Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla en het Coronavirus

This site may earn commission on affiliate links.
Status
Not open for further replies.
@Hippogrief: ja klinkt ernstig en is het ook maar dat is 1% van de bevolking... waar in andere gebieden meer dan 10% overlijdt. Mortaliteit wordt geschat tussen de 1 en 4%. Kijk dan vooral naar comborbiditeit en leeftijd.
Er is geen enkel land dat correct test. Behalve misschien Zuid-Korea. En die kwamen uit bij 139 doden op 9330 besmettingen. 4% is volgens mij overdreven.
In B zouden volgens Van Ranst nu bijna 10% van de bevolking besmet zijn, en dus niet die 7000 die worden aangegeven.
 
Zijn we vergeten dat Italië kort geleden nog de dikke middelvinger omhoog stak richting begrotingsregels?

Als het goed gaat leven op de pof en gaat het minder dan de hand ophouden. Natuurlijk gaat Nederland daar niet in mee, met name omdat er andere alternatieven zijn voor de zuidelijke landen. Maar ja, die schuiven de rekening liefst nu al door.
In een wereldwijde pandemie is het inderdaad belangrijk om je been stijf te houden en de slechtste leerlingen van de klas lekker te laten proeven van hun eigen ongeluk.
 
  • Like
Reactions: pvkeep
En natuurlijk hoop ik dat niemand het virus krijgt, maar als Trump het krijgt, dan zal hij de volgende keer wel iets eerder in actie komen, lijkt mij.
Tsja, als hij het krijgt, laat het dan niet de lichte versie zijn, maar eentje waarmee hij op IC terecht komt. Laat hem dan maar 15 dagen afzien, eens benieuwd hoe hij dan gaat piepen
Die klootzak startte gisteren de personferentie met 'It's a beautiful day'. Tuurlijk, de dag dat het land waar je verantwoordelijk voor bent het meeste besmettingen heeft, en een dag waarop 130 mensen aan die ziekte stierven in zijn land, maar neen, voorwaar een mooie dag, de beurzen stegen...
 
  • Like
Reactions: Danny n and horta
"een tragische onderschatting van een ramp van bijbelse omvang". Hoe ziet ook al weer de Nederlandse geschiedenis eruit? Met het zwaard en de bijbel in de handen, toch. Het is nu niet anders. Als het maar om geld verdienen gaat, zelfs ten tijde van een ramp nietsontziend. Op wat voor walgelijke en wrede manier dan ook, want de bijbel is er alleen voor zondag. De rest van de week mag je moorden, stelen en bedriegen.
Ik zag net een uitzending voor politieke partijen van de ChristenUnie. Was een reclamespotje voor het boek / essay van GertJan Segers. Gaat dus nooit over geld, toch????????????????????????
 
In een wereldwijde pandemie is het inderdaad belangrijk om je been stijf te houden en de slechtste leerlingen van de klas lekker te laten proeven van hun eigen ongeluk.

In een wereldwijde pandemie toont het ook goed om nederigheid te tonen en geen eisen te stellen.
Maar vooral: laat je leiden door wetenschap in plaats van door politici.

Gatver, ik zie net hoe politici gebruik denken te maken van het virus: Privacy settings
 
Nederland heeft heel stevig bezuinigd

Dat vind ik een interessante (echt waar niet ironisch bedoeld)
Ik heb mij er nooit in verdiept maar al wel een keer afgevraagd hoe ze dit doen.
Heeft Nederland ook geen inkomsten uit bepaalde zaken die België niet heeft?

Waarschijnlijk een hele andere draad die ermee kan worden gevuld :)

edit: Nederlandse Staat verdiende in zestig jaar een duizelingwekkende 417.000.000.000 euro aan aardgaswinning

plaatst een en ander in perspectief. Dit is de totale Belgische staatsschuld, bijna..
 
Last edited:
Dat vind ik een interessante (echt waar niet ironisch bedoeld)
Ik heb mij er nooit in verdiept maar al wel een keer afgevraagd hoe ze dit doen.
Heeft Nederland ook geen inkomsten uit bepaalde zaken die België niet heeft?

Waarschijnlijk een hele andere draad die ermee kan worden gevuld :)
Pensioenleeftijd is nu gekoppeld aan de levensverwachting, je mag iets van 17 jaar gemiddeld van je pensioen genieten, daarna word je geacht gemiddeld te overlijden. De gezondheidszorg is stevig gekort. De geestelijke gezondheidszorg is zo goed als afgebouwd. Ouderenzorg is opgeheven. Bejaardentehuizen gesloten, Etc. (pensioenleeftijd voor mijn categorie (tussen de 50 en 60) wordt voorspeld op 67 en 6 maanden, maar wordt pas 5 jaar van te voren bekend gemaakt).

En ja, Nederland heeft (nu sterk beperkte, wegens aardbevingen) gasinkomsten waarbij het gas in de jaren 60 voor een spot prijs is verkocht aan het buitenland.
 
