Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla in de pers (NL/BE)

This site may earn commission on affiliate links.
Tesla Model S, X will have auto-raise and lower steering wheel via OTA software update

Tesla CEO Elon Musk revealed on Twitter that Model S and Model X vehicles will receive an auto-raising and lowering steering wheel feature to make entering and exiting the driver’s seat easier. The tweet came in response to a discussion about the awkward entry and exit of a Model S due to the steering wheel and B-pillar position.”I’m 6’4″. Awkward angle exiting between B-pillar & steering wheel in S with seat all the way back. X has perfect exit/entry height!” said David Kilzer. Musk jumped into the conversation with an update on yet another value-add for current and future owners.
 
  • Informative
Reactions: simonsmidt
Ik zet deze er toch maar in. Een van de meest indringende plaatjes van een gecrashte Model S en toch stapte men zelf uit. (Aanvulling op post hierboven). Omdat het uiteindelijk goed is afgelopen kan het en blijft het bij: Zonde van de kapel (natuurlijk) en zonde van de auto.

Schermafbeelding 2017-05-26 om 17.59.13.png
 
Ik zet deze er toch maar in. Een van de meest indringende plaatjes van een gecrashte Model S en toch stapte men zelf uit. (Aanvulling op post hierboven). Omdat het uiteindelijk goed is afgelopen kan het en blijft het bij: Zonde van de kapel (natuurlijk) en zonde van de auto.

View attachment 228535

Wow wat heftig. Wat goed dat men zelf kon uitstappen zonder serieuze verwondingen.
 
Mijn eerste disagree en het doet me een beetje zeer om 'm aan jouw post te geven Olivier. Ik wil vooral zeggen: let's not go there.

Even kort offtopic: No worries. Ik zie een disagree niet als een negatief iets. Iedereen is welkom om te geloven en doen wat hij/zij wil, zonder daarbij anderen te kwetsen etc. Dat jij het oneens bent met mijn keuze is prima. In een discussie is nuance mogelijk en dat zou offtopic gaan. Mijn keuze is ook niet zwart-wit namelijk :). Mijn reactie was ook wellicht wat brutaal/prikkelend ingestoken :oops:

Daarom vind ik het ook goed dat dit forum de "dislike" heeft aangepast naar "disagree". Dislikes hadden toch een andere klank. Ik mis nog wel een "agree" knop en de mogelijkheid om meerdere keuzes aan te vinken.

Helaas heb je gelijk. En grote kans dat, als er naderhand een Hof zich erover buigt, de uitkomst is dat ik ben begonnen :)

Je moet flink je best doen om met mij in oorlog te raken hoor ;)
 
Even kort offtopic: No worries. Ik zie een disagree niet als een negatief iets. Iedereen is welkom om te geloven en doen wat hij/zij wil, zonder daarbij anderen te kwetsen etc. Dat jij het oneens bent met mijn keuze is prima. In een discussie is nuance mogelijk en dat zou offtopic gaan. Mijn keuze is ook niet zwart-wit namelijk :). Mijn reactie was ook wellicht wat brutaal/prikkelend ingestoken :oops:

Daarom vind ik het ook goed dat dit forum de "dislike" heeft aangepast naar "disagree". Dislikes hadden toch een andere klank. Ik mis nog wel een "agree" knop en de mogelijkheid om meerdere keuzes aan te vinken.



Je moet flink je best doen om met mij in oorlog te raken hoor ;)
Gerustgesteld.
 
Even kort offtopic: No worries. Ik zie een disagree niet als een negatief iets. Iedereen is welkom om te geloven en doen wat hij/zij wil, zonder daarbij anderen te kwetsen etc. Dat jij het oneens bent met mijn keuze is prima. In een discussie is nuance mogelijk en dat zou offtopic gaan. Mijn keuze is ook niet zwart-wit namelijk :). Mijn reactie was ook wellicht wat brutaal/prikkelend ingestoken :oops:

Daarom vind ik het ook goed dat dit forum de "dislike" heeft aangepast naar "disagree". Dislikes hadden toch een andere klank. Ik mis nog wel een "agree" knop en de mogelijkheid om meerdere keuzes aan te vinken.
Tof dat je reageert, en hoewel ik schreef "let's not go there" en van plan was het daarbij te laten, toch even een reactie terug.

Toch wil ik vooral nog een keer een dikke streep zetten onder "let's not go there". Ik heb niet geschreven of ik het eens of oneens ben met jouw keuze (en je zult dit dus ook niet op dit forum van mij vernemen).

