Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla in de pers (NL/BE)

This site may earn commission on affiliate links.
Steinbuch heeft gelijk. Ik had de berekening ook al gemaakt. We hebben 20% meer elektriciteit nodig. Voor een groot deel kunnen we dat prima in het buitenland inkopen. Al dat doemdenken is nergens voor nodig.

Maar ja, Van Driel is natuurkundige dus alles wat hij schrijft zal wel kloppen :rolleyes:
Ik wek thuis inmiddels al 6000 KWh op en verrij slechts 2000 kWh dus ik betwijfel of op termijn we wel echt uitbreiding nodig hebben van 20%.

Motoren voor machines zijn al aan de derde generatie, tov drie jaren geleden zijn deze met hetzelfde vermogen 4% zuiniger.

Het is nogal goede reclame te melden dat je als bedrijf op energie bespaart, bijvoorbeeld door het gebruik van LED verlichting, zuinigere apparatuur thuis.

We worden elk jaar zuiniger en ik verwacht dat de groei deels gecompenseerd wordt door een veel beter rendement.

We zullen zien of het klopt maar we spreken nu over het sluiten van energie centrales, blijkbaar hebben de huidige EV's en PHEV's hierop nog geen invloed gehad, dat zegt toch al iets?
 
Ik heb op die blog een aanvulling gegeven.

Ik was gisteren niet goed wakker. Het issue van hoeveel electriciteit er benodigd is om alles electrisch te laten rijden is door Musk natuurlijk al lang geleden besproken: "We would have plenty of electricity if we would stop refining oil".
Als we alle 8 miljoen auto's electrisch laten rijden (114 miljard kilometer) hoeft er zo'n 10 miljard liter brandstof niet meer gemaakt te worden. Als we de magere info die we hebben over het energieverbruik van raffinaderijen hanteren - en een flinke slag om de arm houden - kom je erop uit dat er zo'n 12 miljard kWh vrijkomt (6 kWh/gallon of 1.5 kWh per liter).

The 6 kWh electricity to refine gasoline would drive an electric car the same distance as a gasser?
 
  • Informative
Reactions: CO2CLEAN and HWS
Ik was gisteren niet goed wakker. Het issue van hoeveel electriciteit er benodigd is om alles electrisch te laten rijden is door Musk natuurlijk al lang geleden besproken: "We would have plenty of electricity if we would stop refining oil".
Als we alle 8 miljoen auto's electrisch laten rijden (114 miljard kilometer) hoeft er zo'n 10 miljard liter brandstof niet meer gemaakt te worden. Als we de magere info die we hebben over het energieverbruik van raffinaderijen hanteren - en een flinke slag om de arm houden - kom je erop uit dat er zo'n 12 miljard kWh vrijkomt (6 kWh/gallon of 1.5 kWh per liter).

The 6 kWh electricity to refine gasoline would drive an electric car the same distance as a gasser?

Goed punt!
 
Vanochtend op de Telegraaf site: VIDEO Handen van het stuur: dit kan er nu al

Mooi om te zien dat hij eerst de BMW 7 Serie test, daar met samengeknepen billen in zit en bijna een vrachtwagen meeneemt op 'autopilot' maar daarna juichend in de MS rijdt.

Mooi filmpje inderdaad. Heb het geretweet in de hoop dat zoveel mogelijk mensen zien wat er nu al mogelijk is.
 
Over Tesla: "Ze doen natuurlijk dingen die eigenlijk wettelijk misschien niet helemaal mogen, en dan wordt het gedoogd"
Huh? o_O

Als ie daarmee Autopilot bedoelt, dat is van tevoren getoetst bij en goedgekeurd door de RDW.

Nou ja, laten we maar zeggen dat het er net iets spannender door wordt. Trouwens, vandaag weer dik 200 km op AP gereden en heel veel dingen gedaan die "wettelijk misschien niet helemaal mogen". Of het wordt gedoogd? Ik weet het niet, tot nu toe kennelijk niet "betrapt":)
 
Over Tesla: "Ze doen natuurlijk dingen die eigenlijk wettelijk misschien niet helemaal mogen, en dan wordt het gedoogd"
Huh? o_O

Als ie daarmee Autopilot bedoelt, dat is van tevoren getoetst bij en goedgekeurd door de RDW.

Klopt dat was vreemd
Over Tesla: "Ze doen natuurlijk dingen die eigenlijk wettelijk misschien niet helemaal mogen, en dan wordt het gedoogd"
Huh? o_O

Als ie daarmee Autopilot bedoelt, dat is van tevoren getoetst bij en goedgekeurd door de RDW.

Ik heb hem via Twitter gevraagd wat hij ermee bedoelt. Zodra ik antwoord heb, laat ik het weten.
 
  • Love
Reactions: AJP7