Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla gebeurtenissen

This site may earn commission on affiliate links.
f8e0d3df0503d1fdcdd440bbc08fe1e9.jpg

Ik heb een nieuwe klant met een parkeerplaats voor aannemers, denk dat ik morgen maar weer naar de bezoekers parkeerplaats rij [emoji35][emoji33]

Ik heb nagenoeg hetzelfde voor de deur bij tesla in den haag meegemaakt. Was 5 min binnen en bij terugkomst helemaal vol [emoji16][emoji16]. Men dacht toen aan een ooievaar. Direct weer gewassen natuurlijk.
 
Het ergste is nog dat het in de Botlek was waar de snelweg afgesloten was door een motor ongeval en ik 3,5 uur gedaan heb om thuis te komen (41km).
Toen direct in een wasbox extra lang in de foam gezet, morgen kijken wat de schade is...

Btw Jan, die meeuwen laten geen briefjes achter.
 
Mijzelf en collega gisteren naar huis laten chauffeuren met de Tesla vanaf het schattige Eindhoven Airport. (aanbevolen: http://www.cardrivers.nl). Een ervaren Tesla chauffeur, maar de rit naar Amsterdam via Hoofddorp zou nét over de range heen gaan. Toch maar even laden bij SuC Amsterdam dus. Blijft toch grappig dat je dan maar in een paar minuten 40km hoeft bij te laden om thuis te geraken. De chauffeur heeft amper zijn sigaret kunnen oproken (huh gaan we al weer?)
 
Vandaag tripje Ruhrgebied, ca.260km v.v. Op terugweg toch even kopje koffie gedronken in Moers met mijn gast aan boord die wel wilde zien hoe dat laden bij een supercharger werkt. Stond een Zwitsere Belg naast me met eenzelfde kleur Tesla maar dan de P85D, ongeveer 1 maand oud. Hij had net 400km gereden op 1 lading en vroeg zich af waarom hij ca 75kwh verbruikt had (accu stond op 0%) terwijl de batterij 85kwh was. Eea toegelicht. Vroeg toen hoeveel wij gereden hadden. Uhmm... Ca.180km...
En nu al laden?... Tja... Met max snelheid gaat het verbruik een beetje omhoog...[emoji39][emoji41]
e79be6e0cc6bb3872414fe428b515d9e.jpg
80a0b9f8bb831ce223fb3a45c5c48483.jpg
 
Ik geloof niet dat dat klopt want dan had mijn verbruik lager moeten zijn. De stats op het scherm gaven de max verbruik aan, maar weet niet hoeveel dat dan is...

Het is een logaritmische schaal. Is moeilijk om iets van af te lezen. Bij mijn wagen zit de gele stippellijn op 240 kW. Loop ik telkens tegen als ik hem echt op zijn staart trap. Onze Amerikaanse vrienden snappen dat niet. Die doen alleen maar launches aan verkeerslichten.