Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla app 4.x

This site may earn commission on affiliate links.
Ikzelf ben geen voorstander van 3rd party applications. Daarom gebruik ik ook geen TeslaFi of TeslaMate. Maar dat is een persoonlijke afweging. Een Volvo uit 2014 heeft een zeer gedetailleerde rittenhistorie waarbij je zelfs de gereden snelhedenkunt terugkijken tot een bepaalde periode.
Ik vind zelf Teslamate erg fijn, en draai dit ook gewoon lokaal thuis op een Raspberry Pi. Alles in eigen hand/controle vind ik prima, en er haalt er erg veel gegevens uit.
 
  • Like
Reactions: Niek, PvDr and mnno
Zou niet blind vertrouwen op het navigatievoorstel van de app…

App stelt Val de Meuse voor, maar weet ook dat ze niet beschikbaar zijn…

C69239E2-09B5-49D5-BA45-852A604A8998.png
83CFE222-039B-40EF-82B1-9221A520B447.png
 
  • Informative
Reactions: wooter
Zou niet blind vertrouwen op het navigatievoorstel van de app…

App stelt Val de Meuse voor, maar weet ook dat ze niet beschikbaar zijn…

View attachment 930495View attachment 930496
Het plannen van de route en de beschikbaarheid van de laadpalen is een moment opname. Mischien is het probleeem opgelost tegen de tijd dat je aankomt. Ik neem aan dat de routeplanner in de auto een alternatief voorsteld als je onderweg bent. Ik zou er zelf niet zo wakker van liggen…..
 
Laat ik beginnen met het feit dat ik best tevreden ben met de app. Het zijn kleine ergernissen die me steeds wat meer irriteren.

Voorbeeld
De widget (Android) geeft soms ineens aan dat de auto van slot is, of dat de airco aanstaat. De eerste paar keer vol schrik de app openen, een tijdje wachten totdat er verbinding is met de auto en dan tot de conclusie te komen dat er niets aan de hand is.

Dat zorgt ervoor dat het vertrouwen in de (widget van de) app niet altijd even groot is.

Hoe dan wel?
Daar heb ik vanuit mijn eigen beperkte gezichtspunt over nagedacht. Ik zou het idealer vinden als de auto op bepaalde events een standaard push/update naar de app geeft.

Bijvoorbeeld als de auto op slot gaat: push naar de app.
Auto van het slot of gaat rijden, push naar de app.

Ik bedoel dan niet events/push als in push berichten zoals je alarm of dat het laden klaar is. Ik bedoel dat de status van de auto in de app geupdate wordt.

Zo ... Dat ben ik ff kwijt.
 
Laat ik beginnen met het feit dat ik best tevreden ben met de app. Het zijn kleine ergernissen die me steeds wat meer irriteren.

Voorbeeld
De widget (Android) geeft soms ineens aan dat de auto van slot is, of dat de airco aanstaat. De eerste paar keer vol schrik de app openen, een tijdje wachten totdat er verbinding is met de auto en dan tot de conclusie te komen dat er niets aan de hand is.

Dat zorgt ervoor dat het vertrouwen in de (widget van de) app niet altijd even groot is.

Hoe dan wel?
Daar heb ik vanuit mijn eigen beperkte gezichtspunt over nagedacht. Ik zou het idealer vinden als de auto op bepaalde events een standaard push/update naar de app geeft.

Bijvoorbeeld als de auto op slot gaat: push naar de app.
Auto van het slot of gaat rijden, push naar de app.

Ik bedoel dan niet events/push als in push berichten zoals je alarm of dat het laden klaar is. Ik bedoel dat de status van de auto in de app geupdate wordt.

Zo ... Dat ben ik ff kwijt.
Dat gebeurt al. Alleen wordt die widget op Android blijkbaar niet bijgewerkt.
 
  • Informative
Reactions: _Mattie_
Sorry, vrijdag een presentatie van Fortinet gekregen met wat hilarische statistieken, ook van alternatieve app stores. Als je dat echt kan verifiëren, waarom zit het dan niet in de Play Store? En nee, verder nooit gebruik gemaakt, ik draai Apple.
Ik ga gewoon wachten tot de play store m voor me heeft (duh, want onbekende bronnen aanzetten op mn telefoon met de Tesla app & mn internetbankieren app dat gaat dus niet gebeuren)

Google pusht nieuwe versies gradueel naar de Play servers. Sommige mensen hebben de nieuwe versie dan al anderen niet. Blijkbaar kan Aurora m dan toch al ophalen. Apple doet hetzelfde, alleen die hebben geen (min of meer) publieke interface waardoor je m alsnog kan ophalen. Voor die graduele update zijn ook best goede redenen voor (schaalbaarheid, risico etc. maar als je geinteresseerd bent in Fortinet dan wist je dat waarschijnlijk al)