Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla in de pers (NL/BE)

This site may earn commission on affiliate links.
Ik krijg een beetje het gevoel van iemand die 100 jaar geleden een recensie deed van een nieuwe paardenkoets.
Zoals Ford schijnt te hebben gezegd: als ik de mensen had gevraagd wat ze wilden, hadden ze 'snellere paarden' gevraagd.

@Billy op zich klopt dat (gelukkig), maar wat weerhoudt de echte petrol/elektrohead om er sportstoelen en carbon opsmuk in te zetten/aan te plakken? Brabus sticker over de T en klaar is Kees.
 
@Billy maar wat weerhoudt de echte petrol/elektrohead om er sportstoelen en carbon opsmuk in te zetten/aan te plakken?

Omdat je dan zoiets krijgt...

0352a5574aebaa1eba2ea2eec73f23bb.jpg

2417.jpg
 
  • Funny
Reactions: Jkr85
Waar hij (naar mijn mening) wel gelijk in heeft, is dat de P100D zich te weinig onderscheid van de reguliere S.
Eens. De loaner die ik gisteren mee kreeg was een bescheiden gemotoriseerde A5, maar wel met S-Line uitrusting. Prima sportstoelen, velgen, blackline en wat stijlvolle interieur accenten. Gevoelsmatig gaat ie al harder dan de P100D Ludicrous totdat je het gaspedaal intrapt natuurlijk. Bovendien maakt Audi een fortuin met deze pretpakketten, dus ik pleit voor een speciale divisie die de Performance versies gaat ontwerpen!
 
Eens. De loaner die ik gisteren mee kreeg was een bescheiden gemotoriseerde A5, maar wel met S-Line uitrusting. Prima sportstoelen, velgen, blackline en wat stijlvolle interieur accenten. Gevoelsmatig gaat ie al harder dan de P100D Ludicrous totdat je het gaspedaal intrapt natuurlijk. Bovendien maakt Audi een fortuin met deze pretpakketten, dus ik pleit voor een speciale divisie die de Performance versies gaat ontwerpen!
Als aandeelhouder akkoord.
Als klant niet akkoord, het leuke is namelijk dat alle Tesla's er hetzelfde uit zien. Dat maakt een basis 60kWh even "stoer" ten opzichte van een "bescheiden" (lees: zonder spoiler) ogende P100DL.
 
Leuk leesvoer aan de lunch: het FD van vandaag over 1,5 gWh aan zonnestroomopslag bij de jaarbeurs P4 in Utrecht, bestemd voor de laders. Om overbelasting te voorkomen. Op blz 12 een verslag van de lobby inzake de vestiging van de gigafactory in Europa.

Hopelijk komt er ook een aantal Destination Chargers bij (zoals in Roermond) zodat de zaak niet verstikt in PHEV's etc. Nu Tesla erbij betrokken is geeft dat wel goede moed. Overigens gaat het om 7 of 8 Powerpacks, handig en nuttig voor dit doel, maar niet echt enorm te noemen maar wel een mooie aanzet.
 
Eens. De loaner die ik gisteren mee kreeg was een bescheiden gemotoriseerde A5, maar wel met S-Line uitrusting. Prima sportstoelen, velgen, blackline en wat stijlvolle interieur accenten. Gevoelsmatig gaat ie al harder dan de P100D Ludicrous totdat je het gaspedaal intrapt natuurlijk. Bovendien maakt Audi een fortuin met deze pretpakketten, dus ik pleit voor een speciale divisie die de Performance versies gaat ontwerpen!
Misschien naïef van mij, maar geeft Tesla Nederland dan wel eens een ICE mee als loaner? Ik rijd een stuk minder lang Tesla dan velen hier, maar heb tot nu toe altijd een S meegekregen (Tilburg).
 
Last edited:
Misschien naïef van mij, maar geeft Tesla Nederland dan wel eens een ICE mee als loaner? Ik rijd een stuk minder lang Tesla dan velen hier, maar heb tot nu toe altijd een S meegekregen (Tilburg).
bij gepland onderhoud zal je meestal een Tesla loaner krijgen.
bij ongepland meestal een ICE. net omdat de Teslaloaners ingepland zijn.

uiteraard zijn er altijd uitzonderingen.
 
