Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla gebeurtenissen

This site may earn commission on affiliate links.
Maar moet wel zeggen dat het erg slecht gesteld is met de kennis van de Duitse medewerkers welke in Hanover staan zeg. Heb even 10 minuten uitleg staan geven aan diverse mensen en iedereen was aan het zoeken naar de motor, dat was wel leuk. Was overigens geen P85D maar een P85. Had ook niet de 2nd ven seats. Maar ik laat die gast van Tesla mijn App zien en ik zei nog dat ik een P85+ heb en ik stond te laden buiten. 90% vol, gaf 345 aan. Zegt die gast dat het dus een 60kW is. Ik zeg nee, is 85. Maar op typical, veel realistischer. Wist hij niet echt iets van, en stond 2 minuten later vrolijk te vertellen dat hij makkelijk 400km haalt.... En dat tegen Duitsers met een Autobahn. Zo ga je echt teleurgestelde mensen krijgen.

Nou ja, 400 rated dan. Maar alle gekheid op een stokje, dit is inderdaad funest. Wie schrijft het boekje "Tesla-facts voor dummies" ?
 
Maar moet wel zeggen dat het erg slecht gesteld is met de kennis van de Duitse medewerkers welke in Hanover staan zeg. Heb even 10 minuten uitleg staan geven aan diverse mensen en iedereen was aan het zoeken naar de motor, dat was wel leuk. Was overigens geen P85D maar een P85. Had ook niet de 2nd ven seats. Maar ik laat die gast van Tesla mijn App zien en ik zei nog dat ik een P85+ heb en ik stond te laden buiten. 90% vol, gaf 345 aan. Zegt die gast dat het dus een 60kW is. Ik zeg nee, is 85. Maar op typical, veel realistischer. Wist hij niet echt iets van, en stond 2 minuten later vrolijk te vertellen dat hij makkelijk 400km haalt.... En dat tegen Duitsers met een Autobahn. Zo ga je echt teleurgestelde mensen krijgen.

Als je naar de gemiddelde leeftijd en (ingeschatte) salaris van een medewerker van een Tesla store kijkt dan is het geen verrassing dat het geen ervaringsdeskundigen (kunnen) zijn. Natuurlijk nemen ze hun momentjes mee om ook wat kilometers te maken in een S. Maar ook dan geen ervaring met de app want die is over het algemeen alleen enabled voor de eigenaar/berijder.

En sommige 'feiten' blijven ze bij omdat dat de getallen/cijfers zijn die ze moeten noemen. Dat is een marketing afweging.
 
Als je naar de gemiddelde leeftijd en (ingeschatte) salaris van een medewerker van een Tesla store kijkt dan is het geen verrassing dat het geen ervaringsdeskundigen (kunnen) zijn. Natuurlijk nemen ze hun momentjes mee om ook wat kilometers te maken in een S. Maar ook dan geen ervaring met de app want die is over het algemeen alleen enabled voor de eigenaar/berijder.

En sommige 'feiten' blijven ze bij omdat dat de getallen/cijfers zijn die ze moeten noemen. Dat is een marketing afweging.

Dat kan wel zo zijn, maar een Ferrari verkoper rijdt ook altijd in een Ferrari dus?
De vraag van de geïnteresseerde was dus hoeveel echte km je kan halen bij gemengd gebruik van 90% snelweg en 10% binnenstad. Maar met de beste wil en onder de beste omstandigheden ga je dit gewoon niet halen zoals wij allen weten, zeker niet in Duitsland.

En de App is onderdeel van het geheel dus die moeten wel wat het doet, maar het ging in mijn geval niet om de App, ging gewoon om de aantal KM die hij aangaf.

Ze te vertellen dat de P85D binnenkort beschikbaar zal zijn. Ik vermoed dat ze dus nog geen P85D leveren in Duitsland?
 
Dat kan wel zo zijn, maar een Ferrari verkoper rijdt ook altijd in een Ferrari dus?
De vraag van de geïnteresseerde was dus hoeveel echte km je kan halen bij gemengd gebruik van 90% snelweg en 10% binnenstad. Maar met de beste wil en onder de beste omstandigheden ga je dit gewoon niet halen zoals wij allen weten, zeker niet in Duitsland.

En de App is onderdeel van het geheel dus die moeten wel wat het doet, maar het ging in mijn geval niet om de App, ging gewoon om de aantal KM die hij aangaf.

