Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla en het Coronavirus

This site may earn commission on affiliate links.
Status
Not open for further replies.
Toch is er een reden voor het grote verschil met bijv. DE.
Waarom Nederland vergeleken met andere landen weinig IC-bedden heeft

Prettig dat je zelf dat artikel aanhaalt.

In andere landen dan NL is men blijkbaar wat terughoudender om al te gaan triëren op leven en dood wanneer daar nog geen noodzaak toe is. Ik weet niet of ik me daar bij prettig zou voelen moest ik in Nederland wonen, zeker als je ook nog de zorgverzekering en de problematiek van wachtlijsten bij optelt. Het heeft allemaal een nogal Noord-Amerikaans smaakje, in vergelijking met inderdaad de andere Europese landen rondom. Daarom ook misschien die grote zorg voor de economie, en het minimaliseren van de impact van het virus van sommige recente posters?

En dat plaatst misschien ook al wat beter de Nederlandse terughoudendheid/arrogantie tov de rest van Europa over de situatie? De rest van Europa lijkt akkoord te zijn dat we er met z'n allen in zitten en dit een noodsituatie is, terwijl mij het gevoel bekruipt alsof de Nederlandse overheid en inwoners het een berekend risico vinden waarvan Italië en Spanje maar correcter hadden moeten inschatten.

Nou, gelukkig voor sommige Nederlanders dat ze dan toch op die andere filosofie kunnen rekenen: Eerste Nederlandse coronapatiënten overgebracht naar Duitsland
 
poeh 192 nieuwe doden in België en 175 in Nederland.... nu begint het pas echt :(
Lokale berichten geven ook hier in Gelderland aan dat meerdere huisartsen besmet zijn in de regio en de verpleeghuizen met ouderen de eerste gevallen te betreuren hebben.

Ondertussen in Italië al meer als 60 artsen dood na besmetting tijdens hun werk, verschrikkelijk.
Laat iedereen zich gezegend voelen dat hij/zij veilig thuis kan blijven!

Ik begreep dat het hoge aantal was omdat ze met terugwerkende kracht alsnog corona de schuld hebben gegeven voor een aantal eerdere sterfgevallen.
 
Last edited:
Prettig dat je zelf dat artikel aanhaalt.

In andere landen dan NL is men blijkbaar wat terughoudender om al te gaan triëren op leven en dood wanneer daar nog geen noodzaak toe is. Ik weet niet of ik me daar bij prettig zou voelen moest ik in Nederland wonen, zeker als je ook nog de zorgverzekering en de problematiek van wachtlijsten bij optelt. Het heeft allemaal een nogal Noord-Amerikaans smaakje, in vergelijking met inderdaad de andere Europese landen rondom. Daarom ook misschien die grote zorg voor de economie, en het minimaliseren van de impact van het virus van sommige recente posters?

En dat plaatst misschien ook al wat beter de Nederlandse terughoudendheid/arrogantie tov de rest van Europa over de situatie? De rest van Europa lijkt akkoord te zijn dat we er met z'n allen in zitten en dit een noodsituatie is, terwijl mij het gevoel bekruipt alsof de Nederlandse overheid en inwoners het een berekend risico vinden waarvan Italië en Spanje maar correcter hadden moeten inschatten.

Nou, gelukkig voor sommige Nederlanders dat ze dan toch op die andere filosofie kunnen rekenen: Eerste Nederlandse coronapatiënten overgebracht naar Duitsland

Om in jouw ongenuanceerde manier van communiceren te blijven.
Dat is de reden dat NL tegen over de vrijwel de gehele rest van de EU niet failliet is en daarom hoeft NL niet bij de rest van de EU zijn hand op te houden.

Je zou ook kunnen denken dat dit wellicht te maken heeft met compassie met mensen en niet het onnodig laten lijden van mensen omdat je niet mans genoeg bent om de juiste beslissingen te nemen.

