Als er een optie op zat met de domme CC eventueel met alarmen zou ik die vaak gebruiken.
Ik heb me behoorlijk ingelezen hier dus ik verwachte ook wel een paar spook rem acties. Maar ik had er vandaag wel een serieuze. Een stukje voor Lauenau. Ik rij netjes 140. Een rijtje vrachtwagens rechts en en een busje die iets harder links van me reed. En in 1 keer bam op de rem. De jas die op de bijrijder stoel lag die schoof eraf. Het was een korte rem actie maar wel een harde. De max snelheid indicatie veranderde niet dus zeg maar waar die weg kwam.
Eens. Ik heb daar zelf ook veel voorbeelden van.
Iedere nieuwe fw versie probeer ik het weer een tijdje, maar TACC is gewoon nog steeds niet af. Zowel bij het instellen van de snelheid (van de kaart? van een verkeersbord? van een vuilcontainer met een 30 sticker?) als bij het aanhouden van die snelheid (de random remingrepen) vind ik dat TACC het aflegt tegen een normale CC. Bij die laatste mag je dan zelf vaker iets moeten doen (m.n. de snelheid aanpassen) maar daarvan is de voorspelbaarheid van de werking en daarmee de bruikbaarheid veel groter.
En wat ik dan al helemaal niet begrijp is dat ik in deze auto werkelijk ALLES in kan stellen, behalve een klassieke CC. Ik kan me voorstellen dat Tesla graag heeft dat we allemaal TACC gebruiken maar zolang dat de luiers nog niet ontgroeid is zou het ze sieren als ze dat als optie inbouwen. Mij zouden ze er erg blij mee maken en mensen die een andere mening zijn toegedaan vinken gewoon TACC aan onder 'Cruise Control'.