Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Supercharging beperkt voor nieuwe wagens besteld vanaf 1 januari 2017

This site may earn commission on affiliate links.
Prijs per kw zou ook moeten moeten gelinkt worden aan het batterijniveau. dit zodat het minder interessant wordt voor zij die korte afstanden willen laden aan de SuC.
Eventueel nog een tarief per minuut dat je gekoppeld blijft terwijl de wagen 100% is opgeladen.
 
Voor mij mag het betalend zijn en een aantal gratis beurten per jaar zou mooi meegenomen zijn.
Waarom:
- geen suc's in de buurt en aan het tempo dat ze ze plaatsen in België zal dit nog een poos duren voor er ene dichtbij komt
- doe zelden verre afstanden met de auto, 1 a 2 keer per jaar max 300km
- rij gemiddeld 100km per dag dus kan ik makkelijk thuis laden
- hoef ik geen half uur te staan palaberen aan zo'n suc

Ik zie niets dan voordelen met een betaal systeem, kunnen ze ineens de profiteurs van het gratis laden elimineren.
Ik heb het niet op de huidige Tesla eigenaars, die hebben betaald voor de gratis laadbeurten.
 
Voor mij mag het betalend zijn en een aantal gratis beurten per jaar zou mooi meegenomen zijn.
Waarom:
- geen suc's in de buurt en aan het tempo dat ze ze plaatsen in België zal dit nog een poos duren voor er ene dichtbij komt
- doe zelden verre afstanden met de auto, 1 a 2 keer per jaar max 300km
- rij gemiddeld 100km per dag dus kan ik makkelijk thuis laden
- hoef ik geen half uur te staan palaberen aan zo'n suc

Ik zie niets dan voordelen met een betaal systeem, kunnen ze ineens de profiteurs van het gratis laden elimineren.
Ik heb het niet op de huidige Tesla eigenaars, die hebben betaald voor de gratis laadbeurten.

Iedereen blij.
 
Prijs per kw zou ook moeten moeten gelinkt worden aan het batterijniveau. dit zodat het minder interessant wordt voor zij die korte afstanden willen laden aan de SuC.
Eventueel nog een tarief per minuut dat je gekoppeld blijft terwijl de wagen 100% is opgeladen.

met het tarief per minuut wordt laden met een hogere SoC vanzelf bestraft; want het vermogen loopt sterk terug.
Bij mij bvb. van 115kw bij SoC 0% tot minder 20kw bij SoC >90%
Maw : het bijladen van 1kWh duurt pakweg 6 keer langer bij hoge Soc dan bij lage Soc.


Als de tijdsfactor bij de eerste kWh met een Soc van 0% 0.1€ zou zijn, dan wordt dit al 0.6€ bij de kWh bij een Soc90%. (en is het alleen daarom al veel goedkoper om thuis te laden bij hoge Soc)
Ik persoonlijk vind dat de tijdsfactor relatief belangrijk mag zijn. De Suc onderscheiden zich door snelladen. De tijdsfactor is key voor het Suc-model.


Wat ook een goed idee zou zijn : de tijdsfactor afhankelijk maken van de bezetting van de Suc.
Sta je alleen : lage factor. Zijn alle stalls bezet : hoge factor.
 
Last edited:
Wat ook een goed idee zou zijn : de tijdsfactor afhankelijk maken van de bezetting van de Suc.
Sta je alleen : lage factor. Zijn alle stalls bezet : hoge factor.

Het probleem daarbij is dat als je pech hebt en naast iemand komt staan die net begonnen is met laden, je zelf maar heel weinig vermogen krijgt, ook al is je batterij helemaal leeg. Dat zou dan dus wel in het prijsmodel verwerkt moeten zitten.

Zelf denk ik dat allerlei geavanceerde prijsmodellen in de praktijk niet werken en het voor de klanten onvoorspelbaar/onaantrekkelijk maakt. Wij (hier op het forum) zijn redelijk tech savvy en vinden het leuk om overal berekeningen bij te maken (aandelenkoersen, range, PV panelen, warmtepompen, fiscale regelingen etc.), maar ik denk dat de doorsnee Tesla rijder in de toekomst daar geen trek in heeft ('even de Tesla kWh koersen bekijken of we vandaag al op vakantie vertrekken of pas morgen') en gewoon een vaste kWh prijs wil.
Hooguit kan ik me voorstellen dat er een dag- en een nachttarief zou komen. Een eenvoudig prijsmodel vind ik overigens ook beter bij Tesla passen.
 
Ik denk dat de normale Tesla rijder niet bij een SuC gaat staan in zijn eigen woonplaats.
De taxi bedrijven maken echter wel handig gebruik van deze mogelijkheid en ik denk dat dit er voor zorgt dat de regeling er af gaat, je kunt het de taxi's niet verwijten maar dit was niet wat men voor ogen had met het neerzetten van Suc's