Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla en het Coronavirus

This site may earn commission on affiliate links.
Status
Not open for further replies.
Toch wat vreemde beweringen.
  • 30 doden op 1 dag in België is een stijging van 80% tov de dag voorheen, dus geen exponentionele stijging en gezien 1 dag absoluut nog geen trend (of trendbreuk).
  • Ook zit je met een incubatietijd tot 14 dagen, dus alle diagnoses en sterfgevallen zijn in beide landen afkomstig van een tijd voor enige maatregel. Het effect van de maatregelen ga je dus pas zien tegen ten vroegste volgende vrijdag, en dan pas zou er een verschil in trend kunnen zichtbaar zijn tussen België en Nederland...
 
Toch wat vreemde beweringen.
  • 30 doden op 1 dag in België is een stijging van 80% tov de dag voorheen, dus geen exponentionele stijging en gezien 1 dag absoluut nog geen trend (of trendbreuk).
  • Ook zit je met een incubatietijd tot 14 dagen, dus alle diagnoses en sterfgevallen zijn in beide landen afkomstig van een tijd voor enige maatregel. Het effect van de maatregelen ga je dus pas zien tegen ten vroegste volgende vrijdag, en dan pas zou er een verschil in trend kunnen zichtbaar zijn tussen België en Nederland...

De beweringen zijn inderdaad wat vreemd want van beide klopt weinig.
 
De beweringen zijn inderdaad wat vreemd want van beide klopt weinig.
active-day-1mil-2003.jpg

deaths-mil-2003.jpg

Relatief gezien - met de cijfers van vandaag nog niet meegeteld - lopen NL en BE gelijk op, met een lichte voorsprong voor BE. Beweren dat BE dus NL aan het inhalen is, is gewoon onjuist.

upload_2020-3-21_15-49-33.png

Netherlands Coronavirus: 3,631 Cases and 136 Deaths - Worldometer

upload_2020-3-21_15-49-56.png

Belgium Coronavirus: 2,815 Cases and 67 Deaths - Worldometer

Zoals je kan zien zit er in België qua doden nog geen stramien in, ook niet als je de 30 doden van vandaag meetelt. Daaruit kan je niet concluderen dat we er morgen 75 doden gaan tellen, en NL morgen er 40 gaat tellen.

Mijn tweede bewering:
Coronavirus Incubation Period (COVID-19) - Worldometer
Privacy settings
 

Attachments

  • upload_2020-3-21_15-43-41.png
    upload_2020-3-21_15-43-41.png
    170.5 KB · Views: 36
Ik wacht overigens ook op de volgende die gaat beweren dat ook Spanje enkel oudere mensen huisvest en dat het daar aan ligt dat ze op de 3e plaats liggen qua aantal doden wereldwijd.

De jongste overledene in Nederland is 63 voor zover nu bekend. Er is altijd sprake van comorbiditeit of hoge ouderdom. De risico groepen zitten dus in de comorbiditeit en/of ouderdom. Let wel dat ik niet beweer dat jongeren niet ziek worden, noch dat jongeren niet sterven aan Covid-19.

Mensen met astma, hoge bloeddruk, diabetes en hart- en vaatziekten horen dus (ongeacht de leeftijd) tot de risicogroepen.

Ik vind discussie over maatregelen prima, maar dan wel op basis van wetenschap en niet op basis van politici of angstgevoelens. Het RIVM baseert zich terecht op wetenschap. Niet op schreeuwers die het allemaal beter weten, niet op politici die een slaatje denken te slaan uit de angstgevoelens. Rutte heeft het wat dat betreft prima verwoord m.i.. De 4 Amerikaanse politici die in het openbaar riepen dat het wel mee viel en in het geheim hun aandelen verkochten en hun vrienden informeerden dat het net zo groot kon worden als de Spaanse griep horen tot het laagste van het laagste.

Nu pas begint de viroloog van Nederland, Ab Osterhaus over lockdown, niet eerder.

(Schreeuw)bron: 15 patiënten overleden, 346 nieuwe coronapatiënten
 
Het is geen wedstrijd, maar België haalt Nederland op niet al te lange termijn in.

Met één groot verschil. België heeft veel, maar dan ook veel meer plaats op IC dan Nederland.
- België: 1900 bedden voor 11.4 miljoen inwoners (=1 bed per 6000 inwoners)
- Nederland: 1150 bedden voor 17.2 miljoen inwoners (=1 bed per 15,000 inwoners)
- UK: 3700 bedden (NHS) voor 67 miljoen inwoners (=1 bed per 18,000 inwoners)

De gemiddelde Coronapatiënt ligt twee weken op IC. Of het dus zoveel gaat uitmaken weet ik niet.

