Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla in de pers (NL/BE)

This site may earn commission on affiliate links.
Breek me de bek niet open......ik heb een zoon van 11 die op een fietspad voor school verminkt is door een wielrenner die weigerde te remmen voor een groep overstekende scholieren om maar niet los van zijn pedalen te hoeven komen. De fietser reed mijn zoontje frontaal aan. Het enige waar hij zich druk om kon maken was de schade aan zijn peperdure fiets en dat zijn vaderl voor op moest zou draaien. 1 keer raden wie aan wie ledselschade heeft betaald. Ik wou dat hij bij in de frunk lag op dat moment....
Pff. wat erg voor je zoontje zeg.... Wielrenners.. Denken vaak dat de verkeersregels en logica niet van toepassing op hen zijn... Denk dat je het niet zo bedoeld, maar lijkt net of je zegt dat je zoontje zich druk maakte over het feit dat jij voor de kosten moest opdraaien, en de connectie met de Tesla, boom en fiets begrijp ik ook niet helemaal.. Bedoel het echt niet lullig hoor, is gewoon een heel ernstig verhaal over je zoontje wat erg serieus is maar ook wat ontbrekende woorden in je verhaal lijkt het en na 3x lezen begrijp ik hem nog steeds niet helemaal goed denk ik....
 
Ok, dus nu gaan de patententrolss dus ook er voor zorgen dat jij en ik een grotere kans hebben op fatale ongelukken door geen toestemming te geven aan andere autobouwers om de beste en veiligste techniek te mogen gebruiken, mits je de hoofdprijs betaald? Of is dit erg kort door de bocht geredeneerd?
Vergeet Tesla en Google: de Duitse auto-industrie is nog lang niet dood

Wilde trouwens een reactie plaatsen aangaande het relaas over Daimler Audi en VW als grote, degelijke merken met de vraag, "ok, Dat waren Nokia en Ericsson ook voor de telefoonindustrie... en wat is er met hen gebeurd?" Maar je kan alleen maar reageren met een Facebook account en die heb ik niet.... Iemand anders dat dan even doen?
 
Last edited:
  • Like
Reactions: Sjon
Ok, dus nu gaan de patententrolss dus ook er voor zorgen dat jij en ik een grotere kans hebben op fatale ongelukken door geen toestemming te geven aan andere autobouwers om de beste en veiligste techniek te mogen gebruiken, mits je de hoofdprijs betaald? Of is dit erg kort door de bocht geredeneerd?
Vergeet Tesla en Google: de Duitse auto-industrie is nog lang niet dood

Wilde trouwens een reactie plaatsen aangaande het relaas over Daimler Audi en VW als grote, degelijke merken met de vraag, "ok, Dat waren Nokia en Ericsson ook voor de telefoonindustrie... en wat is er met hen gebeurd?" Maar je kan alleen maar reageren met een Facebook account en die heb ik niet.... Iemand anders dat dan even doen?

Done...
 
  • Like
Reactions: pvh
Ok, dus nu gaan de patententrolss dus ook er voor zorgen dat jij en ik een grotere kans hebben op fatale ongelukken door geen toestemming te geven aan andere autobouwers om de beste en veiligste techniek te mogen gebruiken, mits je de hoofdprijs betaald? Of is dit erg kort door de bocht geredeneerd?
Vergeet Tesla en Google: de Duitse auto-industrie is nog lang niet dood

Wilde trouwens een reactie plaatsen aangaande het relaas over Daimler Audi en VW als grote, degelijke merken met de vraag, "ok, Dat waren Nokia en Ericsson ook voor de telefoonindustrie... en wat is er met hen gebeurd?" Maar je kan alleen maar reageren met een Facebook account en die heb ik niet.... Iemand anders dat dan even doen?

tja, met patenten alleen laat je nog geen auto rijden.
 
Vind ik niet onredelijk als stelling, en zeker geen clickbait. Waar Noels mogelijk ongelijk heeft is op twee punten:
- als groene energie, bijv. gepaard met batterijopslag, echt goedkoper wordt dan fossiele of nucleaire energie, zal de omschakeling snel zijn en maakt dat wél een serieus verschil;
- 200.000 Tesla's maken op zich niets uit maar Tesla is op haar eentje aan 't bewijzen dat EV-rijden leuk is, en M3 gaat de doorbraak zijn die de massa hiervan bewust maakt. En intussen neemt Tesla mee het voortouw in batterijtechnologie voor transport rendabel maken. Als de ganse transportsector inclusief vrachtwagens en boten op batterijen rijdt/vaart, maakt ook dat wél een serieus verschil.
 
Last edited:
waar Geert Noels dit maal de bal ook verkeerd slaat is hier : "Als Tesla-stichter Elon Musk écht een milieuvriendelijke wagen had willen bouwen, dan had dat geen elektrische sportwagen moeten zijn, maar een tegenhanger van de Fiat 500."

Dat is immers wat andere autofabrikanten geprobeerd hebben : een kleine electrische wagen voor rond de kerktoren. én gefaald hebben omdat de techniek (met bij uitbreiding de range en de laadmogelijkheden) niet op punt stonden.
De genialiteit van Musk zit nét in het 'top-down' benaderen van de markt. Het master-plan; en tot nu blijkt nog steeds dat Musk gelijk had - en bijgevolg Noels ongelijk.