Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla gebeurtenissen

This site may earn commission on affiliate links.
Just to make sure: iedereen heeft hier toch wel door dat het volstrekt onverantwoord is om tijdens het rijden op ap1 of ap2 te gaan appen / vloggen / fotograferen oid?

Zolang AP ons nog weet te verrassen met plotselinge remacties, langsnaden in het wegdek die worden aangezien voor de wegmarkering en AP direct uitgaat bij een (onterechte!) plotselinge melding tijdens rijden dat een falcon wing door niet is vergrendeld, moet je snel kunnen ingrijpen, hetgeen niet zal lukken als je op dat moment aan het - bijvoorbeeld - vloggen bent.

Als ik rechter zou zijn en een dergelijke zaak aan mij zou worden voorgelegd dan zou ik het wel weten, € 250 zou niet meer dan de ondergrens zijn....

Na 46000km was ik echt vergeten dat het systeem ook beperking had.
Ik ga jullie de dashcam video besparen...maar als je tegen 110km/u op een stilstaand object rijdt - met 3 kinderen op de achterbank - kan het wel eens mislopen. Tijd genoeg heb ik gehad om in te grijpen... maar toch was ik niet voor me aan het kijken. De 6 weken gekneusde torso is niet zo leuk, maar mijn kinderen zijn ongedeerd. Autopilot is super maar als chauffeur moet je gewoon voor je kijken. Ik heb onmiddellijk een nieuwe besteld, maar ik heb mijn les gehad.
 
Na 46000km was ik echt vergeten dat het systeem ook beperking had.
Ik ga jullie de dashcam video besparen...maar als je tegen 110km/u op een stilstaand object rijdt - met 3 kinderen op de achterbank - kan het wel eens mislopen. Tijd genoeg heb ik gehad om in te grijpen... maar toch was ik niet voor me aan het kijken. De 6 weken gekneusde torso is niet zo leuk, maar mijn kinderen zijn ongedeerd. Autopilot is super maar als chauffeur moet je gewoon voor je kijken. Ik heb onmiddellijk een nieuwe besteld, maar ik heb mijn les gehad.

Dat is ook zo'n beetje mijn schrik. Hij doet namelijk vaak niets met stilstaande objecten. Hij zal ze wel zien maar ik herinner me dat men niet wil dat hij gaat remmen voor een reflecterend blikje op de weg. Ook inrijden op een stilstaande file is niet uitgesloten. Zolang ze nog in beweging zijn gaat het wel goed. Ik heb mij aangeleerd om AP te gebruiken op de snelweg met de gedachte "Hij kan het beter dan ik" en ik kan dan (letterlijk) met mijn armen over elkaar zitten meekijken. Mocht ik even afgeleid worden dan probeer ik elke twee seconden toch even op de weg te kijken. Pas bij meehobbelen in file kun je wel een "app"eltje schillen of zo. Niks verkeerd gezegd zo?
 
Na 46000km was ik echt vergeten dat het systeem ook beperking had.
Ik ga jullie de dashcam video besparen...maar als je tegen 110km/u op een stilstaand object rijdt - met 3 kinderen op de achterbank - kan het wel eens mislopen. Tijd genoeg heb ik gehad om in te grijpen... maar toch was ik niet voor me aan het kijken. De 6 weken gekneusde torso is niet zo leuk, maar mijn kinderen zijn ongedeerd. Autopilot is super maar als chauffeur moet je gewoon voor je kijken. Ik heb onmiddellijk een nieuwe besteld, maar ik heb mijn les gehad.

Heftig, ik ben blij dat jullie er relatief goed van af zijn gekomen!

Zo blijkt maar weer dat er nog veel te weinig "artificial intelligence" is ingeprogrammeerd. AP2 mag dan wel een hele krachtige rekenkern hebben, maar "onze" menselijke kwaliteit van beeldherkenning is er nog lang niet. Ik ben benieuwd of dat bereikt kan worden met de huidige hardware.
 
Herkenbaar Hans. Op bekende wegen bij langzaam rijdend verkeer voelt het voor mij ook heel veilig om even iets te pakken of zo. Stoppen achter auto’s bij een stoplicht is ap of cruise heerlijk. In andere situaties heb ik te veel in moeten grijpen. Ik zet waar mogelijk ap aan als aanvulling / extra maar hou hand licht aan het stuur. Inmiddels is het rijden heel smooth geworden.

Als stilstaande objecten niet herkend worden dan zie je ook geen auto in je scherm toch? Daar ga ik nu namelijk altijd van uit bij naderen file, als ik de auto zie dan vertrouw ik erop dat hij remt. In begin hield ik dan altijd nog mijn voet bij de rem maar nu steeds minder omdat het zovaak goed gaat.
 
Last edited:
Niet echt een gebeurtenis maar wilde er geen apart draadje van maken, had een security issue gevonden en gerapporteerd door het sec werd het af gedaan als dat is normaal, tesla kende mij gisteren via hun BUG platform 500 dollar toe voor het rapporteren van de bug.
Mooi man! Als je denkt dat ze het gefixeerd hebben laat ons dan nog even weten wat je gevonden hebt. Ben zeer benieuwd.
 
