Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla gebeurtenissen

This site may earn commission on affiliate links.
Volgens dit verhaal is het wel gedekt door de verzekering, maar dat is als er geen sprake is van alcoholgebruik. Bij alcohol doen de verzekeraars direct hun portemonnee dicht.

Joyriding zonder geweldpleging
Als er geen geweldpleging is, dan is de eigenaar wel een verwijt te maken; hij heeft de joyrider in de gelegenheid gesteld om te gaan rijden. De WA autoverzekeraar moet de schade die met het motorrijtuig veroorzaakt is aan derden wel vergoeden. Maar mag de schade wel verhalen op de joy-rider. De schade aan de auto zelf waarmee joygereden is meestal meeverzekerd op de beperkte en volledig cascoverzekering van de auto.

Als de joyrider bekend is en jonger is dan 18 jaar dan is er dekking op de aansprakelijkheidsverzekering (AVP) van de ouders van de minderjarige als de minderjarige het motorrijtuig met geweld heeft verkregen. Er is dan dekking voor de schade aan de auto waarmee joy werd geregen ( als de auto niet van een andere verzekerde op die polis is) en voor de schade die veroorzaakt is aan derden.

Als de joyrider de auto zonder geweld heeft verkregen en/of ouder is dan 18 jaar, is er geen dekking op diens AVP.

Mij ging het meer over het feit dat als de jongere geen 18 is als ouder sowieso verntwoordelijk bent, maar als de jongere 18+ is dat je dan (als je dat als ouder wil) je hem dan wel aansprakelijk kan stellen.
 
afgelopen dinsdag kwam ik een nonkel (84 jaar) en tante (82 jaar) tegen op restaurant die we al lang niet meer hadden gezien.
We gingen ons bij hen zetten en na een poosje bijpraten begon hij over Tesla.... en ik was vertrokken;)
Auto pilot was volgens hem niet mogelijk en totaal nog niet toegelaten in België en zo waren er een aantal punten die hij moeilijk kon aanvaarden. Mijn nonkel heeft gans zijn leven zaken gedaan en is eigenlijk nog steeds actief en weet wel wat van de wereld.
Op het einde van de gezellige babbel zei ik dat ik hem eens ging komen halen om een toertje te maken.
deze namiddag afgesproken bij hem thuis. Toen ik er aan kwam vroeg hij of dit lang zou duren. Hij had nog steeds de instelling om me toch eens een pleziertje te gunnen en eens met me mee te rijden met de Tesla. en tante ging ook mee;)
Ik begon met een demo van de laadruimte in de frunk en de trunk en de kelder. Daarna de app met claxon, lichten, positie en summon gedemonstreerd. (De monden vielen al open) dan vertrokken. (oei we zijn al weg en die is nog niet gestart)
daarna de eerstvolgende parking aan een supermarkt opgereden en haar even dwars tussen twee autos laten parkeren. Dan de ring van Sint Niklaas op AP (waar ze het trouwens fantastisch deed) met een paar keer de vraag of ik toch niet beter zelfs zou sturen.
Dan de autosnelweg op naar de SuC in Gent. uiteraard volledig op AP. Onderweg nog een fille meegenomen in de demo.
Het laden volledig uitgelegd en aan een buurlader met een model X even gaan vragen om de deuren te demonstreren.
Nu was hij helemaal om:de hogere instap en de gemakkelijk toegankelijke achterbanken en de laadruimte....
Terug in onze tesla gestapt vroeg hij me of ik eens kon kijken wat zo een model X zou kosten;)
Terug naar huis het vragenvuur allemaal netjes kunnen beantwoorden.
We zijn uiteindelijk bijna 3 uur weg geweest en hij heeft me 100 x bedankt dat ik hem deze ervaring heb willen geven.
Ik zou er niet van schrikken als hij me één dezer dagen belt of ik met hem even mee naar Aartselaar wil rijden.
 
