TMC is an independent, primarily volunteer organization that relies on ad revenue to cover its operating costs. Please consider whitelisting TMC on your ad blocker or making a Paypal contribution here: paypal.me/SupportTMC

Superchargers in the UK

Discussion in 'Belgium and the Netherlands' started by Edi99, Feb 11, 2015.

  1. Edi99

    Edi99 Egbert Dijkstra

    Joined:
    Jun 23, 2013
    Messages:
    1,900
    Location:
    Netherlands
    Heeft iemand een idee wat de gedachte is achter de hoge concentratie van SuC's in greater Londen ?
    Worden die (gedeeltelijk) door niet-Tesla gefinancierd (hotels ?) - gaan we dat ook op het vasteland zien (randstad, Parijs, Brussel) ?
    Het lijkt haaks te staan op wat ik altijd van Tesla heb gelezen over de SuC's - voor de langere afstanden - de road-trips. Of heeft het te maken met het gebrek aan andere prvé- en publieke laadmogelijkheden ?

    Schermafdruk 2015-02-11 21.44.10-2.jpg
     
  2. pvh

    pvh Active Member

    Joined:
    Jun 28, 2014
    Messages:
    2,074
    Location:
    Netherlands, Rotterdam Ballade (Aria)
    1. Behalve Maidstone krijg je (bijna) overal max 60kW meen ik
    2. UK-US is erg belangrijk, dus ze willen in UK vel Tesla's hebben rijden
    3. Ik weet van sommige shopping malls dat ze mee hebben geïnvesteerd idd,en daar is het vermogen beperkt, om er voor te zorgen dat je langer blijft in de mall
     
  3. HWS

    HWS Speedjunkie

    Joined:
    Mar 16, 2013
    Messages:
    4,967
    Location:
    Zoetermeer, Netherlands
    Dat Tesla hieraan mee werkt? Zet dan gewoon een paar 22kw palen neer. Dit doet afbreuk aan het principe van de SuperChargers. Ook zou Tesla de teksten aan moeten passen dat de SuC mogelijk in het meest gunstige geval bij sommige SuC's 270km in slechts 30 min laad.
     
  4. Erik-S85

    Erik-S85 Member

    Joined:
    Jul 28, 2014
    Messages:
    372
    Location:
    De Meern
    Heb hier tijdens de Tesla Trip over gesproken met de country manager van Engeland.

    Gedachte erachter is dat in Londen bijna niemand een eigen parkeerplek heeft. Opladen kan dus niet thuis en zal dus bij de SuC's moeten.
    Om te zorgen dat ze dus auto's kunnen verkopen moeten ze dus wel veel SuC's hebben want in Londen omrijden voor een SuC is geen pretje :)
     
  5. redevries

    redevries René de Vries

    Joined:
    May 22, 2013
    Messages:
    2,282
    Location:
    Oosterhout, Netherlands
    Gaf hij ook nog een reden voor het relatief lage vermogen van deze SuCs? Ik vind het argument dat je dan langer blijft shoppen wel heel erg fout, en in tegenspraak met Tesla's SuC strategie.
     
  6. HWS

    HWS Speedjunkie

    Joined:
    Mar 16, 2013
    Messages:
    4,967
    Location:
    Zoetermeer, Netherlands
    Veel SuC's heb ik geen moeite mee. Een bewust afgeknepen vermogen wel. Dat maakt de naam SuC onwaardig.
     
  7. Erik-S85

    Erik-S85 Member

    Joined:
    Jul 28, 2014
    Messages:
    372
    Location:
    De Meern
    De vraag is ook of dit al de definitive opzet is.
    Toen we er in December waren werden de twee aanwezige stallen bij Dartford al aangevuld met meerdere.
    Mogelijk dat die dus wel vol vermogen gaan.

    Eigenlijk zoals diverse SuC's nu in Frankrijk ook niet vol leveren ;)
     
  8. HWS

    HWS Speedjunkie

    Joined:
    Mar 16, 2013
    Messages:
    4,967
    Location:
    Zoetermeer, Netherlands
    Welke zijn dat? Bij Metz, Nancy, NS Georges, Vienne en Nimes had ik vol vermogen met de kerst.
     
  9. Erik-S85

    Erik-S85 Member

    Joined:
    Jul 28, 2014
    Messages:
    372
    Location:
    De Meern
    leverDen :)

    Zo beter?
     
  10. HWS

    HWS Speedjunkie

    Joined:
    Mar 16, 2013
    Messages:
    4,967
    Location:
    Zoetermeer, Netherlands
    Ik was een paar dagen nadat de SuC's in Urmond live waren er om te laden. Deze gaven toen ook een beperkt vermogen. Volgens mij voeren ze dit in het begin langzaam op en wellicht dat het vermogen bij storingen ook verlaagd wordt.
     
  11. Edi99

    Edi99 Egbert Dijkstra

    Joined:
    Jun 23, 2013
    Messages:
    1,900
    Location:
    Netherlands
    Heb geen ervaring in Londen..maar wij zijn natuurlijk relatief ook wel verwend met alle 11kW (en sommige 22kw) palen in het land. Er is denk ik geen land met deze paaldichtheid in Europa... Maar marketingtechnisch is het inderdaad niet handig om de verschillen in vermogen te hebben..Noem het dan SuC Basic of zo -;)


     
  12. pvh

    pvh Active Member

    Joined:
    Jun 28, 2014
    Messages:
    2,074
    Location:
    Netherlands, Rotterdam Ballade (Aria)
    Er komen ook Tesla Fastchargers à 60kW aan in april/mei in Europa. Mogelijk worden de Londen ook straks als fastchargers aangeduid
     
  13. Edi99

    Edi99 Egbert Dijkstra

    Joined:
    Jun 23, 2013
    Messages:
    1,900
    Location:
    Netherlands
    Als dat impliceert een grotere dichtheid zou dat mooi zijn.. zou wel fijn zijn om het verschil in vermogen in de auto te kunnen zien..
     

Share This Page