Ik heb een vrij uitgesproken mening over het (off-topic) onderwerp en mag er, op een geschikt moment, op een geschikte plaats, met serieuze deelnemers en als er enige kans is op een inhoudelijke uitwisseling, met plezier en open over discussiëren. Maar ik zie het onderwerp (a) als far off-topic en (b) als te vatbaar voor een overdosis emotie of zelfs irritatie om op ons veel te mooie BE/NL deel van het forum een plek te geven, juist ook met oneliners. Ik heb op diverse fora teveel gesprekken totaal uit de hand zien lopen omdat iemand even iets neerpent waardoor een ander sterk wordt getriggerd. In beide 'kampen' vind je over dit onderwerp, dat nou eenmaal qua ratio vs. emotie ingewikkeld in elkaar kan zitten, enorme gevoeligheden. Dus ik zou er heel graag van verschoond blijven op dit forum, waar we vooral heel veel goeds met elkaar delen.

Ik heb me vooraf en achteraf afgevraagd waar ik beter aan zou doen: negeren, of reageren. Ik weet het nog steeds niet, maar ik ben blij als we het goed kunnen afronden, en ik zal blij zijn als het een niet terugkerend issue zal zijn.

Met hartelijke groet :)
 
Tof dat je reageert, en hoewel ik schreef "let's not go there" en van plan was het daarbij te laten, toch even een reactie terug.

Toch wil ik vooral nog een keer een dikke streep zetten onder "let's not go there". Ik heb niet geschreven of ik het eens of oneens ben met jouw keuze (en je zult dit dus ook niet op dit forum van mij vernemen).

Ik heb een vrij uitgesproken mening over het (off-topic) onderwerp en mag er, op een geschikt moment, op een geschikte plaats, met serieuze deelnemers en als er enige kans is op een inhoudelijke uitwisseling, met plezier en open over discussiëren. Maar ik zie het onderwerp (a) als far off-topic en (b) als te vatbaar voor een overdosis emotie of zelfs irritatie om op ons veel te mooie BE/NL deel van het forum een plek te geven, juist ook met oneliners. Ik heb op diverse fora teveel gesprekken totaal uit de hand zien lopen omdat iemand even iets neerpent waardoor een ander sterk wordt getriggerd. In beide 'kampen' vind je over dit onderwerp, dat nou eenmaal qua ratio vs. emotie ingewikkeld in elkaar kan zitten, enorme gevoeligheden. Dus ik zou er heel graag van verschoond blijven op dit forum, waar we vooral heel veel goeds met elkaar delen.

Ik heb me vooraf en achteraf afgevraagd waar ik beter aan zou doen: negeren, of reageren. Ik weet het nog steeds niet, maar ik ben blij als we het goed kunnen afronden, en ik zal blij zijn als het een niet terugkerend issue zal zijn.

Met hartelijke groet :)
Ik vind het vooral vreemd aan wie je de dislike hebt gegeven. Namelijk niet aan diegene die de stelling neerschreef, maar aan iemand die slechts op een neutrale manier een antwoord gaf. Daar ben ik het dan ook helemaal niet mee eens. Dat @CO2CLEAN dan nog een soort verontschuldiging post, vind ik dan ook onnodig, maar moet hij zelf weten natuurlijk.

Het is juist door jouw reactie en downvote dat dit nu een onderwerp van discussie is geworden, naar mijn bescheiden mening.

Iedereen moet vrij zijn zijn of haar mening te geven of het 'dank God' of 'dank airbag' is. Zeker als het op een nette, neutrale manier gebeurt. In beide gevallen zonder 'aangevallen' te worden door 'de andere partij'.
 
  • Love
Reactions: Bankroetlama
(...)Iedereen moet vrij zijn zijn of haar mening te geven of het 'dank God' of 'dank airbag' is. Zeker als het op een nette, neutrale manier gebeurt. In beide gevallen zonder 'aangevallen' te worden door 'de andere partij'.

Mee eens, maar ik denk dat in dit onvolprezen nette Tesla BENE-forum, net als in andere goede gemeenschappen, mag gelden: begin geen discussie over politieke, ethische of religieuze kwesties tenzij ze écht relevant zijn voor de gemeenschap (bijv., hier, groene energie, of EV-promotie) want anders riskeer je emotionele reacties die in niets bijdragen tot het forum. Je zal altijd iemand (volstrekt onnodig) kunnen kwetsen met een (volstrekt onnodige) referentie naar religie, bijv.
 
  • Like
Reactions: Steven, HWS and FVO