Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla autopilot HW 3.0

This site may earn commission on affiliate links.
Als ik het goed heb ook voor de wagens dien nu nog geen FSD hebben maar waarvan de eigenaar alsnog FSD gaat bestellen...

Uiteraard; als je FSD gaat bestellen dan is de prijs van de reftrofit dan inbegrepen (maar of het dan nog vor dezelfde prijs zal kunnen...) Staat op de Engelse bladzijden (zowel van de VS als in Engeland) ook expliciet vermeld: "includes FSD computer".
 
Wat zouden jullie hiermee doen? Is het verschil tussen HW3.0 en HW2.5 merkbaar in de praktijk
Met de huidige code? Meer bugs in HW3.0 en functionaliteit die wat langzamer wordt verwerkt in de firmware die je aangeboden krijgt, maar ik verwacht dat de verschillen zullen verminderen.

Afijn, toch nog een iets recentere codec voor je video's met HW3, met een iets betere kwaliteit voor de beelden van de zijcamera's als je DashCam of Sentry Mode gebruikt (afijn, dat kan ook tijdelijk zijn).

Ik zou zeker de wagen die je wilt niet laten omdat er HW2.5 in zit. Tenzij je kunt wachten en weet dat je die wagen nog op redelijke termijn kunt verwachten, maar dan heb je nog geen garanties (zeker op SR+ niet); wagens die nu geproduceerd worden hebben zowel HW2.5 als HW3.

Als je een RWD LR hebt besteld is het compleet gek om HW2.5 te weigeren: de kans bestaat dat er voor lange tijd (of zelfs definitief) in Europa geen RWD LR meer op de boot wordt gezet, enkel naar China.
 
Goede punten!

Ik krijg inderdaad een LR RWD geleverd, dus die ga ik niet weigeren vanwege de HW2.5. Maar ik zou wel graag de garantie willen hebben dat ik een (gratis) retrofit en dus HW3.0 computer krijg als ik de FSD optie zou bestellen. Plus dat het ook de restwaarde wat beïnvloedt.

Maar het is dus niet zo dat de beperktere rekenkracht van HW2.5 ervoor zorgen dat AutoPilot minder goed werkt dan bij HW3.0 (adaptive cruise control en automatisch sturen binnen de rijbaan)?
 
Goede punten!

Ik krijg inderdaad een LR RWD geleverd, dus die ga ik niet weigeren vanwege de HW2.5. Maar ik zou wel graag de garantie willen hebben dat ik een (gratis) retrofit en dus HW3.0 computer krijg als ik de FSD optie zou bestellen. Plus dat het ook de restwaarde wat beïnvloedt.

Maar het is dus niet zo dat de beperktere rekenkracht van HW2.5 ervoor zorgen dat AutoPilot minder goed werkt dan bij HW3.0 (adaptive cruise control en automatisch sturen binnen de rijbaan)?

Het is net zo 'goed' als op HW2.5, misschien momenteel zelfs beter op HW2.5
Als in de toekomst HW3 echt veel beter gaat worden met niet-FSD dingen (vraag ik me af, het heet niet voor niets FSD computer, geen Autopilot computer) kan je met aanschaf van FSD zowieso de 3.0 Hardware krijgen.
 
  • Helpful
Reactions: RobPet
Goede punten!

Ik krijg inderdaad een LR RWD geleverd, dus die ga ik niet weigeren vanwege de HW2.5. Maar ik zou wel graag de garantie willen hebben dat ik een (gratis) retrofit en dus HW3.0 computer krijg als ik de FSD optie zou bestellen.

Gezien de prijs die ze vragen voor de FSD upgrade kun je het bezwaarlijk "gratis" noemen.

Maar zoals ik zei:
FSD_included.jpeg


"Includes the Full Self Driving Computer" laat weinig aan de verbeelding over. Op de UK pagina staat hetzelfde, dus het is niet iets dat enkel voor de VS is.
 
Is het voor ons ook via de UK website te bestellen? Daar heb je het ‘zwart op wit’ vermeld staan en in Europa niet...

Het staat zwart op wit. Je koopt een optie genaamd Full Self Driving. Dat dat met de huidige HW2(.5) hardware niet gaat lukken is inmiddels meer dan duidelijk. Wil Tesla je ooit leveren wat je koopt, dan heb je dus de HW3 / FSD computer nodig. Die zal Tesla je dan gewoon moeten leveren. Dat zullen ze ook doen, want dat heeft oa. Elon al meermalen getwittert.

Ik snap niet waarom men daar zo aan twijfelt.
 