Ze te vertellen dat de P85D binnenkort beschikbaar zal zijn. Ik vermoed dat ze dus nog geen P85D leveren in Duitsland?
Ik ben nog nooit een autoverkoper tegengekomen die meer van de auto, waarin in ik geïnteresseerd was, afwist dan ik. Discussie over het verbruik kom je overal tegen, ook hier op t forum. Wij zullen de opgegeven waarden nooit halen maar neem nou KrisB, rijdt ook een P85 en zit meet 33k op een ATA van 173wh:scared: http://www.teslamotorsclub.com/showthread.php/35978-MaxRange/page35 Hij haalt die 400km altijd met 2 vingers in z'n neus. Wij alleen met kramp in het rechter been en samengeknepen billen:crying:.
 
Ik ben nog nooit een autoverkoper tegengekomen die meer van de auto, waarin in ik geïnteresseerd was, afwist dan ik. Discussie over het verbruik kom je overal tegen, ook hier op t forum. Wij zullen de opgegeven waarden nooit halen maar neem nou KrisB, rijdt ook een P85 en zit meet 33k op een ATA van 173wh:scared: http://www.teslamotorsclub.com/showthread.php/35978-MaxRange/page35 Hij haalt die 400km altijd met 2 vingers in z'n neus. Wij alleen met kramp in het rechter been en samengeknepen billen:crying:.

Dat begrijp ik dus echt niet. Ik heb laatst met langzaam optrekken, overal de CC op de juiste snelheid ter plaatse ingesteld, gewoon niet onder de 200wh kunnen komen over een rit van 150 km
 
Dat begrijp ik dus echt niet. Ik heb laatst met langzaam optrekken, overal de CC op de juiste snelheid ter plaatse ingesteld, gewoon niet onder de 200wh kunnen komen over een rit van 150 km

Op de CC rijden wil niet altijd het meest zuinigste zijn, vaak wel het meest ontspannen op lange afstanden maar dat ter zijde.
Misschien nog meer achter vrachtwagens blijven hangen en de slipstream gebruiken :tongue: om aan nog lagere waardes te komen.
 
Op de CC rijden wil niet altijd het meest zuinigste zijn, vaak wel het meest ontspannen op lange afstanden maar dat ter zijde.
Misschien nog meer achter vrachtwagens blijven hangen en de slipstream gebruiken :tongue: om aan nog lagere waardes te komen.

De CC gebruik alleen om constante snelheid aan te houden. Afremmen en accelereren doe ik zelf. En dat is juist wat ik niet ga doen, het gaat er mij niet om om dit gebruik kost wat kost te halen.... Ik verbaas me gewoon over de waardes die ik hier soms voorbij zie komen. Je kan mij niet wijsmaken dat je met zulke lage waardes gewoon aan het rijden bent, dan ben je gewoon bezig met zo zuinig mogelijk van a naar b te komen.
 
De CC gebruik alleen om constante snelheid aan te houden. Afremmen en accelereren doe ik zelf. En dat is juist wat ik niet ga doen, het gaat er mij niet om om dit gebruik kost wat kost te halen.... Ik verbaas me gewoon over de waardes die ik hier soms voorbij zie komen. Je kan mij niet wijsmaken dat je met zulke lage waardes gewoon aan het rijden bent, dan ben je gewoon bezig met zo zuinig mogelijk van a naar b te komen.

Ik verbaas me juist dat sommigen hier zulke hoge verbruikscijfers kunnen halen. Zelf rijd ik altijd met m'n ogen op Flitsmeister gericht (+20 tot 30 km/u), 95% snelweg en mijn verbruik is na anderhalf jaar (twee winters) gemiddeld 229 Wh/km over 55k km. Bij normaal weer en netjes maximum snelheid rijden, is de typical range in NL toch wel goed haalbaar is mijn ervaring.
 
ImageUploadedByTapatalk1426864312.298652.jpg

40 tot 80kW optrekken, 80 provinciaal, 103 of 118 op de snelweg. Met name de laatste tijd zuiniger geworden door uit te laten rijden, zodra je weet dat je moet vertragen eerder van het gas af en de vermogensmeter op nul houden. En het weer uiteraard.. Auto vanaf 25 nov in gebruik, eerste tijd op 240 ;-)
 
De CC gebruik alleen om constante snelheid aan te houden. Afremmen en accelereren doe ik zelf. En dat is juist wat ik niet ga doen, het gaat er mij niet om om dit gebruik kost wat kost te halen.... Ik verbaas me gewoon over de waardes die ik hier soms voorbij zie komen. Je kan mij niet wijsmaken dat je met zulke lage waardes gewoon aan het rijden bent, dan ben je gewoon bezig met zo zuinig mogelijk van a naar b te komen.

