Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla en het Coronavirus

This site may earn commission on affiliate links.
Status
Not open for further replies.
Tsja, spijker op zijn kop. Maar ook te gek voor woorden dat weldenkende mensen dit niet al direct in hebben gezien.
Weldenkende mensen die het artikel lezen beseffen dat een mogelijk hongerprobleem in de derde wereld niet verholpen zal worden door de anderhalve meter afstand houden in de Efteling en de lokale supermarkt op te zeggen.
 
Ik kan me niet van de indruk ontdoen dat de schade zonder maatregelen door de man zwaar onderschat wordt.
Overal waar de epidemie echt huis heeft gehouden, moest men ingrijpen. Op plaatsen waar dat om economische redenen niet kan (Ik zag de situatie in Equador) liggen de lijken letterlijk op straat.
Waar men dat wat later of te laat deed, na wat treuzelen, heeft men dat cash met veel doden betaald. En moest men alsnog...
Dat men op een aantal plaatsen preventief heeft ingegrepen doet nu lijken alsof het daar niet nodig was. Dan heb je achteraf gemakkelijk praten: het is er vermoedelijk juist nooit uit de hand gelopen dankzij de doortastende maatregelen.
 
En het zorgelijke : het is een artikel uit maart en het landt nog steeds niet ....
Wel, willen we anders een ander artikel lezen waarin de heer Helsloot gekwoot wordt, eveneens in maart?

Wat als alle Nederlandse coronamaatregelen tot nu toe niet werken? | NU - Het laatste nieuws het eerst op NU.nl

Ook Helsloot vindt dat Nederland "verstandige" maatregelen heeft genomen. "In tegenstelling tot Italië zijn wij een rijk land met een heel goede gezondheidszorg en met een regering die luistert naar het RIVM."

En ook om aan te geven dat ie eigenlijk ook niet weet waarover het gaat:

Crisisdeskundige Ira Helsloot: ‘Nederland pakt coronacrisis beter aan dan Italië’

Eind januari zei ik: als de Chinezen het coronavirus niet hadden gedetecteerd als nieuw virus, hadden we in het voorjaar waarschijnlijk gezegd: wat hebben we een zwaar griepseizoen gehad.”

Nee, dan had men plots afgevraagd waarom een hele hoop ICU's zouden vol liggen en mensen aan de griep zouden sterven, zonder adequate maatregelen te nemen.

Nu, zijn oplossing had ie, als zijn autoriteit als hoogleraar besturen van veiligheid, ook al klaar:

Het gaat om de vraag of je kunt sterven in een ic-bed of niet. Voor alle betrokkenen een drama. Maar we moeten blijven nadenken of maatregelen zinvol zijn.”

Met andere woorden: een boekhouder zal over je beslissen. Komt goed.
 
Ik kan me niet van de indruk ontdoen dat de schade zonder maatregelen door de man zwaar onderschat wordt.
Overal waar de epidemie echt huis heeft gehouden, moest men ingrijpen. Op plaatsen waar dat om economische redenen niet kan (Ik zag de situatie in Equador) liggen de lijken letterlijk op straat.
Waar men dat wat later of te laat deed, na wat treuzelen, heeft men dat cash met veel doden betaald. En moest men alsnog...
Dat men op een aantal plaatsen preventief heeft ingegrepen doet nu lijken alsof het daar niet nodig was. Dan heb je achteraf gemakkelijk praten: het is er vermoedelijk juist nooit uit de hand gelopen dankzij de doortastende maatregelen.
COVID-19 pandemic in Taiwan - Wikipedia

Maar ze waren al ervaren in zo een situaties.
 
Ik kan me niet van de indruk ontdoen dat de schade zonder maatregelen door de man zwaar onderschat wordt.
Het gaat er niet om DAT er maatregelen nodig waren en zijn maar wel om de soort genomen maatregelen. Er is inmiddels meer kennis over de verspreiding van het virus waarbij ook duidelijk is dat de 1,5m afstand niet de beste oplossing is! Aan de ene kant zijn besmettingen voorkomen en aan de andere kant juist versterkt. De huidige maatregelen kunnen zorg dragen voor verdere onnodige besmettingen.
 
