Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla als lesauto

Erik-S85

Member
Jul 28, 2014
644
409
Vleuten
Vergeleken met een golf diesel automaat is de model 3 echt al veel goedkoper in de duur van 5 jaar, tsja dan is de keuze niet heel lastig;p
Ik vrees dat dit ook heel erg afhankelijk gaat zijn van schades. Reparatie tijd (en dus geen inkomsten) bij Tesla is helaas af en toe enorm lang doordat onderdelen niet te krijgen zijn.
 

Jasper2020

Member
Jun 10, 2021
62
127
Nederland
Vandaag de tesla opgehaald van de wrapper, effect is erg mooi, komt op foto's wat minder goed over. In de schaduw zou je denken dat het normaal witte lak is, maar zodra de zon erop komt een prachtig pareleffect! Heel blij mee. Zo effies de spiegels monteren en morgen de extra set pedalen erin. To be continued.
IMG_20210804_165621.jpg
IMG_20210804_165609.jpg
 

Jasper2020

Member
Jun 10, 2021
62
127
Nederland
Allereerst tegen dit probleem gelopen. Omdat de tesla zo een schuin voorraam heeft kunnen de binnenspiegels niet genoeg versteld worden om goed zicht naar achteren te krijgen. Het pootje komt zegmaar tegen het kommetje aan.
IMG-20210804-WA0013.jpeg


Als oplossing plastic wat verhit met de soldeerbout en voila, nu werkt het wel
IMG_20210804_211258.jpg


IMG-20210804-WA0018.jpeg


Verder staan de buitenspiegels er nu ook netjes op
IMG_20210805_130254.jpg


Vervolgens dus aan de slag met het lesbord ombouwen van magneet naar zuignap.

Stap 1, de fietsendragers strippen tot de basis die ik nodig heb, before
IMG_20210805_193541.jpg

After
IMG_20210805_194035.jpg


Het lesbord zelf zitten de magneetpootjes met schroefdraad in vastgedraaid, dus zijn makkelijk verwijderbaar, en wat blijkt? Het schroefdraad van het lesbord is identiek aan die van de fietsendrager... Helemaal top!

Met 5zuignappen kun je werkelijk trekken wat je wilt, bord komt echt niet meer los. Heb 2 zuignappen over van de orginele constructie en 2 zuignappen die bedoeld zijn om normaal onder het achterwiel van een fiets te monteren, dus 4 zuignappen over als ze het op een gegeven moment gaan begeven.
IMG_20210805_200538.jpg


En op de auto
IMG_20210805_201532.jpg

IMG_20210805_201544.jpg

Nu nog even op de polo omdat ik die morgen nodig heb met lessen:)
IMG_20210805_202855.jpg


Thats it for now, maandagavond klant nummer 1!
 

job-lek

Active Member
Sep 15, 2018
1,193
703
Breda
Allereerst tegen dit probleem gelopen. Omdat de tesla zo een schuin voorraam heeft kunnen de binnenspiegels niet genoeg versteld worden om goed zicht naar achteren te krijgen. Het pootje komt zegmaar tegen het kommetje aan.View attachment 692560

Als oplossing plastic wat verhit met de soldeerbout en voila, nu werkt het welView attachment 692561

View attachment 692562

Verder staan de buitenspiegels er nu ook netjes op
View attachment 692563

Vervolgens dus aan de slag met het lesbord ombouwen van magneet naar zuignap.

Stap 1, de fietsendragers strippen tot de basis die ik nodig heb, beforeView attachment 692564
AfterView attachment 692565

Het lesbord zelf zitten de magneetpootjes met schroefdraad in vastgedraaid, dus zijn makkelijk verwijderbaar, en wat blijkt? Het schroefdraad van het lesbord is identiek aan die van de fietsendrager... Helemaal top!

