Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Superchargers in the UK

This site may earn commission on affiliate links.
Heeft iemand een idee wat de gedachte is achter de hoge concentratie van SuC's in greater Londen ?
Worden die (gedeeltelijk) door niet-Tesla gefinancierd (hotels ?) - gaan we dat ook op het vasteland zien (randstad, Parijs, Brussel) ?
Het lijkt haaks te staan op wat ik altijd van Tesla heb gelezen over de SuC's - voor de langere afstanden - de road-trips. Of heeft het te maken met het gebrek aan andere prvé- en publieke laadmogelijkheden ?

Schermafdruk 2015-02-11 21.44.10-2.jpg
 
Heeft iemand een idee wat de gedachte is achter de hoge concentratie van SuC's in greater Londen ?
Worden die (gedeeltelijk) door niet-Tesla gefinancierd (hotels ?) - gaan we dat ook op het vasteland zien (randstad, Parijs, Brussel) ?
Het lijkt haaks te staan op wat ik altijd van Tesla heb gelezen over de SuC's - voor de langere afstanden - de road-trips. Of heeft het te maken met het gebrek aan andere prvé- en publieke laadmogelijkheden ?

1. Behalve Maidstone krijg je (bijna) overal max 60kW meen ik
2. UK-US is erg belangrijk, dus ze willen in UK vel Tesla's hebben rijden
3. Ik weet van sommige shopping malls dat ze mee hebben geïnvesteerd idd,en daar is het vermogen beperkt, om er voor te zorgen dat je langer blijft in de mall
 
1. Behalve Maidstone krijg je (bijna) overal max 60kW meen ik
2. UK-US is erg belangrijk, dus ze willen in UK vel Tesla's hebben rijden
3. Ik weet van sommige shopping malls dat ze mee hebben geïnvesteerd idd,en daar is het vermogen beperkt, om er voor te zorgen dat je langer blijft in de mall

Dat Tesla hieraan mee werkt? Zet dan gewoon een paar 22kw palen neer. Dit doet afbreuk aan het principe van de SuperChargers. Ook zou Tesla de teksten aan moeten passen dat de SuC mogelijk in het meest gunstige geval bij sommige SuC's 270km in slechts 30 min laad.
 
Heb hier tijdens de Tesla Trip over gesproken met de country manager van Engeland.

Gedachte erachter is dat in Londen bijna niemand een eigen parkeerplek heeft. Opladen kan dus niet thuis en zal dus bij de SuC's moeten.
Om te zorgen dat ze dus auto's kunnen verkopen moeten ze dus wel veel SuC's hebben want in Londen omrijden voor een SuC is geen pretje :)
 
Heb hier tijdens de Tesla Trip over gesproken met de country manager van Engeland.

Gedachte erachter is dat in Londen bijna niemand een eigen parkeerplek heeft. Opladen kan dus niet thuis en zal dus bij de SuC's moeten.
Om te zorgen dat ze dus auto's kunnen verkopen moeten ze dus wel veel SuC's hebben want in Londen omrijden voor een SuC is geen pretje :)

Gaf hij ook nog een reden voor het relatief lage vermogen van deze SuCs? Ik vind het argument dat je dan langer blijft shoppen wel heel erg fout, en in tegenspraak met Tesla's SuC strategie.
 
Heb hier tijdens de Tesla Trip over gesproken met de country manager van Engeland.

Gedachte erachter is dat in Londen bijna niemand een eigen parkeerplek heeft. Opladen kan dus niet thuis en zal dus bij de SuC's moeten.
Om te zorgen dat ze dus auto's kunnen verkopen moeten ze dus wel veel SuC's hebben want in Londen omrijden voor een SuC is geen pretje :)
Veel SuC's heb ik geen moeite mee. Een bewust afgeknepen vermogen wel. Dat maakt de naam SuC onwaardig.
 
De vraag is ook of dit al de definitive opzet is.
Toen we er in December waren werden de twee aanwezige stallen bij Dartford al aangevuld met meerdere.
Mogelijk dat die dus wel vol vermogen gaan.

Eigenlijk zoals diverse SuC's nu in Frankrijk ook niet vol leveren ;)
 
Heb geen ervaring in Londen..maar wij zijn natuurlijk relatief ook wel verwend met alle 11kW (en sommige 22kw) palen in het land. Er is denk ik geen land met deze paaldichtheid in Europa... Maar marketingtechnisch is het inderdaad niet handig om de verschillen in vermogen te hebben..Noem het dan SuC Basic of zo -;)


1. Behalve Maidstone krijg je (bijna) overal max 60kW meen ik
2. UK-US is erg belangrijk, dus ze willen in UK vel Tesla's hebben rijden
3. Ik weet van sommige shopping malls dat ze mee hebben geïnvesteerd idd,en daar is het vermogen beperkt, om er voor te zorgen dat je langer blijft in de mall
 
Heb geen ervaring in Londen..maar wij zijn natuurlijk relatief ook wel verwend met alle 11kW (en sommige 22kw) palen in het land. Er is denk ik geen land met deze paaldichtheid in Europa... Maar marketingtechnisch is het inderdaad niet handig om de verschillen in vermogen te hebben..Noem het dan SuC Basic of zo -;)

Er komen ook Tesla Fastchargers à 60kW aan in april/mei in Europa. Mogelijk worden de Londen ook straks als fastchargers aangeduid