Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla in de pers (NL/BE)

This site may earn commission on affiliate links.
2017.42.1 94425ee momenteel, geen idee of er nog een recentere versie beschikbaar is.

AP2 doet er even over voordat alles werkt.

Maar hoe werkt het bij mij. Ik heb ruime ervaring (80k km) met AP1 en inmiddels ook ruim 20k km met AP2.

De overgang viel mij erg tegen hoewel ik het natuurlijk wel wist.

Ik ben erg geïnteresseerd in hoe AP het doet en let er dan ook constant op hoe hij reageert. Met AP hield ik bij elke gelegenheid waar het spannend zou kunnen zijn het stuur vast of althans mijn handen er dicht bij.
Dat leverde heel veel momenten op waarop ik ingreep, niet omdat hij nu meteen van de weg zou gaan maar omdat het, laten we zeggen, niet erg elegant ging. Zo heb ik met dik 1.000 km per week redelijk in mijn hoofd op welke plekken ik op moet letten.

Het ging dan om bijv. uitvoegstroken, hobbels in de weg (letterlijk) "valse" strepen (lasnaden) in het wegdek, plaatsen waar de weg zich splitst en bochten op knooppunten. terwijl ik met AP1 ook wel op provinciale wegen het stuur overgaf was ik daar met AP2 erg voorzichtig in.

Natuurlijk heb ik dat na de laatste update ook gedaan en ik merkte na een paar dagen dat ik de meeste van die punten kon "overslaan" omdat het gewoon erg goed gaat. Gisteren met een retourtje Den Haag viel mij al op dat ik maar weinig hoefde te doen en met name dat de hobbels op de A16 veel beter genomen werden.Was het daarvoor zo dat er grote kans was dat hij richting vangrail ging, nu was hij nog maar hooguit een momentje onzeker binnen de rijstrook.

Vandaag retour Hilversum en gewoon flawless gereden. Hele stukken volledig op AP met uiteraard ik als alerte toeschouwer er bij.

Hij stoort zich helemaal niet meer aan de onduidelijke belijningen waar hij voorheen als een Johnny Walker verslaafde ging zwalken. Nu nagenoeg overal strak en op het schermpje ook strakke lijnen en niet meer het kwispelen.
Terug een stuk binnendoor via Lage Vuursche en op de provinciale weg ging het prima. Natuurlijk opletten bij stoplichten e.d. maar een keer 8 minuten gewoon zelf laten doen.

Dat is wat ik bedoel met de verbeteringen. Niet feilloos nog, zeker niet maar wel veel beter,
 
Last edited:
  • Informative
Reactions: Defiant
<...> Anders even parkeren bij een SeC en grote kans dat je als je thuis aankomt de update gepusht hebt gekregen.
Om wat onnodige Tesla-kilometers te voorkomen, toch even de opmerking dat deze procedure al ruim een jaar niet meer werkt.
De uitzondering is dat er een nieuwe update naar de auto wordt gestuurd als de auto binnen de hekken van een Service Center komt en er op dat moment een toekomstige service-afspraak voor de betreffende auto in de systemen van Tesla bekend is.
 
Om wat onnodige Tesla-kilometers te voorkomen, toch even de opmerking dat deze procedure al ruim een jaar niet meer werkt.
De uitzondering is dat er een nieuwe update naar de auto wordt gestuurd als de auto binnen de hekken van een Service Center komt en er op dat moment een toekomstige service-afspraak voor de betreffende auto in de systemen van Tesla bekend is.

Bij mij ging het wel zo afgelopen maandag. Heb geen afspraak staan. Maar wie weet heeft men naar aanleiding van mijn aanwezigheid iets getriggerd.
 
Ik heb er het volste vertrouwen in dat het alleen beter kan en zal worden echter ben ik wel teleurgesteld in de huidige werking van AP2.5.
Tijdens een proefrit voorafgaand aan de aankoop van de X was ik overtuigd dat AP2 op een gelijkwaardig niveau functioneerde als AP1.
Mijn X is momenteel mss nog aan het "leren", laat ik hopen dat hij dan ook snel leert ;)
 
Ik heb er het volste vertrouwen in dat het alleen beter kan en zal worden echter ben ik wel teleurgesteld in de huidige werking van AP2.5.
Tijdens een proefrit voorafgaand aan de aankoop van de X was ik overtuigd dat AP2 op een gelijkwaardig niveau functioneerde als AP1.
Mijn X is momenteel mss nog aan het "leren", laat ik hopen dat hij dan ook snel leert ;)
Wees gerust!
 
