Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla en het Coronavirus

This site may earn commission on affiliate links.
Status
Not open for further replies.
Een simpele grafiek (geen startdata, geen logaritmische schalen, niet vergeleken met aantal inwoners, gewoon cijfers):

EUJMpg5XkAEMxRc
 
Triest nieuws. Ondanks de totale lockdown in Belgie heeft Belgie Nederland ingehaald. Je kunt je dus afvragen of zo'n totale lockdown wel effectief is.

Bevestigde gevallen:
Belgie: 10.836
Nederland: 9.819

Let wel, dit zijn bevestigde gevallen. Gezien het gebrek aan testmiddelen ligt het aantal besmettingen veel hoger.

Bron: Operations Dashboard for ArcGIS
deze getallen zeggen niet veel. heeft meer te maken met het aantal testen.
het aantal doden lijkt belangrijker. maar vooral het aantal genezen verklaard, lijkt me een bizar groot verschil

Netherlands
Confirmed: 9,762
Deaths: 639
Recovered: 3
Active: 9,120

Belgium
Confirmed: 10,836
Deaths: 431
Recovered: 1,359
Active: 9,046
 
deze getallen zeggen niet veel. heeft meer te maken met het aantal testen.
het aantal doden lijkt belangrijker. maar vooral het aantal genezen verklaard, lijkt me een bizar groot verschil

Netherlands
Confirmed: 9,762
Deaths: 639
Recovered: 3
Active: 9,120

Belgium
Confirmed: 10,836
Deaths: 431
Recovered: 1,359
Active: 9,046

Recovered slechts 3 stuks voor Nederland? Lijkt mij niet juist.
Wel eens dat het aantal besmettingen niet zoveel zegt en sterk afhankelijk is van het aantal testen dat gedaan wordt.
 
Triest nieuws. Ondanks de totale lockdown in Belgie heeft Belgie Nederland ingehaald. Je kunt je dus afvragen of zo'n totale lockdown wel effectief is.

Bevestigde gevallen:
Belgie: 10.836
Nederland: 9.819

Let wel, dit zijn bevestigde gevallen. Gezien het gebrek aan testmiddelen ligt het aantal besmettingen veel hoger.

Bron: Operations Dashboard for ArcGIS

Als we nu eens gewoon zouden stoppen met dat vervelend B-Nl gedoe?

Als je dan toch wat extra info wil: België heeft de testcapaciteit uitgebreid .Er worden dus gewoon meer mensen getest. Vooral preventief in woonzorgcentra en klinieken om te voorkomen dat besmette verzorgers patiënten besmetten. Er zo komen dus een heleboel milde cases bij.

Dat zou je ook zelf kunnen opmaken uit de cijfers BE 431 sterfgevallen zijn voor 10836 cases, in NL 639 voor 9762.

Uit steekproeven in een kliniek in Brussel (150 patiënten die niet voor longklachten naar de kliniek kwamen) waren 8% al besmet met Corona. Er zijn dus naar alle waarschijnlijkheid al bijna een miljoen mensen besmet in B. Geeft aan hoe weinig testen er effectief genomen worden.

Vanaf volgende week worden er nog eens 3 keer zoveel tests afgenomen, het aantal GEMETEN besmettingen zal dus sterk stijgen in B.

En vanaf nu reageer ik hier alleen nog op Tesla gerelateerd corona-nieuws. Ik stel voor dat we dat allemaal doen.
 
Last edited:
deze getallen zeggen niet veel. heeft meer te maken met het aantal testen.
het aantal doden lijkt belangrijker. maar vooral het aantal genezen verklaard, lijkt me een bizar groot verschil

Netherlands
Confirmed: 9,762
Deaths: 639
Recovered: 3
Active: 9,120

Belgium
Confirmed: 10,836
Deaths: 431
Recovered: 1,359
Active: 9,046
Volgens het RIVM zijn er in Nederland nu 10.866 positief geteste mensen
Actuele informatie over het nieuwe coronavirus (COVID-19) | RIVM
 
Triest nieuws. Ondanks de totale lockdown in Belgie heeft Belgie Nederland ingehaald. Je kunt je dus afvragen of zo'n totale lockdown wel effectief is.

Bevestigde gevallen:
Belgie: 10.836
Nederland: 9.819

Let wel, dit zijn bevestigde gevallen. Gezien het gebrek aan testmiddelen ligt het aantal besmettingen veel hoger.

Bron: Operations Dashboard for ArcGIS
Net nog oude data.

upload_2020-3-29_14-42-40.png


Coronavirus Update (Live): 680,696 Cases and 31,920 Deaths from COVID-19 Virus Outbreak - Worldometer
Verloop COVID-19 Nederland | Datagraver

En zoals ook al aangegeven: je kan niet de ene keer zeggen dat het aantal infecties niet klopt omwille van ontoereikende testen, en dan vervolgens claimen dat de maatregelen in België nutteloos zijn want de testen zouden aangeven dat er snel meer bevestigde diagnoses zijn.

Punt is dat je cirkel van mensen en omgevingen waarin je terecht komt beperken een nuttige manier is om infectie van dergelijk virus af te remmen. Hoe flexibeler je met zo een quarantaine omgaat, hoe meer risico op infectie. Op zich vind ik het ook wel een beetje lastig dat je in België wel naar de winkel mag, maar niet naar de bouwmarkt, maar in deze situatie waarbij je niemand kan vertrouwen merk ik dat het voor heel wat mensen toch moeilijk is om zich aan de algemene regels qua afstand te houden, en kan ik de strengere regels dan wel plaatsen. En je gaat blijkbaar altijd mensen hebben die het gevaar lijken te onderschatten en koppig hun zin blijven doen, en dan 2 weken later daar toch voor betalen, maar in die 2 weken wel hun gedrag hebben kunnen voortzetten.

In afwachting van een vaccin zal het heel moeilijk worden om in de nabije toekomst het aantal infecties zo te reguleren dat je altijd nog onder de capaciteitsgrens van de gezondheidszorg zit. En hoe kan je achterhalen welke mensen bij een infectie effectief komen te sterven? Want die mensen mogen helemaal niet de infectie oplopen en moeten wachten op een vaccin...
 
Status
Not open for further replies.