Is het voor ons ook via de UK website te bestellen? Daar heb je het ‘zwart op wit’ vermeld staan en in Europa niet...
Zal misschien niet kunnen omdat je vanuit je eigen Shop moet bestellen...
Dat is gewoon bij het vertalen vergeten (in Hong-Kong staat het in het Engels wel vermeld en in het Chinees niet, en ik vermoed niet dat dat bij levering van FSD een verschil gaat maken...). Dat betekent niets wezenlijks, en daarvoor moet je heus niet elders te bestellen.
 
Ik heb net via de uitleg van Erik (zie video onderaan) gekeken welke hardware ik heb. Als hen video klopt heb ik hardware 3.0! Mijn auto is 4 juni geleverd. Weet iemand van jullie of dit ook echt klopt wat zij zeggen? :D


4 juni geleverd en hardware 3.0 is toch niet zo bijzonder?? als je begin mei geleverd kreeg zou het kantje boord zijn geweest (Morning Cornelia was nog 2.5).
 
4 juni geleverd en hardware 3.0 is toch niet zo bijzonder?? als je begin mei geleverd kreeg zou het kantje boord zijn geweest (Morning Cornelia was nog 2.5).
Nee dat is weer. Niet heel bijzonder als je naar de datum kijkt inderdaad. Maar toch heb ik op het forum nog maar weinig gehoord over HW3.0? En Teslafi laat ook nog geen auto’s zien met HW3.0 (wat uiteraard onmogelijk zou moeten zijn). En aangezien ik las dat na 14 april ook nog altijd auto’s met hw2.5 geproduceerd zijn twijfelde ik wel.

Wat mij ook opvalt is dat de HW3.0 auto’s andere updates krijgen. Zo heb ik 2019.16.2 overgeslagen en alleen 2019.16.3.2 gekregen. Die dan weer een stuk minder mensen hebben gehad? Zelfde nu met 2019.20.1, die heb ik ook niet gehad, en hoop wel vanavond 2019.20.2.1 te krijgen.
 
Mijn gedachte is dat wanneer FSD zich meer bewezen heeft, ik het altijd alsnog kan aanschaffen, maar:

Is er een reële kans dat Tesla over enige tijd besluit die FSD "Upgrade van Autopilot" uit je Tesla account Shop te verwijderen?
Tesla zal wel een overzicht hebben hoeveel HW 2.5 auto's er inmiddels met FSD zijn.
Die moeten allen naar het service center.. . een reden kan bijvoorbeeld zijn dat daar te weinig capaciteit voor is.
Zou Tesla een onderscheid kunnen maken in de Shop door het wel voor HW 3.0 bezitters aan te bieden en niet meer voor HW 2.5 bezitters? Heeft een dergelijk onderscheid met andersoortige shopaanbiedingen weleens plaats gevonden? Over enige tijd zijn er een substantieel aantal HW 3.0 auto's die slechts met een softwarematige handeling FSD hebben terwijl de HW 2.5 groep veel meer gedoe met zich mee brengt.
 
Als Tesla HW2.5-wagens verkocht dan heeft er altijd gestaan dat je FSD achteraf kon kopen. En ik denk dat de prijs gewoon rekening houdt met een upgrade naar de FSD computer; als dat niet nodig blijkt dan steekt Tesla het verschil wel terug in eigen zak (vandaar dat zij ook een incentive hebben om nu al HW3 in wagens te steken).

Niets zegt ons trouwens dat de uiteindelijke FSD-computer HW3.0 zal zijn. Wie weet komt er nog een HW3.1 na de resultaten van de early access HW3/FSD tests...
 
Nee dat is weer. Niet heel bijzonder als je naar de datum kijkt inderdaad. Maar toch heb ik op het forum nog maar weinig gehoord over HW3.0? En Teslafi laat ook nog geen auto’s zien met HW3.0 (wat uiteraard onmogelijk zou moeten zijn). En aangezien ik las dat na 14 april ook nog altijd auto’s met hw2.5 geproduceerd zijn twijfelde ik wel.

Wat mij ook opvalt is dat de HW3.0 auto’s andere updates krijgen. Zo heb ik 2019.16.2 overgeslagen en alleen 2019.16.3.2 gekregen. Die dan weer een stuk minder mensen hebben gehad? Zelfde nu met 2019.20.1, die heb ik ook niet gehad, en hoop wel vanavond 2019.20.2.1 te krijgen.

De codes in api zijn voor hw2.5 en hw3.0 hetzelfde, dus teslafi kan niet zien welke 2.5 en welke 3.0 is. Daarom heb je ook die truuk nodig met bv h265 codec checken of partnummer checken achter dashboardkastje. Leveringen sinds half mei zijn bijna allemaal hw3.0....
 
  • Informative
Reactions: JeroenReumkens