Met 5zuignappen kun je werkelijk trekken wat je wilt, bord komt echt niet meer los. Heb 2 zuignappen over van de orginele constructie en 2 zuignappen die bedoeld zijn om normaal onder het achterwiel van een fiets te monteren, dus 4 zuignappen over als ze het op een gegeven moment gaan begeven.
View attachment 692567

En op de auto
View attachment 692568
View attachment 692569
Nu nog even op de polo omdat ik die morgen nodig heb met lessen:)
View attachment 692570

Thats it for now, maandagavond klant nummer 1!
Ziet er strak uit👍🏿
 

Jasper2020

Member
Jun 10, 2021
62
127
Nederland
Dodehoekwaarschuwing inderdaad aan, emergency brake zit ook op de vw nu en staat altijd aan. Camera's zullen we alleen met inparkeren eventueel gebruiken. Natuurlijk ook zonder camera's oefenen.
 
  • Like
Reactions: job-lek

Jasper2020

Member
Jun 10, 2021
62
127
Nederland
Stukje snelweg van Ermelo richting amsterdam met instructeurs buitenspiegels op de originele een verbruik van 137wh/km.
IMG_20210807_125122.jpg


De buitenspiegeltjes schijnen dus ook op de snelweg geen significant verschil te geven in het verbruik. Ben benieuwd wat het lesbord voor effect gaat hebben, gezien ik 80-90% ermee bebouwde kom of 70-80 wegen zal rijden.
 
  • Like
Reactions: job-lek

job-lek

Active Member
Sep 15, 2018
1,193
703
Breda
Stukje snelweg van Ermelo richting amsterdam met instructeurs buitenspiegels op de originele een verbruik van 137wh/km.
View attachment 693386

De buitenspiegeltjes schijnen dus ook op de snelweg geen significant verschil te geven in het verbruik. Ben benieuwd wat het lesbord voor effect gaat hebben, gezien ik 80-90% ermee bebouwde kom of 70-80 wegen zal rijden.
Meest optimaal is natuurlijk een hologram projecten door het glazen dak In plaats van een bordje bovenop 😁
 
  • Like
Reactions: dutchchili

Jasper2020

Member
Jun 10, 2021
62
127
Nederland
Voor zover zijn alle leerlingen heel blij met de tesla als lesauto!

Ik ben de eerste lessen begonnen met de auto in 1pedal mode te gebruiken, dus dat we compleet tot stilstand komen door het stroompedaal te liften, echter ben ik hier vanaf gestapt. Vooral met achteruit inparkeren en dergelijke doseren veel leerlingen het gas verkeerd waardoor de auto vrij hard naar achteren schiet en ik dus ook flink moet bij remmen. Nu staat de auto tijdens lessen op chill mode en de "kruip" setting zoals bij een "normale" automaat en dit blijkt voor leerlingen een stuk makkelijker, doseren met de rem ipv stroompedaal. Verder is er met 1pedal mode het risico dat er bij verkeerslichten de voet boven het rechter pedaal word gehouden en dus perongeluk op het gas gaan als dat niet moet, dit risico is aanzienlijk lager met de "kruip" mode omdat hun voet dan wel boven die rem moet zijn. Fijne bijkomstigheid is ook dat ze dan ook niet verwachten dat een ice niet volledig zelf tot stilstand zal komen zodra ze hun rijbewijs hebben.

Gemiddeld verbruik met rijlessen nu :167wh/km.
Vind ik persoonlijk erg netjes gezien het lesbord, extra buitenspiegels en dat we ook een groot deel van de lessen aan het parkeren/omkeren zijn en dus amper kilometers maken maar alles wel van stroom voorzien blijft worden.
 

Runescom

Member
Jul 27, 2020
71
39
Netherlands
Vergeet niet om je huidige kentekenplaten te vervangen door exemplaren met opgelegde letters. En monteer de achterste kentekenplaat dan mooi strak op je achterklep zonder adapter. 👍🏻
Geheel off-topic, ik heb zelf ook de platen vervangen voor opgelegde letters, maar de adapter zit er nog op aan de achterkant. Ik heb de tesla houder vervangen voor een naamloze maar als ik de adapter er tussenuit haal, dan zit het voor mijn gevoel niet heel erg goed vast. (Of ik moet nieuwe gaten boren in mijn klep) mogelijk dat je tips hebt? :)
 

SpaceWagon

Member
Oct 27, 2019
77
56
Nederland
Geheel off-topic, ik heb zelf ook de platen vervangen voor opgelegde letters, maar de adapter zit er nog op aan de achterkant. Ik heb de tesla houder vervangen voor een naamloze maar als ik de adapter er tussenuit haal, dan zit het voor mijn gevoel niet heel erg goed vast. (Of ik moet nieuwe gaten boren in mijn klep) mogelijk dat je tips hebt? :)
Yep, dat heb ik!

