Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla in de pers (NL/BE)

This site may earn commission on affiliate links.
Je had naar Haskoning moeten gaan, die gaan 100% elektriek.

Ja, mooie ambitie. Per 2021 zou de hele vloot elektrisch moeten zijn. Eerst bestaande contracten uitzitten. Als de autofabrikanten hun best doen, zou elk bedrijf dezelfde ambitie kunnen/moeten hebben per 2021-2025. Aan mij de rol om bij Arcadis dit duidelijk te maken en erdoor te drukken :)
 
Ja, mooie ambitie. Per 2021 zou de hele vloot elektrisch moeten zijn. Eerst bestaande contracten uitzitten. Als de autofabrikanten hun best doen, zou elk bedrijf dezelfde ambitie kunnen/moeten hebben per 2021-2025. Aan mij de rol om bij Arcadis dit duidelijk te maken en erdoor te drukken :)
Moeten ze niet vergeten nu al op voorhand een goede laadinfra aan te gaan leggen. Ik denk toch echt dat daar de subsidies snel vanaf zullen gaan, is al redelijk aangepast, nu alleen nog maar op eigen terrein voor eigen gebruik. Wij hebben reeds 28 AC punten en een DC lader, waar 5 full EV en 6 PHEV dagelijks laden. Dus niet zoals velen doen, eerst voertuigen kopen en dan erachter komen dat je laadinfra niet geschikt is hiervoor. Wat ook helpt is je relaties welke jouw personeel bezoeken, wijzen op het nut van een laadpunt. Zo hebben al een paar bedrijven door ons een aantal laadpunten geïnstalleerd.

Ok, is nu best off topic. @pvh gaarne dit vervolgen in: ? ja, waar eigenlijk. Past niet in thuisladen, niet in public...
 
  • Informative
Reactions: CO2CLEAN
Moeten ze niet vergeten nu al op voorhand een goede laadinfra aan te gaan leggen. Ik denk toch echt dat daar de subsidies snel vanaf zullen gaan, is al redelijk aangepast, nu alleen nog maar op eigen terrein voor eigen gebruik. Wij hebben reeds 28 AC punten en een DC lader, waar 5 full EV en 6 PHEV dagelijks laden. Dus niet zoals velen doen, eerst voertuigen kopen en dan erachter komen dat je laadinfra niet geschikt is hiervoor. Wat ook helpt is je relaties welke jouw personeel bezoeken, wijzen op het nut van een laadpunt. Zo hebben al een paar bedrijven door ons een aantal laadpunten geïnstalleerd.

Ok, is nu best off topic. @pvh gaarne dit vervolgen in: ? ja, waar eigenlijk. Past niet in thuisladen, niet in public...

Ja, in mijn branche hamer ik er op dat iedereen die een soort van "Visitor-parking" heeft daar een paar Destination Chargers (Wallchargers) ophangt. (Voor er weer iemand gaat knerpen, voordeel is dat stroom wordt gegeven aan de klant op gelijk niveau als een kopje koffie en elke EV vanaf nu wel een type 2 Mennekes aansluiting zal krijgen zodat ook verwijt van Tesla exclusiviteit wegvalt). Kosten zijn minimaal, als je ze al niet voor niets krijgt.
 
  • Like
Reactions: Qualiture
Ja, in mijn branche hamer ik er op dat iedereen die een soort van "Visitor-parking" heeft daar een paar Destination Chargers (Wallchargers) ophangt. (Voor er weer iemand gaat knerpen, voordeel is dat stroom wordt gegeven aan de klant op gelijk niveau als een kopje koffie en elke EV vanaf nu wel een type 2 Mennekes aansluiting zal krijgen zodat ook verwijt van Tesla exclusiviteit wegvalt). Kosten zijn minimaal, als je ze al niet voor niets krijgt.
Moet je dan kiezen, laden óf koffie?
 
  • Funny
Reactions: ebullio
En dan niet met je Keyfob komen bedelen om een gratis kopje koffie he!
Ik weet zeker dat ik een afspraak met meneer Paul heb. Wacht, kan ik ergens zitten, dan loop ik mijn mail even door om te kijken wanneer we dat hadden afgesproken.

...

Nog een kwartiertje, dan heb ik het hoor!

...

Ah, sorry, het is volgende week. Ja, weer op vrijdagmiddag. En bedankt he!
 
Ik weet zeker dat ik een afspraak met meneer Paul heb. Wacht, kan ik ergens zitten, dan loop ik mijn mail even door om te kijken wanneer we dat hadden afgesproken.

...

Nog een kwartiertje, dan heb ik het hoor!

...

Ah, sorry, het is volgende week. Ja, weer op vrijdagmiddag. En bedankt he!

Oja, bij mij is het gratis laden EN gratis koffie als je een Telsa hebt.... Was ik vergeten :) Maar ik zit in Cannes op vrijdag volgende week... Zonder S (Nee, niet Canne voor de lolbroeken)... En ga daar wel een kop koffie drinken met een TMC member toevallig....
 
  • Like
Reactions: Keezje
Zeker een mooie zet! Leuk nieuwtje dat hier aan gerelateerd is: ik ben per 4 september (tot 22 december) begonnen als stagiair (laatste loodjes studie) bij Arcadis. Ik ga mij bezig houden met het nieuwe mobiliteitsbeleid. Dus als jullie nog tips of ideeën hebben, dan hoor ik het graag.

Gefeliciteerd! Wel grappig, een vriend van mij heeft daar vlak voor jou ook stage gelopen en onderzoek gedaan naar het mobiliteitsbeleid. Kan je zijn onderzoek wel even sturen als je interesse hebt.
 
Ho lieve mensen, dit is een discussieforum, ik wil nou wel eventjes weten of jullie het hier nu mee eens zijn of niet! (of heb ik een draadje of wat posts gemist hier tijdens de storm?)

Ik vind zelf eigenlijk ook dat Tesla roekeloos is geweest om deze feature zonder (letterlijke) hand-holding live te gooien. Nu ben ik er niet zeker van of het ongeluk voorkomen had kunnen worden of minder ernstig was geweest, maar desondanks...
 
Ik meen dat Tesla gelijk heeft: het is niet omdat je niet de 10 kan halen; dat je de 7 moet laten liggen.
Zonder te starten op 7 ( of wat cijfer je ook wil toekennen aan AP) zou er nooit voldoende feedback komen om verder te ontwikkelen en te verbeteren.

Overigens haalt géén enkele menselijke activiteit de 10. Vliegtuigen bvb durven ook wel crashen; en toch zijn ze relatief gezien héél veilig als transportmiddel. En nemen miljoenen mensen per dag het vliegtuig.
 
  • Like
Reactions: Carl