Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla gebeurtenissen

This site may earn commission on affiliate links.
Mijn gok is dat het toetsenbord bleef hangen bij het overtypen van het kenteken:
IMG_0060.jpg
 
  • Informative
Reactions: Nexus
ik heb afgelopen 7 maanden maar liefst 5 aanmaningen gekregen uit Brussel; wegens niet betaalde parkeerboete. 4 maal op exact dezelfde plaats.

5 maal heb ik gezegd dat dit onmogelijk was; en de foto opgevraagd.
5 keer antwoord gekregen dat de zaak geseponeerd werd.

waarschijnlijk een parkeerbeambte met slecht handschrift.
 
een tijdje geleden had ik via de website van test-aankoop aangegeven dat ik mijn abonnement wou stop zetten.
deze morgen kreeg ik telefoon van een van hun medewerkers op deze beslissing toe te lichten.

Test aankoop: Waarom wil u dit abonnement stop zetten?
Ik: ik lees bijna niet in het magazine en die paar artikels die ik dan wel heb gelezen irriteerde me danig. En dat is niet de bedoeling van een abonnement, denk ik.
Test aankoop: Nee, das niet de bedoeling. en waarover gingen de artikels.
Ik: Over Tesla en elektrisch rijden in het algemeen.
Test aankoop: Kunnen we dan een tegemoetkoming doen met een abonnement van 10€ per maand in plaats van 20€?
Ik: dat veranderd toch niets aan de zaak en dan is 10€ nog steeds 10€ te veel.
Test aankoop: Je weet toch dat je via ons ook gebruik kan maken van juridische bijstand.
Ik: dat heb ik ook via het syndicaat voor zelfstandigen.
Test aankoop: je hebt via het lidmaatschap ook korting op uw tangbeurten.
Ik: Sorry, maar ook dan ben je op het verkeerde adres. ik rij elektrisch en gratis op mijn zonnepanelen.
Test aankoop: Ik zal het nodige doen om uw abonnement stop te zetten.
Ik: dank u wel.:)

ik heb enkele weken geleden exact hetzelfde gehad.
eigenlijk is het eenvoudig.
neem een abonnement op een tijdschrift dat je interessant vindt.
na een jaar stop je het abonnement. en je wordt gebeld met een mooi aanbod.
 
Vandaag een zeer close call. Met 20km range vertrokken voor een snelwegrit van 39kms. Hij begrensde bij de start al op 150kW. Op de snelweg 100km/u kunnen aanhouden. Na de afrit van de snelweg een viaduct op viel de snelheid terug naar 60km/u. het laatste stukje bebouwde kom ging met 30km/u volgas. Stapvoets de oprit op om precies op tijd te kunnen bijladen.

Leer de grenzen van je Telsa kennen :)
 
Vandaag een zeer close call. Met 20km range vertrokken voor een snelwegrit van 39kms. Hij begrensde bij de start al op 150kW. Op de snelweg 100km/u kunnen aanhouden. Na de afrit van de snelweg een viaduct op viel de snelheid terug naar 60km/u. het laatste stukje bebouwde kom ging met 30km/u volgas. Stapvoets de oprit op om precies op tijd te kunnen bijladen.

Leer de grenzen van je Telsa kennen :)
ik zou het niet durven. Enig idee hoeveel km je nog hebt gereden nadat het display 0km aangaf?
 
ik zou het niet durven. Enig idee hoeveel km je nog hebt gereden nadat het display 0km aangaf?

Ik denk zo'n 17 km. Heb eerder wel eens -13km gereden. Verschil was nu met een koude accu vertrokken met 20km range. Gelukkig niet te koud vandaag. Mijn ervaring is dat de beperking (gele stippellijn) van 200kw tot 100kw best even duurt. Daarna gaat het erg hard naar beneden. Op een gegeven moment komt er een melding batterij niveau zeer laag in het centrale scherm bij de tellers (die had ik al wel vaker gehad). Op het einde nog zo'n 30kw vermogen over.

Zo ver als dit laat ik het niet meer komen. Voor mij vanaf nu bij uitzondering tot max -2%. Kun je goed op sturen met de snelheid.
 
Bij mij komt de vraag op hoe vaak heb je dit al gedaan? Ik heb een keer zo'n "noodsituatie" gehad in noord Schotland waarbij er twee Chargers op rij niet werkte, maar hier in de lage landen maak het meestal niet zo bont

Dit is de tweede keer in 1,5 jaar en 68.000 km. Wel vaker op 0 of max -5km en altijd op plekken waar ik de situatie goed ken. Het is op zich ook makkelijk te voorkomen en beide gevallen bewust voor gekozen.

Overigens heb ik met de ICE vroeger twee keer met een lege tank gestaan, met Tesla nog niet gebeurd :)
 
  • Funny
Reactions: SMU