PS Het zijn 2 patiënten om ruimte te maken voor wat wellicht gaat komen..... of niet.
 
poeh 192 nieuwe doden in België
Er moet ergens iets misgelopen zijn want geen van de Belgische media rapporteert dit cijfer.

upload_2020-3-31_15-34-13.png


Dat zijn ook de gegevens die je kan terugvinden op 2019-nCoV - Epidemiological situation
 
Om in jouw ongenuanceerde manier van communiceren te blijven.
Dat is de reden dat NL tegen over de vrijwel de gehele rest van de EU niet failliet is en daarom hoeft NL niet bij de rest van de EU zijn hand op te houden.
Het gaat over een Europees noodfonds. Niet dat Zuid-Europa de rekeningen van Nederland komt plunderen.

Je zou ook kunnen denken dat dit wellicht te maken heeft met compassie met mensen en niet het onnodig laten lijden van mensen omdat je niet mans genoeg bent om de juiste beslissingen te nemen.
Het heeft vooral met financiële efficiëntie te maken. Diezelfde efficiëntie waarbij zorgverzekeraars in Nederland behandelingen in België aanbieden. Je weet wel, dat België waar je nauwelijks studentenleningen moet afbetalen omdat je opleiding aanzienlijk gesubsidieerd is, waar zorgverleners en verzorgingsinstellingen geconventioneerde tarieven hanteren die lager zijn dan in Nederland, waardoor Nederlandse zorgverzekeraars van beide walletjes kunnen eten (want lagere kosten, maar wel dezelfde premies optrekken).
 
Ik weet niet waar je dat vandaan haalt dat de mensen hun huizen uit moeten? De rechtbanken zijn gesloten dus iedereen mag blijven zitten.

Als jij een structureel inkomensverlies hebt, dan heb je niets aan uitstel.

Mocht het zo zijn dat we langdurig deze maatregelen toepassen, dan zal de economie een zware klap krijgen (zie prognose, ik verzin het niet zelf) en het gevolg daarvan is gewoon dat bedrijven over de kop gaan en de werkloosheid toe zal nemen.

Overigens zijn er al slachtoffers. Die verhalen hebben al in de krant gestaan. Bv nu ontslagen in de proeftijd en nauwelijks recht op ww (details staan mij niet meer helemaal bij). Als over zeg 4 weken we weer de draad oppakken zal die persoon wellicht snel aan de slag geraken. Maar hoe langer de maatregelen blijven, hoe groter de kans dat zo iemand een alternatief moet gaan zoeken. En sociale woningbouw vind je niet zo makkelijk, zonder een goed inkomen is de geliberaliseerde huurmarkt simpelweg ontoegankelijk.

Mijn punt is dus dat de economie in cijfers allemaal wel op de pootjes terecht komt, maar dat is wat anders voor individuele gevallen.
 
Ik weet niet wat efficiënter is. Dat onze ziekenhuizen commerciëler zijn en hub eigen broek moeten ophouden dan krijg je probleem dat ze precies genoeg bedden, personeel etc hebben voor de normale gang van zaken. Met een peik door een ramp o.i.d. zal een groot deel van nederland bijspringen. Is dat erg? Ik vind van niet.
Ik ben blij dat ik een Nederlander ben al heeft Belgie wel mooiere 4x4 terreinen.;)
 
Het gaat over een Europees noodfonds. Niet dat Zuid-Europa de rekeningen van Nederland komt plunderen.


Het heeft vooral met financiële efficiëntie te maken. Diezelfde efficiëntie waarbij zorgverzekeraars in Nederland behandelingen in België aanbieden. Je weet wel, dat België waar je nauwelijks studentenleningen moet afbetalen omdat je opleiding aanzienlijk gesubsidieerd is, waar zorgverleners en verzorgingsinstellingen geconventioneerde tarieven hanteren die lager zijn dan in Nederland, waardoor Nederlandse zorgverzekeraars van beide walletjes kunnen eten (want lagere kosten, maar wel dezelfde premies optrekken).

Staat België nog steeds op plek 1 in de wereld als het gaat om belastingdruk op arbeid? ;)

Kunnen we niet gewoon respect hebben voor elkaars keuzes. België en Nederland hebben de zaken voor het overgrote deel prima voor elkaar. Dat gedoe over de verschillen is zinloos.
 