Jij gaat weer betogen dat de lockdowns economisch nauwelijks invloed hebben terwijl de krimp op kwartaalbasis 25-40% bedraagt?
Nee, maar ik ga evenmin beweren dat iedereen zich massaal van kant gaat maken nu omdat ze hun winkeltje niet meer mogen open doen.

Het zal een pijnlijk kwartaal zijn voor velen, en makkelijk 1/3e van wat er in de horeca actief is zal de fles op gaan. Maar er is nog genoeg economische activiteit die nooit is gestopt, of al terug is opgestart.
 
Ik kan me niet van de indruk ontdoen dat de schade zonder maatregelen door de man zwaar onderschat wordt.
Overal waar de epidemie echt huis heeft gehouden, moest men ingrijpen. Op plaatsen waar dat om economische redenen niet kan (Ik zag de situatie in Equador) liggen de lijken letterlijk op straat.
Waar men dat wat later of te laat deed, na wat treuzelen, heeft men dat cash met veel doden betaald. En moest men alsnog...
Dat men op een aantal plaatsen preventief heeft ingegrepen doet nu lijken alsof het daar niet nodig was. Dan heb je achteraf gemakkelijk praten: het is er vermoedelijk juist nooit uit de hand gelopen dankzij de doortastende maatregelen.

Niemand pleit voor geen maatregelen.

In Zweden laten ze zien dat een lockdown helemaal niet nodig is.
 
Nee, maar ik ga evenmin beweren dat iedereen zich massaal van kant gaat maken nu omdat ze hun winkeltje niet meer mogen open doen.

Het zal een pijnlijk kwartaal zijn voor velen, en makkelijk 1/3e van wat er in de horeca actief is zal de fles op gaan. Maar er is nog genoeg economische activiteit die nooit is gestopt, of al terug is opgestart.

Niemand heeft het over zelfmoorden. Waarom grossier jij toch zo in stropop redeneringen?
 
Zo is de zorg in Nederland nou eenmaal ingericht. Doen we al jaren, waarom zou dat voor dit virus opeens anders moeten zijn?

https://www.zorginstituutnederland....tijk/Ziektelast+in+de+praktijk_definitief.pdf

<sarcasm>
Ja, en we hebben inmiddels gezien hoe goed de zorg in Nederland is. Ik wacht al 11 maanden op de intussen verlossende 5e operatie, met iedere keer minstens 6 weken daartussen omdat er zo veel capaciteit in de ok's is. Volgens de tabelletjes gemaakt door de alwetende economen is de max. wachttijd 1 maand. Dat is ne t mislukt. De medici weten er namelijk niets van, dat kun je beter aan economen overlaten.</sarcasm>

Praat me niet van economen en bedrijfskundigen die prachtige bedrijven om zeep weten te helpen. Als het aan diezelfde economen en bedrijfskundigen had gelegen was Tesla al lang failliet geweest (en weer terug on topic!)
 
Niemand pleit voor geen maatregelen.

In Zweden laten ze zien dat een lockdown helemaal niet nodig is.

upload_2020-5-18_20-41-40.png


Ja? Nee?

België met strengere maatregelen: 2 keer zoveel doden.
Nederland, met iets minder strenge maatregelen: een beetje minder doden.

Zou het dus enkel om de maatregelen liggen?

En de cijfers in Nederland tellen natuurlijk niet de oversterfte mee, die België en Zweden wel meetellen. Hoe leg je dat dan uit? Is het dan omwille van de maatregelen dat Nederland een dubbel zo hoge oversterfte als Zweden telt?

Of misschien omdat Zweden 22,1 inwoners per km² kent, en Nederland 411,3 inwoners per km²? En dat Zweden op lokaal niveau wel maatregelen treft, naast het advies om afstand te houden?
 