afgelopen dinsdag kwam ik een nonkel (84 jaar) en tante (82 jaar) tegen op restaurant die we al lang niet meer hadden gezien.
We gingen ons bij hen zetten en na een poosje bijpraten begon hij over Tesla.... en ik was vertrokken;)
Auto pilot was volgens hem niet mogelijk en totaal nog niet toegelaten in België en zo waren er een aantal punten die hij moeilijk kon aanvaarden. Mijn nonkel heeft gans zijn leven zaken gedaan en is eigenlijk nog steeds actief en weet wel wat van de wereld.
Op het einde van de gezellige babbel zei ik dat ik hem eens ging komen halen om een toertje te maken.
deze namiddag afgesproken bij hem thuis. Toen ik er aan kwam vroeg hij of dit lang zou duren. Hij had nog steeds de instelling om me toch eens een pleziertje te gunnen en eens met me mee te rijden met de Tesla. en tante ging ook mee;)
Ik begon met een demo van de laadruimte in de frunk en de trunk en de kelder. Daarna de app met claxon, lichten, positie en summon gedemonstreerd. (De monden vielen al open) dan vertrokken. (oei we zijn al weg en die is nog niet gestart)
daarna de eerstvolgende parking aan een supermarkt opgereden en haar even dwars tussen twee autos laten parkeren. Dan de ring van Sint Niklaas op AP (waar ze het trouwens fantastisch deed) met een paar keer de vraag of ik toch niet beter zelfs zou sturen.
Dan de autosnelweg op naar de SuC in Gent. uiteraard volledig op AP. Onderweg nog een fille meegenomen in de demo.
Het laden volledig uitgelegd en aan een buurlader met een model X even gaan vragen om de deuren te demonstreren.
Nu was hij helemaal om:de hogere instap en de gemakkelijk toegankelijke achterbanken en de laadruimte....
Terug in onze tesla gestapt vroeg hij me of ik eens kon kijken wat zo een model X zou kosten;)
Terug naar huis het vragenvuur allemaal netjes kunnen beantwoorden.
We zijn uiteindelijk bijna 3 uur weg geweest en hij heeft me 100 x bedankt dat ik hem deze ervaring heb willen geven.
Ik zou er niet van schrikken als hij me één dezer dagen belt of ik met hem even mee naar Aartselaar wil rijden.
Geeft zoveel voldoening het EVangelie te verspreiden
 
  • Like
Reactions: Nowyony and Xfrank
Tesla rijders begroeten in Amsterdam komt niet zo veel voor, daarvoor rijden er te veel rond.
Maar wisselde vanochtend wel een dikke ThumbsUp uit met een chauffeur van Peeters Vervoerscentrale die met 100% electrische vrachtwagens in de binnenstad bezorgen. Welkom op de website van Peeters Vervoercentrale Amsterdam
Wat is het toch ontzettend gaaf dat er steeds meer van dit soort dingen electrificeren.
 
Deze mag wel hier, vind ik. Uit het getuigschrift van school van mijn 5-jarige zoontje:
IMG_0733.JPG


:cool:
 
Ik werd vandaag gebeld door mijn DS dat mijn model s vandaag op transport uit Tilburg naar Groningen was gezet zodat aflevering donderdag daar kan plaatsvinden. Niet veel later belt mijn schoonvader mij dolenthousiast op dat hij bij Drachten een truck zag rijden met nieuwe tesla's erop, waaronder een blauwe! Volgens mij was hij minstens zo blij als ik dat de wagen er nu echt bijna is. En zo zijn er veel meer die zich samen met mij enorm verheugen op de komst van de Tesla!
 
Ik werd vandaag gebeld door mijn DS dat mijn model s vandaag op transport uit Tilburg naar Groningen was gezet zodat aflevering donderdag daar kan plaatsvinden. Niet veel later belt mijn schoonvader mij dolenthousiast op dat hij bij Drachten een truck zag rijden met nieuwe tesla's erop, waaronder een blauwe! Volgens mij was hij minstens zo blij als ik dat de wagen er nu echt bijna is. En zo zijn er veel meer die zich samen met mij enorm verheugen op de komst van de Tesla!
Ik word net gebeld door de DS dat aflevering donderdag toch niet lukt! Afspraak dag of 10 geleden al gemaakt. Agenda voor niets vrijgehouden. En bovendien vanaf dat moment autoloos want ik moet mijn huidige auto voor vrijdag inleveren. Dat is toch niet normaal? Ze zoeken nog naar een oplossing. De eerste reactie was dat ik maar het telefoontje van SEC Groningen moest afwachten wanneer de auto klaar was maar daar ben ik uiteraard niet mee akkoord gegaan. Fijne start met Tesla op deze manier.
 
Ik word net gebeld door de DS dat aflevering donderdag toch niet lukt! Afspraak dag of 10 geleden al gemaakt. Agenda voor niets vrijgehouden. En bovendien vanaf dat moment autoloos want ik moet mijn huidige auto voor vrijdag inleveren. Dat is toch niet normaal? Ze zoeken nog naar een oplossing. De eerste reactie was dat ik maar het telefoontje van SEC Groningen moest afwachten wanneer de auto klaar was maar daar ben ik uiteraard niet mee akkoord gegaan. Fijne start met Tesla op deze manier.

Zou in ieder geval zwart op wit eisen dat ze verklaren dat het niet vanwege schade is. Ze kunnen hem iets té enthousiast van de vrachtwagen hebben gereden. En (herstelde) schade zou invloed kunnen hebben op de tweedehands waarde of garantie.
 