  • Like
Reactions: Glitch
Na 46000km was ik echt vergeten dat het systeem ook beperking had.
Ik ga jullie de dashcam video besparen...maar als je tegen 110km/u op een stilstaand object rijdt - met 3 kinderen op de achterbank - kan het wel eens mislopen. Tijd genoeg heb ik gehad om in te grijpen... maar toch was ik niet voor me aan het kijken. De 6 weken gekneusde torso is niet zo leuk, maar mijn kinderen zijn ongedeerd. Autopilot is super maar als chauffeur moet je gewoon voor je kijken. Ik heb onmiddellijk een nieuwe besteld, maar ik heb mijn les gehad.

Pff heftig. Gelukkig is de Tesla sterk genoeg om z'n klap zonder zware gevolgen te laten zijn voor je kinderen en jou.
Nu hopelijk niet te lang wachten op de nieuwe
 
Na 46000km was ik echt vergeten dat het systeem ook beperking had.
Ik ga jullie de dashcam video besparen...maar als je tegen 110km/u op een stilstaand object rijdt - met 3 kinderen op de achterbank - kan het wel eens mislopen. Tijd genoeg heb ik gehad om in te grijpen... maar toch was ik niet voor me aan het kijken. De 6 weken gekneusde torso is niet zo leuk, maar mijn kinderen zijn ongedeerd. Autopilot is super maar als chauffeur moet je gewoon voor je kijken. Ik heb onmiddellijk een nieuwe besteld, maar ik heb mijn les gehad.
Wow!
Heel veel beterschap gewenst!! En blij dat de kinderen ook niets hebben.
 
Vandaag is onze vloot weer een stukje groener geworden. Betreffende medewerker stuurde mij een bedankje maar betreurde dat hij aansluitend nog naar de Efteling moest met de kinderen :p


Screenshot_20171019-220347.png
 
Mijn eerste ‘pech’.
Zou zowel in ‘positieve service ervaringen’, als in ‘tekortkomingen’ kunnen komen. Dan maar hier.
Gisterenavond verzwakten de ruitenwissers eerst om daarna helemaal uit te vallen.
Assistance gebeld, maar kwam in de wachtrij.
Gestopt, reset gedaan, ruit afgekuist. Weer gebeld, weer wachtrij. Ik was op de R4 in Oostakker.
Besloten om tijdens het bellen voorzichtig door te rijden naar de SeC in Latem.
AP(1) heeft mij goed geholpen, ondanks dat camera ook niet door de ruit zag. Moet grotendeels op radar geweest zijn. Ik zelf zag vooral de lichten van de voorliggers goed. Op de autoweg best nog te doen. Was lichte motregen.
Op 5 minuten van de SeC verbinding gekregen met de pechdienst, die mij bevestigde dat de SeC nog open was (het was 17:40).
Vriendelijk ontvangen. Resets nog eens geprobeerd, zonder success. Er waren geen mekaniekers meer. Dan maar een classic rode loaner mee gekregen zonder AP en middenbergruimte. Achterwielaangedreven.
Zo heb ik die ook eens mee gemaakt.
Vanavond was de wagen klaar. Gewassen, gestofzuigd, upgegrade en volgeladen. Zekering vd ruitenwissermotor was gesprongen, maar omdat dit waarschijnlijk aan die ruitenwissermotor ligt, meteen ook die motor vervangen.
Schitterende service!
Ik kan nu de facelift vergelijken met de classic.
Het uitbreken in natte bochten is een plezier. Maar goed dat die van mij dat niet doet, het zou een fortuin aan banden kosten. Ontbrekende middenconsole was handig om mijn brood in te leggen.
Interieur, lichtgrijs, is heel mooi leer en ziet er nog nieuw uit. Jammer dat plafond beige was. Samen met het zwart van het dashboard zijn dat toch wel veel kleuren.
Wat is die frunk groot!
Pinkerbediening en cc zijn omgewisseld. Die overgang heb ik bij Mercedes ook meegemaakt.
Instellen van snelheid in de cruisecontrol lukte niet goed, zal aan het niet lezen van de gebruiksaanwijzing gelegen hebben. Cc is wel gevaarlijk als je AP gewend bent. Het lijkt of hij automatisch rijdt. Niet dus.
Display leek van lagere resolutie en had een gele verschenen flare.
Luchtvering leek iets harder (niet zeker van). Sturen iets sportiever (standard stand in beide gevallen).
Geen DAB.
3G
Heel plezante ervaring maar toch al veel vernieuwing merkbaar op die korte leeftijd.
 
Mooi man! Als je denkt dat ze het gefixeerd hebben laat ons dan nog even weten wat je gevonden hebt. Ben zeer benieuwd.

Issue wat ik gevonden had en door het SEC werd af gedaan als dat hoort zo was de bug in de Valet Modus. Ik kwam er achter dat je de Valet modus uit kon zetten door de auto te herstarten via de 2 knopjes op het stuurwiel. Inmiddels is dit in een software release verholpen en kan dit dus niet meer. Het was een security issue omdat ook je dashboard kastje en navi informatie dan weer toegangelijk is. Van het SEC is het een slechte zaak dat ze kwamen met een statement: Ja dat hoort zo want anders moeten wij het reseten als de klant de pincode vergeet, nu zit ik in de IT security en kon mij niet voorstellen dat dit zo was. Na melden op het Bugcrowd platform en wat heen en weer gewissel met videos, procedures is het dus door Tesla confirmed en opgelost. Toch een mooie 500USD korting op mijn X volgend jaar ;).