Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla gebeurtenissen

This site may earn commission on affiliate links.
Ik had vorige week wel een vreemde ervaring. Ik stond geparkeerd op een weiland bij een beurs in Duitsland. Na een dag met enorm veel regen was het veld omgetoverd in een modderpoel. De enige auto's die het veld nog afkwamen waren de auto's met 4 x 4. Met mijn RWD waren we dus behoorlijk kansloos. Een tractor kwam iedereen het weiland afslepen. Dus ik moest op zoek naar het sleepoog. Als je de gebruikshandleiding in de auto erop naslaat staat er in de eerste regel bij het slepen: "Vindt het sleepoog". Geen enkele vermelding waar dat dan is... En ook "als dit is meegeleverd met de auto" (zijn er echt Tesla's zonder sleepoog???) Ik heb maar even naar Tesla gebeld waar ik het kon vinden. Ook 's avonds geven ze keurig antwoord en ze kon mij vertellen dat het onder de bekleding in de frunk ligt. Vervolgens moet je de neus cone voorzichtig eraf halen, stekkers van de parkeersensoren loshalen en als je dat nog nooit hebt gedaan is dat best even zoeken in de stromende regen. Je moet het sleepoog ook nog linksom erin draaien, merkten we. Dan vervolgens de sleep modes aanzetten, wat ook niet exact gaat zoals in de handleiding staat, je moet hem in P zetten dan sleep modes aanzetten en dan in N, het display geeft dan aan dat de parkeerhulp uit is maar geen sleep modes. Het ging uiteindelijk perfect. Een volgende keer heb je het in no time voor elkaar.
Wat ik wel bijzonder vind is dat de handleiding van de auto die on line te vinden alles wel exact aangeeft, maar de handleiding in de auto is echt heel anders op dit sleepstuk.
In de auto geven ze aan dat bij een facelift-model je de sleepkabel aan de voorste veerpoten moet monteren. Geen sleepoog aanwezig. Dus lekker onder je auto in de modder gaan wroeten. On line zie je echter een perfecte beschrijving van een klepje in gril van de facelift-modellen met een sleepoog. Raar dat die handleidingen zo van elkaar verschillen.
 
Ik irriteer me dagelijks aan deze jongen als mijn kids naar hem zitten kijken, maar dit doet veel goeds voor het merk Tesla.
Knol heeft toch best een groot bereik
Filmpje
Herkenbaar! Ik heb hem doorgestuurd naar mijn zoon. Die is gek genoeg nooit overdreven geïnteresseerd geweest in mijn auto (boeit hem gewoon niet zo erg), maar zijn vriendjes en klasgenootjes des te meer.
Dit filmpje van die Knol is stiekem enorme reclame voor Tesla bij zijn honderdduizenden volgers van een nieuwe generatie.
 
IMG_8267.PNG
Ik irriteer me dagelijks aan deze jongen als mijn kids naar hem zitten kijken, maar dit doet veel goeds voor het merk Tesla.
Knol heeft toch best een groot bereik
Filmpje
Aardige Gozer !! Kwamen hem tegen in schiphol.
 
Nou, ik val niet in de doelgroep, maar had een grote grijns op mijn gezicht bij het bekijken van het filmpje.
Zijn enthousiasme is heel erg aanstekelijk!
En zijn broer Milan wist iets dat ik nog niet wist, volume omhoog door te swipen.
Die volgt natuurlijk alle Tesla vloggers.

Enzo lijkt mij inderdaad ook wel een sympathieke jongen, maar het is wel irritant om naar hem te moeten luisteren als je kids naar een Minecraft vlog van hem kijken.
 
Vandaag een Roadtrip gemaakt door de Eifel met enkele forumleden; Hans Noordzij, Carmody, Rick A., Analysiz, DimitriVdb en Dennis. Mooie tocht met veel afwisseling van mooie haarspelden en lange glooiende wegen, door de bossen, landerijen en dorpen. Vanuit Suc Erfstadt waar we elkaar troffen door Naturpark Eifel richting Waldlaubersheim. Na het nuttigen van een schnitzel langs de Rijn weer terug naar Erfstadt. Denk dat iedereen er wel lol in heeft gehad, ondanks dat Analysiz onderweg een teiltje heeft gevuld.
 

Attachments

  • IMG_2845.JPG
    IMG_2845.JPG
    213.4 KB · Views: 54
  • IMG_2865.JPG
    IMG_2865.JPG
    408.3 KB · Views: 50
  • IMG_2870.JPG
    IMG_2870.JPG
    287.7 KB · Views: 40
  • IMG_2893.JPG
    IMG_2893.JPG
    464 KB · Views: 115
Een teiltje gevuld? Lag dat aan de bochtige wegen of aan de schnitzel?

Ik kon zelf niet rijden (bij het maken van telefoon sucs met een stanleymes in mijn hand... je echt IN mijn hand :( gezeten... ) dus aangewezen op meerijden... en als je dan als bijrijder ook nog kaartleest en de ene je uittest door steeds plotseling te remmen (hij heeft sinds kort AP2....) en de ander Rick V. heet... die het heerlijk vond dat het een beetje vochtig was waardoor je nog wat fijner kon spelen in de bochtjes... ;) En dan ook nog een schnitzel die idd superlekker was... dan heb je niet veel meer nodig om daar 2 keer van te willen genieten... :p