1. Kenteken met opgelegde letters kopen
2. Hoes met dunne rand kopen
3. Tesla adapter verwijderen
4. Hoes aan de achterkant rondom volledig voorzien van dubbelzijdig tape
5. Hoes op de achterklep drukken
6. Hoes vastschroeven met de twee originele schroeven in de originele gaten van de adapter
7. Hoes overal goed aandrukken
8. Kenteken er in klikken
9. Klaar!

Hij zit dan super strak op de achterklep, zonder dat ‘ie ‘wappert’ en ‘flapt’ aan de zijkanten.
 

Phil V

Active Member
Aug 31, 2016
2,493
1,975
Ten zuiden van Aalst (B)
Verder is er met 1pedal mode het risico dat er bij verkeerslichten de voet boven het rechter pedaal word gehouden en dus perongeluk op het gas gaan als dat niet moet, dit risico is aanzienlijk lager met de "kruip" mode omdat hun voet dan wel boven die rem moet zijn.
Bij mij ook al altijd ‘kruip’ en ‘chill’ geactiveerd. Idd vooral bij manoeuvres handig, rechterpedaal doseren is lastig anders (zelfs bij de Zoë, maar die heeft die modes niet).
Weet dat je voor het rood licht, als je de rempedaal dieper indrukt, er een ‘hold’ tekst verschijnt. Dan mag je het rempedaal lossen de wagen blijft in hold staan tot je de wattpedaal indrukt. Althans bij de MS is dit zo.
 

wooter

Nou ik heb niet te klagen over Tesla support
May 3, 2017
6,620
4,849
Belgium
Bij de X ook. Ik rij ook met de kruip functie. Valt veel makkelijker te doseren bij het inparkeren.
 

Jasper2020

Member
Jun 10, 2021
62
127
Nederland
Vandaag een oplossing gevonden voor bestickering op de wrap van de Tesla, voor meer herkenbaarheid. Permanent bestickeren van mn mooie wrap zag ik niet zo zitten, en op m'n polo heb ik nu magneetstickers, echter heeft de model 3 aluminium deuren.

Ik heb dit opgelost door statische stickers te bestellen en deze vandaag erop geplakt.

Het is niet zo gemakkelijk als de magneetstickers van de polo die je zo tegen de deuren gooit dat ze blijven hangen, zeg 30minuutjes werk voor 4 stickers netjes te plakken. Het is dus niet dat ik deze ieder weekend eraf ga lopen pulken.
IMG-20210823-WA0005.jpeg

IMG_20210823_161933.jpg

Voor een niet permanente oplossing die niet mn wrap sloopt vind ik het erg netjes al zeg ik het zelf! Nu maar zien hoe het gaat met wassen etc...

Verder nu ook een mooi beeld van mn huidige gemiddelde verbruik, dit is inclusief regelmatig vol acceleren (heb m ten slotte pas net) en 75% snelweg 6-7km/u boven de limiet.
IMG_20210823_084632.jpg

Is de 2021 long range met Panasonic accu nou zo zuinig? heb totaal niet het idee dat ik hoef te slipstreamen tussen vrachtauto's of onder de limiet moet rijden voor dit vebruik.
 

Products we're discussing on TMC...

About Us

Formed in 2006, Tesla Motors Club (TMC) was the first independent online Tesla community. Today it remains the largest and most dynamic community of Tesla enthusiasts. Learn more.

Do you value your experience at TMC? Consider becoming a Supporting Member of Tesla Motors Club. As a thank you for your contribution, you'll get nearly no ads in the Community and Groups sections. Additional perks are available depending on the level of contribution. Please visit the Account Upgrades page for more details.


SUPPORT TMC
Top