Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla in de pers (NL/BE)

This site may earn commission on affiliate links.

Wow....Tesla is doomed! Hahaha. Volgens mij een gevalletje projectie, maar ik ben geen psycholoog.

Ja, Tesla brandt veel dollars...maar ze verliezen geen geld op de auto's zelf...dat die praatpoppen van een dergelijk programma daar niets over (mogen) zeggen is stuitend en tekenend. Volgens mij heet dat Fake news...
 
  • Informative
Reactions: Klaas
even uit wikipedia :

"Voor Nokia was 2007 een recordjaar. Het realiseerde een nettowinst van 7,1 miljard euro op een omzet van 51 miljard euro in dat jaar. In 2010 piekte het personeelsbestand van het bedrijf op 132.000 medewerkers."

en

"Op 29 juni 2007 was de eerste generatie iPhone beschikbaar voor verkoop in de Verenigde Staten. Er waren bij de lancering twee versies van de eerste generatie iPhone verkocht, een met 4 gigabyte opslaggeheugen en een met 8 gigabyte opslaggeheugen. De versie met 4 gigabyte opslaggeheugen kostte $ 499 en de versie met 8 gigabyte opslaggeheugen kostte $ 599. Verder moest een tweejarig telefoonabonnement van AT&T worden afgesloten. De abonnementen begonnen bij $ 59,99."


ik vermoed dat eind 2007 ook de "Vice Chair" van Nokia in een deuk zal gelegen hebben toen ze naar de toekomst van mobiele telefonie en iPhone vroegen. Hopelijk heeft hij nog een goede fles champagne gedronken in 2008.
Nadien zal het wel als azijn gesmaakt hebben.
 
Blijft vermakelijk om dit soort figuren te bekijken terwijl ze zo ontzettende onzin verkopen.

Hij spreekt zichzelf nog tegen ook. Vlak voor de release van de S was ome Lutz aardig positief. '90% of the business is building a product that people want'. Hij is flink gedraaid in de jaren.

Ook even mensen die enthousiast zijn over het merk, visie en de auto's wegzetten als religieuze fanaten. Natuurlijk zijn de 'fans' wel eens een beetje blind door verliefdheid, maar een cult zou ik het niet snel noemen.

Nog een mooie...zag een gesprek met deze goeroe online 2015/2016 waarin hij een weddenschap aangaat dat de Model3 niet op tijd zou komen, dat deze duurder wordt dan 35k en dat er absoluut verlies op wordt geleden per auto. Door vertragingen zouden de meeste van de reserveringen oplossen en verdwijnen.

Helaas geen tegenprestatie kunnen vinden :).
 
Tja, ik denk dat je dit inderdaad niet zag bij (de ter ziele gegane) Opel Antwerpen, Ford Genk of Renault Vilvoorde: ‘Tesla-arbeiders werken tot ze er bij neervallen’.

(al vind ik wel het excuus van "managers geven het goede voorbeeld want ze werken nog meer" eigenlijk vrij zwak. Het zijn tenslotte twee aparte werelden, met heel andere carrièreperspectieven en heel andere verloningen).
 
Tja, ik denk dat je dit inderdaad niet zag bij (de ter ziele gegane) Opel Antwerpen, Ford Genk of Renault Vilvoorde: ‘Tesla-arbeiders werken tot ze er bij neervallen’.

(al vind ik wel het excuus van "managers geven het goede voorbeeld want ze werken nog meer" eigenlijk vrij zwak. Het zijn tenslotte twee aparte werelden, met heel andere carrièreperspectieven en heel andere verloningen).

Hier een ander artikel: Tesla defends safety of its factory after ‘media push’ from the auto workers union
 
Denk ik ook, maar het is wel een statement (EV's vertegenwoordigen minder dan 1% van de markt, en ergens voel je ook wel dat een overgrote meerderheid van de mensen EV-rijden nog steeds 'zot' vindt :) - dat kan snel veranderen maar zo'n engagement van de overheid is dan wel goed om de mensen wakker te maken).
 
18 jaar; het lijkt lang, maar die zijn zo voorbij.

vraag maar aan de Vlaamse regering.
de discussie over de Oosterweel-verbinding (nvdr voor onze Nl-vrienden : om de verkeersknoop rond Antwerpen te verlichten) is net 18 jaar oud.

en er is 0.0% van gerealiseerd.
Net zoals alle beloften om meer geld naar defensie. Nederland moet ook weer investeren. Elektrische tanks ?
 
18 jaar; het lijkt lang, maar die zijn zo voorbij.

vraag maar aan de Vlaamse regering.
de discussie over de Oosterweel-verbinding (nvdr voor onze Nl-vrienden : om de verkeersknoop rond Antwerpen te verlichten) is net 18 jaar oud.

en er is 0.0% van gerealiseerd.
Dat is een ander punt, D.
Het is voor overheden een peuleschilletje om decennia lang niets te doen behalve praten en notities schrijven.
Het probleem ontstaat pas als ze echt iets moeten gaan doen.

EDIT n.a.v. Dirk's opmerking: Excuses, het moet natuurlijk zijn 'notities LATEN schrijven'.
 
Last edited:
Vergeet Tesla, hier is Angela (en Daimler-Benz)

Op zich zeer goed nieuws, maar waarom toch zo vijandig...
verder in de tekst staat trouwens dat die fabriek nog helemaal niet opkan tegen die van Tesla

Heb de tekst niet gelezen. Waar ik met name benieuwd naar ben is of MB een batterij fabriek realiseert of cellpacks gaat maken.
Wat ik op een andere site lees is; that will assemble lithium ion energy-storage units for Daimler.

Dat zou m.i. duiden op het maken van packs.