robertvg
Extremely Well-Known Member
Je wilt daar een dreamteam stationeren? Free for life?
Is dat jouw Letselschade assistente? Vind ik eigenlijk wel een geval van uitlokking
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Je wilt daar een dreamteam stationeren? Free for life?
Dit is ook wel weer interessant. Krijg je straks concurrentie tussen SuC aanbieders Ik ga ervan uit dat deze dan buiten de "heffing" gaan vallen.
Tesla is increasingly able to make businesses pay for the electricity delivered by its Superchargers
Maar toch, het lijkt wel een of ander ordinair autoforum hier...
Dat krijg je terug als je een kassabonnetje van dat bedrijf met de juiste tijd erop kunt overleggen... zijn we toch weer terug bij onze btw en brandstofbonnetjes van vroegerPrecies, als die bedrijven voor de electriciteit zorgen dan neem ik aan dat wij niet ook nog eens hoeven te betalen om daar te laden. Is die 1600km misschien toch genoeg.
Maar toch, het lijkt wel een of ander ordinair autoforum hier...
Ik vraag me af of de 'locatie-eigenaren' van een SuC (vdValk bijvoorbeeld) hebben meebetaald aan het plaatsen van de laadpunten, of zelfs de punten van energie voorzien. En vraag me dan tevens af hoe zij tegen dit besluit aankijken.
Wellicht brengt het hebben van een SuC op hun parkeerplaats minder dan ze er van verwacht hadden. Of lopen ze juist het risico dat er 'laad-klandisie' wegblijft?
Er zal geen enkele actie nodig zijn om aan een suc te laden.
De auto ziet dat je aan het superchargen bent; weet hoeveel je geladen hebt en is via 3of4g of wifi verbonden met de servers bij Tesla.
Op het scherm zullen ze bij het afsluiten van de laadsessie netjes de kosten tonen.
Afrekening via MyTesla en een gekoppelde creditcard of credits.
En de superchargers zelf zijn ook verbonden en herkennen de auto dus de data kan ook van daaruit naar het moederschip. En inderdaad gekoppelde creditcard aan MyTesla.
Op deze manier kan er ook afgerekend worden bij alle andere laadpalen in de wereld. De auto herkent de laadpaal al dan niet op basis van GPS, Tesla geeft aan de eigenaar van de paal op hoeveel er waar geladen is en belast je creditcard. Tesla rekent, met wat marge, één keer per maand de kosten af met de externe laadpaaleigenaar. In één keer alle pasjes, sleutelhangerdinges en alle andere gedonder opgelost.Er zal geen enkele actie nodig zijn om aan een suc te laden.
De auto ziet dat je aan het superchargen bent; weet hoeveel je geladen hebt en is via 3of4g of wifi verbonden met de servers bij Tesla.
Op het scherm zullen ze bij het afsluiten van de laadsessie netjes de kosten tonen.
Afrekening via MyTesla en een gekoppelde creditcard of credits.
in het supercharger protocol wordt via de data interface volgens mij het vin nummer uitgewisseld. Daardoor weet Tesla precies welke auto laadt. Bij reguliere laadpalen zit dit niet in het standaard protocol. Daardoor zal dat daar niet werken (kan natuurlijk wel toegevoegd worden, maar zie dat maar eens in een standaard te verwerken die alle fabrikanten (auto's en laadpalen) gaan ondersteunen).Op deze manier kan er ook afgerekend worden bij alle andere laadpalen in de wereld. De auto herkent de laadpaal al dan niet op basis van GPS, Tesla geeft aan de eigenaar van de paal op hoeveel er waar geladen is en belast je creditcard. Tesla rekent, met wat marge, één keer per maand de kosten af met de externe laadpaaleigenaar. In één keer alle pasjes, sleutelhangerdinges en alle andere gedonder opgelost.
in het supercharger protocol wordt via de data interface volgens mij het vin nummer uitgewisseld. Daardoor weet Tesla precies welke auto laadt. Bij reguliere laadpalen zit dit niet in het standaard protocol. Daardoor zal dat daar niet werken (kan natuurlijk wel toegevoegd worden, maar zie dat maar eens in een standaard te verwerken die alle fabrikanten (auto's en laadpalen) gaan ondersteunen).
Als de reguliere laadpalen de mogelijkheden die een SuperCharger biedt, plug en play, niet gaan aanbieden dan gaat elektrisch rijden niet van start voor de massa. Wij early adopters zijn nog wel bereid een tas vol laadpasjes, sleutels en nog honderd andere manieren om een laadpaal aan de gang te krijgen, mee te nemen of te gebruiken. De praktijk wijst uit dat een flink deel van de laadpalen niet aan de gang te krijgen is. Dat is een gigantische belemmering om elektrisch rijden geaccepteerd te krijgen.Vergeet dat maar, inderdaad.
Als de reguliere laadpalen de mogelijkheden die een SuperCharger biedt, plug en play, niet gaan aanbieden dan gaat elektrisch rijden niet van start voor de massa. Wij early adopters zijn nog wel bereid een tas vol laadpasjes, sleutels en nog honderd andere manieren om een laadpaal aan de gang te krijgen, mee te nemen of te gebruiken. De praktijk wijst uit dat een flink deel van de laadpalen niet aan de gang te krijgen is. Dat is een gigantische belemmering om elektrisch rijden geaccepteerd te krijgen.
Mensen gooien nu hun tank vol en betalen. Die pomp doet het echt altijd, een laadpaal niet.
Laden bij de sportschool? Hoe ver staat die van je huis dan? Toch makkelijker (en goedkoper) om gewoon thuis te laden?Ik ben één van die early adopters en laad bijvoorbeeld bij de sportschool op deze manier maar de afgelopen dagen heb ik mij hier weer flink aan geërgerd, laat staan de verwende automobilist die men in een EV wil lokken.
Laden bij de sportschool? Hoe ver staat die van je huis dan? Toch makkelijker (en goedkoper) om gewoon thuis te laden?
Er zijn honderden aanbieders van laadpalen in Europa. Iedereen moet dan roamingovereenkomsten gaan maken.Die communicatie tussen auto en laadstation betreffende afrekening van de kosten heb ik laatst over gesproken met iemand van NKL http://www.nklnederland.nl/
Wordt door enkele fabrikanten (ik meen dat BMW werd genoemd) wel degelijk aan gewerkt en het is ook onderdeel van de CCS 2.0 specificatie.
TNM doet m.i. heel goed werk met al hun roaming overeenkomsten.
Er zijn honderden aanbieders van laadpalen in Europa. Iedereen moet dan roamingovereenkomsten gaan maken.
Totaal onbegaanbare weg.