  • Informative
Reactions: HerrJones
Wat een flapdrol is het toch, die Carlo Brandsen. En dan ook nog beweren dat audi en bmw veel verder zijn dan tesla...

Ach, hij zit een beetje interessant te doen maar heeft geen benul van wat er gaande is. Er heerst hier in NL zo'n dunk van dat wij high tech zijn en bezig zijn met autonoom rijden maar ik denk dat dat allemaal wat in de marge is. Naar wat ik vorige week in Fremont begreep van het autonoom rijden is dat iets dat door AI zo ontwikkeld is dat de auto zelf vanaf eind dit jaar onder toezicht van A naar B kan rijden en dat het dan nog een aantal miljard leerkilometers vraagt om hem letterlijk "los" te laten. Dat leersysteem hebben andere merken niet, die hangen op infra aanpassingen en hebben het eigenlijk over "geleid" rijden zoals het treintje rijden. Dezer dagen gelezen dat Bosch erover denkt om, met TomTom, (ook) een neural map te gaan maken terwijl wij die al een paar jaar hebben en voeden met elke gereden kilometer. In plaats van dat men aansluit gaat men zelf maar pionieren.
 
Misschien naïef van mij, maar geeft Tesla Nederland dan wel eens een ICE mee als loaner? Ik rijd een stuk minder lang Tesla dan velen hier, maar heb tot nu toe altijd een S meegekregen (Tilburg).
Meestal niet en krijg je gewoon een Tesla mee. Als niet dan is de oorzaak tegenwoordig dat de loaners te laat terug gebracht worden. Ik was er om 10:30 en de verwachte loaners waren nog seeds niet allemaal terug. Wat er even later nog wel terugkwam was leeg, vuil en niet inzetbaar. Niemand van hier natuurlijk, alleen maar nette forumleden :D
 
Zoals Ford schijnt te hebben gezegd: als ik de mensen had gevraagd wat ze wilden, hadden ze 'snellere paarden' gevraagd.

@Billy op zich klopt dat (gelukkig), maar wat weerhoudt de echte petrol/elektrohead om er sportstoelen en carbon opsmuk in te zetten/aan te plakken? Brabus sticker over de T en klaar is Kees.
Dat is alleen het vertoon. Wat ik eigenlijk bedoel is dat het onderstel en het gevoel in besturing best wat strakker mogen. Zodat de S dan wat strakker aanvoelt. Het blijft (in mijn ogen) dezelfde comfortabele limouse met enkel meer vermogen.
 
Misschien naïef van mij, maar geeft Tesla Nederland dan wel eens een ICE mee als loaner? Ik rijd een stuk minder lang Tesla dan velen hier, maar heb tot nu toe altijd een S meegekregen (Tilburg).
in den beginne (voel me nu een bejaarde in elektrisch rijden:rolleyes:) hadden ze eenvoudigweg geen Tesla's als loaners. Elke geproduceerde auto werd aan klanten uitgeleverd. Heb zo meermaals een 5-serie meegekregen. Dus vaak in een vergelijkbare klasse.
 
  • Like
Reactions: HerrJones
in den beginne (voel me nu een bejaarde in elektrisch rijden:rolleyes:) hadden ze eenvoudigweg geen Tesla's als loaners. Elke geproduceerde auto werd aan klanten uitgeleverd. Heb zo meermaals een 5-serie meegekregen. Dus vaak in een vergelijkbare klasse.

Bofferd! ik kreeg ooit een 318 in den Haag. Wat een 'drama' was dat :D traaaaag. En de motor sloeg steeds af. En dan weer aan. Enz.
 
Dat is alleen het vertoon. Wat ik eigenlijk bedoel is dat het onderstel en het gevoel in besturing best wat strakker mogen. Zodat de S dan wat strakker aanvoelt. Het blijft (in mijn ogen) dezelfde comfortabele limouse met enkel meer vermogen.
Ah, je bedoelt het +onderstel bijv.
Ja, daar zouden ze best nog wat extra aan kunnen verdienen als ze zoiets terug zouden brengen in de opties.