Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Supercharging beperkt voor nieuwe wagens besteld vanaf 1 januari 2017

This site may earn commission on affiliate links.
Ik denk dat de normale Tesla rijder niet bij een SuC gaat staan in zijn eigen woonplaats.
De taxi bedrijven maken echter wel handig gebruik van deze mogelijkheid en ik denk dat dit er voor zorgt dat de regeling er af gaat, je kunt het de taxi's niet verwijten maar dit was niet wat men voor ogen had met het neerzetten van Suc's
Tesla wist van tevoren dat die taxi's dagelijks bij de SuC zouden laden. Taxi's rijden 300 dagen per jaar, laden 50 kWu per dag. Betekent dat Tesla, uitgaande van 10 eurocent per kWu, € 1.500,- per taxi per jaar kwijt is. In ruim een jaar rijden ze zo hun meerprijs voor de optie SuperCharging op. Dat kan natuurlijk niet uit. Aan de andere kant is het natuurlijk een geweldige reclame voor Tesla.
Waar anders krijg je dagelijks tientallen mensen in een Tesla die er waarschijnlijk nog nooit in gezeten hebben?
In een taxi. Ik schat in dat Tesla dit hele spel tevoren goed heeft overgedacht.
 
Tesla wist van tevoren dat die taxi's dagelijks bij de SuC zouden laden. Taxi's rijden 300 dagen per jaar, laden 50 kWu per dag. Betekent dat Tesla, uitgaande van 10 eurocent per kWu, € 1.500,- per taxi per jaar kwijt is. In ruim een jaar rijden ze zo hun meerprijs voor de optie SuperCharging op. Dat kan natuurlijk niet uit. Aan de andere kant is het natuurlijk een geweldige reclame voor Tesla.
Waar anders krijg je dagelijks tientallen mensen in een Tesla die er waarschijnlijk nog nooit in gezeten hebben?
In een taxi. Ik schat in dat Tesla dit hele spel tevoren goed heeft overgedacht.

Natuurlijk en maak van die 10 cent maar gerust 5 cent.
 
:oops:, geen dislikes van mij.. Heb al genoeg moeite met d's en t's, wat te lui geweest vroeger, laat staan dat KwH gebeureno_O. Blijf t vooral verbeteren, ooit zal ik t misschien onthouden.

Het had dus 100k kWh/jaar moeten zijn? Just to be sure...

Zouden we niet gewoon kunnen afspreken dat allebei goed zijn als de context duidelijk maakt wat men bedoelt?
Zo hebben we ook moeten toezien dat "Je kan" ook mag terwijl we steeds nog voelen dat het "Je kunt" moet zijn :)
 
Zover Hans bedoelde dat als het uit de context duidelijk is dat er iets anders bedoeld werd (je het niet goed hoeft te vinden maar) er verder niet over te zeuren, dan ben ik het helemaal met hem eens.

We zeuren hier ook niet over iedere tiebfaud

(maar we gaan natuurlijk niet het SI stelsel herdefinieren)
 
ik mis de 'carwash by hand' mogelijkheden nog bij de SUC's

Je wilt daar een dreamteam stationeren? Free for life?

Schermafbeelding 2016-11-16 om 20.34.14.png