Praat me niet van economen en bedrijfskundigen die prachtige bedrijven om zeep weten te helpen. Als het aan diezelfde economen en bedrijfskundigen had gelegen was Tesla al lang failliet geweest (en weer terug on topic!)
Ik vind het opmerkelijk dat enkele Tesla eigenaars zo van beancounters in de zorg houden, terwijl Tesla net zelf zo goed en geliefd is omdat beancounters niet verantwoordelijk zijn voor het ontwerp. En zoals je zegt: had Tesla door boekhouders ontworpen geweest, was het al lang op de fles geweest.

Ook gek: waarom is een mensenleven perfect becijferbaar te duur om in leven te houden, maar roepen die economen brand en paniek als een bedrijf failliet zou gaan? Een mensenleven krijg je niet terug, maar activa uit een faillissement kan je lekker goedkoop oppikken.
 
  • Like
Reactions: JanG007
<sarcasm>
Ja, en we hebben inmiddels gezien hoe goed de zorg in Nederland is. Ik wacht al 11 maanden op de intussen verlossende 5e operatie, met iedere keer minstens 6 weken daartussen omdat er zo veel capaciteit in de ok's is. Volgens de tabelletjes gemaakt door de alwetende economen is de max. wachttijd 1 maand. Dat is ne t mislukt. De medici weten er namelijk niets van, dat kun je beter aan economen overlaten.</sarcasm>

Praat me niet van economen en bedrijfskundigen die prachtige bedrijven om zeep weten te helpen. Als het aan diezelfde economen en bedrijfskundigen had gelegen was Tesla al lang failliet geweest (en weer terug on topic!)
Het zorgsysteem is nou eenmaal zo ingericht in Nederland. Ik ben het ook niet eens met het clubje Rutte & Klaver. Ze maken Nederland niet groot, ze richten het te gronden.

Als er een fractie van alle Corona miljarden aan de zorg was besteed dan was de geld injectie een zinvolle investering geweest. Hadden we meer IC's gehad, meer mensen aan het werk gehad en waren er minder wachtlijsten geweest. Nu zijn het de IC artsen en de virologen samen met Rutte en consorten die prachtige bedrijven om zeep helpen.
 
Niemand pleit voor geen maatregelen.

In Zweden laten ze zien dat een lockdown helemaal niet nodig is.
Zweden is een wat aparte situatie. Ik denk dat men van grote delen van het land gerust kan zeggen dat ze niet door de pandemie "getroffen" zijn. Bovendien zeer dun bevolkt, op Stockholm na. Ze tellen bovendien de doden op een vrij behouden manier.
In migrantenwijken waar mensen elkaar niet of moeilijker kunnen ontlopen, ligt het dodental zeer hoog.
En het is ook nog niet afgelopen. De prijzen worden uitgedeeld aan de meet. Terwijl in landen waar maatregelen genomen werden de epidemie aan kracht verliest, blijft ze in Zweden op niveau blijft.Overzichtje. Let maar eens op wie er in de laatste groep zit. Het zijn vooral landen die geaarzeld hebben.
landen met goede evolutie.png landen met redelijke evolutie.png landen met slechte evolutie.png
 
  • Like
Reactions: wooter
En de cruciale vraag: wat is je bron voor dit nepnieuws?

Ik kom het niet tegen op
https://www.nen.nl/NEN-Shop/Nieuws-...hermingsmiddelen-en-medische-hulpmiddelen.htm

Geloof niet alles wat je van de diverse samenzwerings sites plukt, dit is echt een schoolvoorbeeld van nepnieuws. Tijd voor moderatie, en misschien wel het sluiten van dit draadje. Ik zie zo veel ongefundeerde onzin voorbij komen, en dit soort verhalen is gewoon gevaarlijk.
 

Het gaat er om dat daar nergens het nepnieuws van @Unit106 staat. Dat zou je wel verwachten, vandaar 1: de link en 2: de vraag naar de bron en 3: de opmerking dat het DUS nepnieuws is.

Verspreiding van nepnieuws is ongewenst en schadelijk.

Ik blijf voorstander van het sluiten van dit (en soortgelijke) draadjes om verspreiding van nepnieuws te voorkomen.
 
  • Disagree
Reactions: Unit106
Status
Not open for further replies.