Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla gebeurtenissen

This site may earn commission on affiliate links.
Vanmorgen, ca. 6:30 bij Hoofddorp. Ik ontwaar een motoragent achter mij.
Brengt altijd een beetje de kwajongen in mij boven.
Naar het volgende verkeerslicht, snel wegtrekken, maar hij haalt mij even later in: hij rijdt ver boven de maximaal toegestane snelheid naar het volgende verkeerslicht.
Daar naast elkaar opgesteld.
Bij dat verkeerslicht toch even stevig ingetrapt en ik ben eerder bij het vlak daarna liggende verkeerslicht, Hij staat weer naast mij.
Licht op groen en ik geef mijn S heel even een tik op het gaspedaal, maar niet meer dan dat.
Er komen namelijk nog steeds auto's van rechts, die heel duidelijk door rood rijden.
Ik haal die even later in en rijd rustig verder, onder de maximale snelheid.
Even later komt de motoragent voor mij rijden en achter op de motor staat in het rood: politie - volgen.
Nou, dan ben ik toch wel even benieuwd....

Ik word naar een parkeerplaats geleid en ik stap uit.
Hij komt naar mij toe en vraagt waarom ik zo hard op die auto's afreed die van rechts kwamen.
Nou, dat viel volgens mij wel mee. Ik zei dat we het even op de camera konden nakijken, daar staat het allemaal prima op.
Ook had ik niet eens hoeven te remmen.
"Volgens mij reden de nodige auto's die van rechts kwamen door rood". Antwoord: "Dat zou best wel eens kunnen".
Op de camerabeelden gaat hij niet in. Wil nog even wat gaan zeggen á la Blik op de weg: "Loopt u even mee, dan kijken we samen naar de camerabeelden. U bent niet verplicht tot antwoorden, maar....", ik weet mij gelukkig in te houden.
Vervolgens vraagt hij naar mijn rijbewijs, om even later te constateren dat hij die niet kan controleren omdat zijn dataverbinding niet werkt.
Met de opmerking "we zullen er maar vanuit gaan dat het rijbewijs geen probleem is" krijg ik hem terug en mag ik de weg vervolgen.
En dat allemaal in plaats van dat hij achter de auto's aanging die duidelijk door rood licht reden....:confused:
Ze vinden het duidelijk niet leuk om een beetje gedold te worden, denk ik.
Maar; tijdens je verjaardag moet dat toch kunnen, als je geen overtredingen begaat lijkt mij?:rolleyes:

Het zou me helemaal niets verbaasd hebben als hij je had "getrakteerd" op een bon, hij had wel iets bedacht. Verjaardag of niet, foute auto of niet (in wiens ogen dan ook), jij zet hem voor lul en daar kunnen meer dan 90% van die jongens heel slecht tegen.
Dus ik zou zeggen, gefeliciteerd met je verjaardag, en gefeliciteerd dat je er mee weggekomen bent.
 
Ik ben op verkenning in Sri Lanka voor onze vakantie in 2018 met enkele tesla vrienden. Ik doe er alles aan om hen hier thuis te laten voelen.
Ik ben de plaatselijke voertuigen aan het opsmukken.;)
IMG-20170408-WA0001.jpg

IMG-20170408-WA0010.jpg IMG-20170408-WA0009.jpg IMG-20170408-WA0008.jpg IMG-20170408-WA0007.jpg IMG-20170408-WA0006.jpg IMG-20170408-WA0005.jpg IMG-20170408-WA0004.jpg IMG-20170408-WA0003.jpg IMG-20170408-WA0002.jpg

Eentje is er klaar, nog een 3 miljoen te gaan:D:D
 
DSCF4923.jpg
DJI_0014.jpg
Vandaag in ons dorp Heemstede het vijfde collectieve zonnepanelen-project feestelijk in productie genomen! Hoe kan dat beter dan door het aansluiten van een Model S rechtstreeks op de 272 panelen. Verse groene stroom direct van het dak, nog warm van de zon -;). Inmiddels hebben we in totaal 700 panelen gelegd en zijn we op zoek naar de volgende lokatie - bij voorkeur met 1.000+ panelen. Het is leuk om te zien hoeveel enthousiasme er is voor deelname.
 
Onze 32 leveren 7 Kw. Dus die bij jullie leveren als zon op zijn gunstigst is bijna 60 Kw. Laden zal wel 11 (of 22 Kw) zijn geweest dus zet maar 5 Tesla's naast elkaar. Op een dag als vandaag zal de totale opbrengst 325 kWh zijn. Mooi resultaat. Straks in overleg met netwerkbeheerder ook lokale opslag, collectief?