Dat is juist de sport, dat doe ik nu ook in m'n ICE. 1:19 max gehaald ( 1:20,5 volgens fabrieksnorm ).
Je moet wel het geduld op kunnen brengen om zulke cijfers te halen, langzaam optrekken is er een van. Dan vraagt de motor minder ampères, zo ook bij het inhalen van (vracht) auto's niet gelijk je voet op de grond drukken . Dan vliegen de ampères ook weer de lucht in, ook vloeiend sturen zodat er weinig frictie is op de banden. Zo lang mogelijk laten rollen van de auto is ook belangrijk, hoewel dat met de regeneration toch weer wordt bemoeilijkt.
Het is echt top sport op zuinig om te gaan met de energie :biggrin:
Bij electro motoren zou je nog kunnen kijken of de juiste motor gegevens in de regelaar zitten, zoals rotorweerstand en spoel weerstand e.d. Maar dat is ook afhankelijk van de regelaar die er voor zit.
 
Amen, zelfde hier. Ik lees de boekjes etc en weet meer dan meneer de verkoper en af en toe moest je nog in discussie om te vertellen dat het niet waar is wat hij zeg.

Niet vervelend bedoeld voor betrokkenen maar dan weten jullie hoe het mij verging toen ik, na een half jaar allerlei reviews te hebben gelezen over de Leaf bij de lokale Nissan dealer binnenstapje en (als ik het goed heb begrepen) de tweede klant voor een Leaf was.
 
Ik verbaas me juist dat sommigen hier zulke hoge verbruikscijfers kunnen halen. Zelf rijd ik altijd met m'n ogen op Flitsmeister gericht (+20 tot 30 km/u), 95% snelweg en mijn verbruik is na anderhalf jaar (twee winters) gemiddeld 229 Wh/km over 55k km. Bij normaal weer en netjes maximum snelheid rijden, is de typical range in NL toch wel goed haalbaar is mijn ervaring.

Dus 140 tot 160 Merijn? Dat is echt funest voor mijn verbruik hoewel ik t graag rij. 130/140 echt de max op snelwegen om m'n range beetje overeind te houden. Sinds december 7,5k km en gemiddeld verbruik van 273. Nog geen zomer gezien natuurlijk, maar toch..
 
Amen, zelfde hier. Ik lees de boekjes etc en weet meer dan meneer de verkoper en af en toe moest je nog in discussie om te vertellen dat het niet waar is wat hij zeg.

Mijn ervaringen zijn op dat gebied juist bij Tesla heel positief. Ik neem aan dat er weinig hier op het forum zijn die het met mij oneens zijn als ik bijv. Gert-Jan, Bastian, Gijs, Hans, Kees, Niels, Maurice etc. aanhaal om aan te tonen dat er wel degelijk veel kennis bij verkoop aanwezig is. Bij de aflevering van mijn oude "classic" p85 in 2013 was het kennisnivo van degene die m afleverde idd niet optimaal (maar die deed het werk pas een week en moest alweer iemand inleren)....
 
Bij het halen van de 'glazen boterhammen' in Westvleteren voldoende bekijks en duimpjes gehad. Veel meer dan in Nederland viel ons op. Mooiste was dat er, toen we even voor de abdij stil stonden, een grote BMW (type even niet opgelet) midden op de weg naast ons stil ging staan. Beide inzittenden stapten uit en liepen naar de Tesla en stonden de auto te bewonderen, inclusief de geijkte vragen. Dát terwijl hun BMW met geopende deuren het verkeer van beide kanten blokkeerde (niemand die daar overigens erg in had). De bewuste BMW bestuurde nodigde ons uit om een pintje te drinken in zijn cafe in het naastgelegen Poperingen. Hij wilde de Tesla laten zien aan wat vrienden die allen autogek zijn .

ImageUploadedByTapatalk1427012299.978503.jpg
 
Het halen van bier gaat per reservatie, en de hoeveelheid kisten die per auto meegenomen mogen worden is afhankelijk van het brouwsel en de beschikbaarheid. Dat laatste kan kennelijk nog wel eens wisselen. Enkel in het ontmoetingscentrum zijn 6-packs te verkrijgen zonder reservatie, echter is de beschikbaarheid daarvan niet gegarandeerd. De dag dat wij er waren waren deze niet beschikbaar :-(.