turijn, Piacenza, San marino, Rome
 
Kom ik gisteravond rond 18:45 bij Zevenaar aan, geen andere MS in sight, en alles is donker. En ik bedoel alles: Burger King, AC Restaurant, tankstation, Kwikfit, alles. Stroomuitval. Tegen beter weten in probeer ik de Supercharger, maar zoals verwacht, niets.

Ik loop naar de Burger King waar de manager bij de deur staat met de telefoon nog in haar hand. Ik moest ZOOOO op mijn tong bijten om niet te zeggen "Ik weet ook niet wat er gebeurde, ik plugde mijn auto in en poofffffff.." :biggrin:

Uurtje later was alles hersteld, en kon ik gewoon laden.
 
Supercharger in Oosterhout en Zevenaar (NL)

Dit plaatje al gezien?
superchargers.jpg

Grijze punten komen er aan.

==UPDATE==
Dit schijnt een oud plaatje te zijn gebaseerd op speculaties. Ik had het van de Insideevs.com site, waar het werd getoond naast het artikel van de Geneva Motorshow.
 
Last edited:
Net zoals ze in de winter periode snel een route hebben gemaakt richting ski-gebied, gaan ze nu ook eerst de focus leggen om een route naar de zomervakantie plaatsen.

Vermoeden is dus zuid franktijk, noord Spanje en noord Italie. Alle andere SuperChargers zullen later worden aangelegd om de boel "af te ronden".

In ieder geval, dat is mijn vermoeden.

Op die manier kun je de beste service leveren met met de superchargers.
 
Ik ben ook erg benieuwd wat die verschillende aanduidingen op de bordjes betekenen. Viel mij ook al op. Iemand die dat weet?
Volgens mij dat bij drukte alleen de twee parkeerplekken met rode bordjes exclusief voor Tesla's zijn, en dat de andere 6 slots dus "straffeloos" ge-ICE-ed kunnen worden.

Maar aangezien er niet gehandhaafd, laat staan gestraft wordt, betekent het allemaal vrij weinig :)