  • Informative
Reactions: Jelger
Ik word net gebeld door de DS dat aflevering donderdag toch niet lukt! Afspraak dag of 10 geleden al gemaakt. Agenda voor niets vrijgehouden. En bovendien vanaf dat moment autoloos want ik moet mijn huidige auto voor vrijdag inleveren. Dat is toch niet normaal? Ze zoeken nog naar een oplossing. De eerste reactie was dat ik maar het telefoontje van SEC Groningen moest afwachten wanneer de auto klaar was maar daar ben ik uiteraard niet mee akkoord gegaan. Fijne start met Tesla op deze manier.

Waarschijnlijk wachten ze nog op de forum stickers om deze er meteen op te kleven.;)

Nee, alle gekheid... Dit is natuurlijk niet fijn. Zeker zo op het laatste moment als de adrenaline al zo hoog zit.
Jammer genoeg hebben velen onder ons een momentje als dit gekend. Ik besef dat je hier nu niet veel aan hebt, maar het zal zo snel vergeten zijn van zodra je in uw eigen tesla kan stappen.
In ieder geval sterkte gewenst in deze lastige tijden.
 
  • Like
Reactions: Jelger
Ik word net gebeld door de DS dat aflevering donderdag toch niet lukt! Afspraak dag of 10 geleden al gemaakt. Agenda voor niets vrijgehouden. En bovendien vanaf dat moment autoloos want ik moet mijn huidige auto voor vrijdag inleveren. Dat is toch niet normaal? Ze zoeken nog naar een oplossing. De eerste reactie was dat ik maar het telefoontje van SEC Groningen moest afwachten wanneer de auto klaar was maar daar ben ik uiteraard niet mee akkoord gegaan. Fijne start met Tesla op deze manier.
Welcome tot the Tesla family.........in 4 jaar tijd heb ik al zo veel teleurstellingen doorstaan echter als je de auto eenmaal hebt is alles weer snel vergeten......
 
Ik word net gebeld door de DS dat aflevering donderdag toch niet lukt! Afspraak dag of 10 geleden al gemaakt. Agenda voor niets vrijgehouden. En bovendien vanaf dat moment autoloos want ik moet mijn huidige auto voor vrijdag inleveren. Dat is toch niet normaal? Ze zoeken nog naar een oplossing. De eerste reactie was dat ik maar het telefoontje van SEC Groningen moest afwachten wanneer de auto klaar was maar daar ben ik uiteraard niet mee akkoord gegaan. Fijne start met Tesla op deze manier.
Zullen echt niet doen om je te pesten, zal best een erg valide reden voor zijn. Als ze zoiets op het laatst bepalen dan is het echt wel noodzaak. Heb je maar één auto in het gezin? En ik sluit mij aan bij de rest.. Je bent dit zo vergeten als je hem eenmaal hebt....
 
Zou in ieder geval zwart op wit eisen dat ze verklaren dat het niet vanwege schade is. Ze kunnen hem iets té enthousiast van de vrachtwagen hebben gereden. En (herstelde) schade zou invloed kunnen hebben op de tweedehands waarde of garantie.
Als er plaatdelen worden vervangen en die nieuwe plaatdelen worden goed gespoten, dan is er geen invloed op de tweedehands waarde. Tesla deukt niet uit, vervangt simpelweg alle kapotte delen.
Tesla gaat daarvoor geen compensatie bieden. Op garantie heeft het, zolang Tesla of een door Tesla aangestelde reparateur de reparatie doet, geen invloed. Mocht je later een relatief kleine schade hebben, ga gerust naar je eigen reparatiebedrijf.
Aanvragen via Fixico levert meestal heel redelijke prijzen op.
 
Zullen echt niet doen om je te pesten, zal best een erg valide reden voor zijn. Als ze zoiets op het laatst bepalen dan is het echt wel noodzaak. Heb je maar één auto in het gezin? En ik sluit mij aan bij de rest.. Je bent dit zo vergeten als je hem eenmaal hebt....
Mijn vorige post had uit frustratie zoveel taalfouten dat ik die maar gedeleted heb. Mijn frustratie komt voort uit het feit dat de reden die ze mij opgeven voor de latere levering is dat de auto nog gepoetst moet worden. Dat klinkt vrij ongeloofwaardig en daar kan ik slecht tegen. Afijn, eerst maar eens afwachten of er morgen nog een oplossing komt. En nu maar snel weer on topic voor de leukere tesla belevenissen.
 
Vanochtend in de stromende regen op de fiets. Ik moest even wachten bij een drukke weg om over te steken. Er reden eerst zeker 10 auto's gewoon door totdat er een mooie model S even keurig inhoudt om mij te laten oversteken. Super!
Een erg mooie en nieuwe donkergrijze trouwens.

die had jou herkend aan je forumsticker :cool: