Janwillem
Member
Ik had vorige week wel een vreemde ervaring. Ik stond geparkeerd op een weiland bij een beurs in Duitsland. Na een dag met enorm veel regen was het veld omgetoverd in een modderpoel. De enige auto's die het veld nog afkwamen waren de auto's met 4 x 4. Met mijn RWD waren we dus behoorlijk kansloos. Een tractor kwam iedereen het weiland afslepen. Dus ik moest op zoek naar het sleepoog. Als je de gebruikshandleiding in de auto erop naslaat staat er in de eerste regel bij het slepen: "Vindt het sleepoog". Geen enkele vermelding waar dat dan is... En ook "als dit is meegeleverd met de auto" (zijn er echt Tesla's zonder sleepoog???) Ik heb maar even naar Tesla gebeld waar ik het kon vinden. Ook 's avonds geven ze keurig antwoord en ze kon mij vertellen dat het onder de bekleding in de frunk ligt. Vervolgens moet je de neus cone voorzichtig eraf halen, stekkers van de parkeersensoren loshalen en als je dat nog nooit hebt gedaan is dat best even zoeken in de stromende regen. Je moet het sleepoog ook nog linksom erin draaien, merkten we. Dan vervolgens de sleep modes aanzetten, wat ook niet exact gaat zoals in de handleiding staat, je moet hem in P zetten dan sleep modes aanzetten en dan in N, het display geeft dan aan dat de parkeerhulp uit is maar geen sleep modes. Het ging uiteindelijk perfect. Een volgende keer heb je het in no time voor elkaar.
Wat ik wel bijzonder vind is dat de handleiding van de auto die on line te vinden alles wel exact aangeeft, maar de handleiding in de auto is echt heel anders op dit sleepstuk.
In de auto geven ze aan dat bij een facelift-model je de sleepkabel aan de voorste veerpoten moet monteren. Geen sleepoog aanwezig. Dus lekker onder je auto in de modder gaan wroeten. On line zie je echter een perfecte beschrijving van een klepje in gril van de facelift-modellen met een sleepoog. Raar dat die handleidingen zo van elkaar verschillen.
Wat ik wel bijzonder vind is dat de handleiding van de auto die on line te vinden alles wel exact aangeeft, maar de handleiding in de auto is echt heel anders op dit sleepstuk.
In de auto geven ze aan dat bij een facelift-model je de sleepkabel aan de voorste veerpoten moet monteren. Geen sleepoog aanwezig. Dus lekker onder je auto in de modder gaan wroeten. On line zie je echter een perfecte beschrijving van een klepje in gril van de facelift-modellen met een sleepoog. Raar dat die handleidingen zo van elkaar verschillen.