Ik wil hier geen wedstrijdje BE - NL maken hoor, maar ik ben tevreden dat mijn regering lockdown organiseert

De jongste overledene in Nederland is 63 voor zover nu bekend. Er is altijd sprake van comorbiditeit of hoge ouderdom. De risico groepen zitten dus in de comorbiditeit en/of ouderdom. Let wel dat ik niet beweer dat jongeren niet ziek worden, noch dat jongeren niet sterven aan Covid-19.
In B gisteren één persoon gestorven in leeftijdscategorie 24/35 jaar, en 2 tussen 36/45 jaar. 't Zijn dus niet alleen ouderen. Maar dus inderdaad vooral mensen met precondities, in Italië waren 3 van eerste 3200 doden mensen zonder medische preconditie.
Mensen met astma, hoge bloeddruk, diabetes en hart- en vaatziekten horen dus (ongeacht de leeftijd) tot de risicogroepen.
Ik vind discussie over maatregelen prima, maar dan wel op basis van wetenschap en niet op basis van politici of angstgevoelens. Het RIVM baseert zich terecht op wetenschap. Niet op schreeuwers die het allemaal beter weten, niet op politici die een slaatje denken te slaan uit de angstgevoelens. Rutte heeft het wat dat betreft prima verwoord m.i.. De 4 Amerikaanse politici die in het openbaar riepen dat het wel mee viel en in het geheim hun aandelen verkochten en hun vrienden informeerden dat het net zo groot kon worden als de Spaanse griep horen tot het laagste van het laagste.
Spanje lijkt me nu aan 't bewijzen dat de lockdown werkt
Aantal besmettingen per dag de laatste 10 dagen : 869 - 2086 - 1159 - 1597 - 1954 - 1884 - 2943 - 3308 - 3494 - 3355
In totaal nu 24926 besmettingen

Als je kijkt over die periode verdubbeling aantal besmettingen op twee dagen, daarna op 3 dagen en dan dus 4 dagen om te verdubbelen. .

Let wel, er gaan nog zeer veel doden vallen in Spanje, maar de curve lijkt nu echt wel af te vlakken
Ik ken iemand die in Spanje (Valencia) woont, en de Guardia Civil treedt er extreem streng op.
 
Last edited:
  • Like
Reactions: JanG007 and wooter
Ik ben benieuwd of de mensen op het strand Belgen zijn ;)

Privacy settings
Die geraken volgens mij het land niet meer uit. Er zijn controleposten aan veel grensovergangen, en de regering heeft vandaag ook geëist dat controleposten niet langer zichtbaar zijn in apps zoals Waze, Garmin,... Die apps hebben daarmee ingestemd. Je kan dus die controleposten niet proberen te vermijden door een andere weg te nemen, want je weet niet waar ze opgesteld staan
 
Last edited:
active-day-1mil-2003.jpg

deaths-mil-2003.jpg

Relatief gezien - met de cijfers van vandaag nog niet meegeteld - lopen NL en BE gelijk op, met een lichte voorsprong voor BE. Beweren dat BE dus NL aan het inhalen is, is gewoon onjuist.

View attachment 523969
Netherlands Coronavirus: 3,631 Cases and 136 Deaths - Worldometer

View attachment 523970
Belgium Coronavirus: 2,815 Cases and 67 Deaths - Worldometer

Zoals je kan zien zit er in België qua doden nog geen stramien in, ook niet als je de 30 doden van vandaag meetelt. Daaruit kan je niet concluderen dat we er morgen 75 doden gaan tellen, en NL morgen er 40 gaat tellen.

Mijn tweede bewering:
Coronavirus Incubation Period (COVID-19) - Worldometer
Privacy settings


Ik heb niet beweerd dat Belgie Nederland aan het inhalen is. Dat was horta. Je beweringen gaan ergens anders over.

Je eerste bewering is dat er geen sprake is van exponentiële groei.
Pak de definitie van exponentiële groei erbij en kijk dan heel goed of je idd kan uitsluiten dat er sprake is van exponentiële groei.

In je 2e bewering heb je het over "ten vroegste". In Nederland betekent dat "niet eerder dan".
De link waar je hierboven naar verwijst heeft het over een incubatie periode van 2 tot 14 dagen. Ten vroegste ga je dus over 2 dagen wat merken van de maatregelen en ten laatste over 14 dagen.
 
Al die grafieken met aantal besmettingen per 100 000 inwoners zijn ook helemaal nietszeggend, wanneer in het ene land er een echte locale hotspot is (bvb Italië, Verenigde Staten) of de verspreiding meer verdeeld is over het land
Meer nog, het verbergt net de kritieke situatie in bepaalde regio's van die landen.
 
Status
Not open for further replies.