  • Like
Reactions: Paco
Het gaat over een Europees noodfonds. Niet dat Zuid-Europa de rekeningen van Nederland komt plunderen.

Maar wie mag er geld in het noodfonds storten... Precies..


Het heeft vooral met financiële efficiëntie te maken. Diezelfde efficiëntie waarbij zorgverzekeraars in Nederland behandelingen in België aanbieden. Je weet wel, dat België waar je nauwelijks studentenleningen moet afbetalen omdat je opleiding aanzienlijk gesubsidieerd is, waar zorgverleners en verzorgingsinstellingen geconventioneerde tarieven hanteren die lager zijn dan in Nederland, waardoor Nederlandse zorgverzekeraars van beide walletjes kunnen eten (want lagere kosten, maar wel dezelfde premies optrekken).

Dat er in NL wachtrijen zijn in de zorg is dat we in de zorg een graai cultuur hebben.

Ik ging met mijn vader voor een onderzoek voor staar.
We hadden op één dag 4 consulten bij een HBO'ers en één consult de anesthesist.
Wat de HBO'ers deden was niet meer dan een oogfoto, dat kan de eerste de beste opticien ook, bloeddruk meten, dat kan iedereen met zijn automaat, en een hartfilmpje maken en dat heb ik inmiddels zo vaak zijn doen dat zelfs ik dat kan.
Uiteraard wel 5x een rekening naar de zorgverzekeraar en dat 3x voor dat hij echt een keer aan de beurt is.

Zo heb ik zelf last gehad van een frozen shoulder en ik was doorgestuurd naar de orthopeed.
Die maakte zijn diagnose maar hij kan verder niets doen dan zeggen dat je moet wachten.
Wel wilde die eikel mij iedere maand weer zien om dan binnen 5min weer buiten te staan.
Een frozen shoulder duurt ca. een jaar dus na twee keer maar aangegeven dat hij de boom in kan met zijn herhaal consulten.

Echter hoeveel mensen zullen dat doen?
 
Last edited:
Ik heb eigenlijk niks tegen Nederland :). In vergelijking met België zijn de maatregelen wat relaxer en wat later, en gezien de kleinere marge op ICU-bedden vind ik dat wel riskant. En blijkbaar zijn de compensatiemaatregelen ook van belabberde kwaliteit, waardoor het meer op beredderen lijkt... Vind ik wel jammer, en ben ik blij dat ik in België woon.

Devils son verwijt me paniekzaaien terwijl ik nogal mainstream media quote, terwijl hij naar mijn mening nogal aan paniekzaaien doet naar economische gevolgen. En met zijn voornemen om de economie terug op te starten voorspel ik dat de slimme, voorzichtige mensen zich lekker ziek gaan melden, en de PVV/FdV-stemmer lekker gaan werken voor z'n baas en z'n hele sociale cirkel infecteert. En dat terwijl het RIVM zich nu al zorgen maakt over ICU-capaciteit.

Paniekzaaien zou ik het niet noemen, je maakt je wel druk om heel veel dingen... Ik gebruik onderstaande schets nog wel eens richting mijn klanten, helpt mij ook nog wel eens. Misschien ook iets voor jou?

Focus.JPG
 

Het eind van het liedje is wel dat Italië als het weer goed gaat de begrotingsregels aan de laars wenst te lappen.

Zoals ik eerder al zei: ja, hulp nu. Maar het moet nu ook afgelopen zijn met potverteren aldaar.
 
  • Like
Reactions: horta and RobsEV

Ik denk dat het door de knieën gaan in NL iemands politieke dood zal zijn.

Veel mensen laten zich door iets als corona nu eenmaal graag chanteren en er zijn er genoeg die het graag aangrijpen om mee te chanteren.
 
Paniekzaaien zou ik het niet noemen, je maakt je wel druk om heel veel dingen... Ik gebruik onderstaande schets nog wel eens richting mijn klanten, helpt mij ook nog wel eens. Misschien ook iets voor jou?

View attachment 527871
Handige tip. Kan je me verklaren waarom je het nodig vond om op mij te reageren? Zit ik in jouw middelste zone?
 
Status
Not open for further replies.