  • Informative
Reactions: JanG007
"een tragische onderschatting van een ramp van bijbelse omvang". Hoe ziet ook al weer de Nederlandse geschiedenis eruit? Met het zwaard en de bijbel in de handen, toch. Het is nu niet anders. Als het maar om geld verdienen gaat, zelfs ten tijde van een ramp nietsontziend. Op wat voor walgelijke en wrede manier dan ook, want de bijbel is er alleen voor zondag. De rest van de week mag je moorden, stelen en bedriegen.
Vanuit Nederlands perspectief valt het misschien niet zo op, maar Europees gezien zijn NL en GB nogal erg gericht naar Noord-Amerika. Dat heeft er natuurlijk deels mee te maken dat Nederland een hele hoop niet-katholieke christelijke stromen herbergt, tezamen met een paar christelijke stromen die in de rest van Europa niet aarden, maar in de VS netjes zijn geëxporteerd.

In nood kent men z'n vrienden, en in het NRC-artikel wordt duidelijk gemaakt hoe NL zich tegenover de rest van Europa positioneert. Mag je nog voor een Nexit pleiten, maar het voelt erg veel "nou ooit hadden we een gouden eeuw en als we de grenzen dicht doen gaan we terug Indonesië inpalmen" ofzo...
 
Vanuit Nederlands perspectief valt het misschien niet zo op, maar Europees gezien zijn NL en GB nogal erg gericht naar Noord-Amerika. Dat heeft er natuurlijk deels mee te maken dat Nederland een hele hoop niet-katholieke christelijke stromen herbergt, tezamen met een paar christelijke stromen die in de rest van Europa niet aarden, maar in de VS netjes zijn geëxporteerd.

In nood kent men z'n vrienden, en in het NRC-artikel wordt duidelijk gemaakt hoe NL zich tegenover de rest van Europa positioneert. Mag je nog voor een Nexit pleiten, maar het voelt erg veel "nou ooit hadden we een gouden eeuw en als we de grenzen dicht doen gaan we terug Indonesië inpalmen" ofzo...
De mentaliteit van de Amerikanen lijkt zo op de Nederlandse omdat de Amerikaanse en Nederlandse niet katholieke christenen het heilige land en het heilige volk zo hoog hebben. De bijbel hebben ze niet helemaal doorgetrokken naar alle dagen van de week. Daarom zijn er nu nog steeds bedrijven en organisaties die voortgevloeid zijn uit de VOC, zoals Shell.
 
  • Disagree
Reactions: horta
Dat vind ik een interessante (echt waar niet ironisch bedoeld)
Ik heb mij er nooit in verdiept maar al wel een keer afgevraagd hoe ze dit doen.
Heeft Nederland ook geen inkomsten uit bepaalde zaken die België niet heeft?

Waarschijnlijk een hele andere draad die ermee kan worden gevuld :)

edit: Nederlandse Staat verdiende in zestig jaar een duizelingwekkende 417.000.000.000 euro aan aardgaswinning

plaatst een en ander in perspectief. Dit is de totale Belgische staatsschuld, bijna..
Maar helemaal geen enkele terugstorting in de pensioenkas, waar de premier in de jaren 80 een behoorlijke greep uit had gedaan.
 
Dat vind ik een interessante (echt waar niet ironisch bedoeld)

edit: Nederlandse Staat verdiende in zestig jaar een duizelingwekkende 417.000.000.000 euro aan aardgaswinning

plaatst een en ander in perspectief. Dit is de totale Belgische staatsschuld, bijna..

En dat is allemaal in infrastructuur, gezondheidszorg, ouderenzorg en een aantal onzinnige projecten gestopt, oftewel op. Noorwegen doet het veel verstandiger, die hebben een pot van 1000 miljard. En niet te vergeten: in de zakken van NAM en Shell terecht gekomen.

@Mergoscia
"De" pensioenkas bestaat niet. Er is een greep(je) in de ruim gevulde pot van de ambtenaren gedaan, niet in mijn armzalige pensioenpot. Diezelfde ambtenaren hebben nog steeds geen enkel recht van klagen over hun pensioenen als ze aan pensioen toe zijn. Misschien werd er te veel aan bijgedragen vanuit de overheidsbudgetten. Wij, het niet-ambtenaren volk, hebben dat allemaal betaald voor het geval je het vergeet.
 
En dat is allemaal in infrastructuur, gezondheidszorg, ouderenzorg en een aantal onzinnige projecten gestopt, oftewel op. Noorwegen doet het veel verstandiger, die hebben een pot van 1000 miljard. En niet te vergeten: in de zakken van NAM en Shell terecht gekomen.

@Mergoscia
"De" pensioenkas bestaat niet. Er is een greep(je) in de ruim gevulde pot van de ambtenaren gedaan, niet in mijn armzalige pensioenpot. Diezelfde ambtenaren hebben nog steeds geen enkel recht van klagen over hun pensioenen als ze aan pensioen toe zijn. Misschien werd er te veel aan bijgedragen vanuit de overheidsbudgetten. Wij, het niet-ambtenaren volk, hebben dat allemaal betaald voor het geval je het vergeet.
Een greepje? 30 miljard gulden.
 
Status
Not open for further replies.