Misschien niet, misschien wel? Zijn inschattingen hebben er wellicht voor gezorgd dat de Model 3 productie niet goed loopt? Pure speculatie, maar niet elk vertrek van iemand is direct een probleem.
Het vertrek van iemand kan ook heel goed voor het bedrijf zijn.
In mijn Apple dealer bedrijf hadden wij een hoofd technische dienst die na fraude moest vertrekken. Toen kwam er een van origine Russische mevrouw binnenwandelen, ze woonde op twee kilometer van ons bedrijf, die vroeg of er werk voor haar was. Deze mevrouw was voor Apple in het Verre Oosten verantwoordelijk geweest voor meer dan 80.000 reparaties per jaar. Ze wilde wel 3 maanden komen werken zonder betaling. Na 6 weken leverde ze een voorstel tot herstructurering in.
Dit voorstel hield onder meer in dat de jaarlijkse kosten op de TD met 4 ton zouden worden terugbracht. Daarnaast mochten van haar ook 4 van de 16 techneuten vertrekken. Dit maakte ze allemaal 100% waar.
De wachttijden voor reparaties gingen terug van 10 dagen naar 24 uur. De klanttevredenheid ging met sprongen omhoog en het aantal noodzakelijke herhalingsreparaties nam af van 10% naar minder dan een half procent.
Al met al bleek deze mevrouw een zegen voor ons bedrijf.
 
Het vertrek van iemand kan ook heel goed voor het bedrijf zijn.
In mijn Apple dealer bedrijf hadden wij een hoofd technische dienst die na fraude moest vertrekken. Toen kwam er een van origine Russische mevrouw binnenwandelen, ze woonde op twee kilometer van ons bedrijf, die vroeg of er werk voor haar was. Deze mevrouw was voor Apple in het Verre Oosten verantwoordelijk geweest voor meer dan 80.000 reparaties per jaar. Ze wilde wel 3 maanden komen werken zonder betaling. Na 6 weken leverde ze een voorstel tot herstructurering in.
Dit voorstel hield onder meer in dat de jaarlijkse kosten op de TD met 4 ton zouden worden terugbracht. Daarnaast mochten van haar ook 4 van de 16 techneuten vertrekken. Dit maakte ze allemaal 100% waar.
De wachttijden voor reparaties gingen terug van 10 dagen naar 24 uur. De klanttevredenheid ging met sprongen omhoog en het aantal noodzakelijke herhalingsreparaties nam af van 10% naar minder dan een half procent.
Al met al bleek deze mevrouw een zegen voor ons bedrijf.

Wim, stuur haar even door naar Tesla ;)
(kidding, ik heb niets te klagen over de service die ik ervaar/heb ervaren)
 
Wim, stuur haar even door naar Tesla ;)
(kidding, ik heb niets te klagen over de service die ik ervaar/heb ervaren)
Ik ook niet. Toch geeft het aan dat je als bedrijfsleiding soms belangrijke zaken in je bedrijf niet goed in de gaten hebt.
Zo denk ik dat Tesla niet in de gaten heeft hoeveel het repareren van auto's hen werkelijk kost. Een kleine aanrijding met bumper, spatbord en lamp, kost zomaar 6 weken. Al die tijd moeten ze een loaner beschikbaar stellen. Ook de intensieve communicatie met klanten kost ze enorm veel tijd.
Tesla weet hoeveel onderdelen er per tijdseenheid en waar nodig zijn. Kijk eens wat het steeds maar weer bestellen en vervoeren van een onderdeel kost. Maak die onderdelen dan gewoon en zorg dat die bij de reparatiepartners ligt. Die reparatiepartners kunnen onderling de magazijnen koppelen. Een spatbord van Tesla bij een reparatie krijgen kost 6 weken, bij Volkswagen een dag. Kijk bijv. eens bij Splinter, daar staan 10 tot 20 Tesla's te wachten op onderdelen. Er wordt evenwel maar aan 4 auto's gewerkt.
Dit is allemaal geen 'rocket science' en levert Tesla, zijn reparatiepartners en zijn klanten zeer veel voordelen op.
 
Het vertrek van iemand kan ook heel goed voor het bedrijf zijn.
In mijn Apple dealer bedrijf hadden wij een hoofd technische dienst die na fraude moest vertrekken. Toen kwam er een van origine Russische mevrouw binnenwandelen, ze woonde op twee kilometer van ons bedrijf, die vroeg of er werk voor haar was. Deze mevrouw was voor Apple in het Verre Oosten verantwoordelijk geweest voor meer dan 80.000 reparaties per jaar. Ze wilde wel 3 maanden komen werken zonder betaling. Na 6 weken leverde ze een voorstel tot herstructurering in.
Dit voorstel hield onder meer in dat de jaarlijkse kosten op de TD met 4 ton zouden worden terugbracht. Daarnaast mochten van haar ook 4 van de 16 techneuten vertrekken. Dit maakte ze allemaal 100% waar.
De wachttijden voor reparaties gingen terug van 10 dagen naar 24 uur. De klanttevredenheid ging met sprongen omhoog en het aantal noodzakelijke herhalingsreparaties nam af van 10% naar minder dan een half procent.
Al met al bleek deze mevrouw een zegen voor ons bedrijf.
Zo zijn er legio voorbeelden. Mooie trouwens!

Waar @S-19910 zegt dat het "slecht nieuws" zou zijn is een stukje nuance wel op zijn plaats. We kennen de details niet en weten dus ook niet of het slecht of goed is.

Wie weet zei hij wel dat de batterij productie allemaal ging lukken en heeft zijn koppigheid (ik vul maar in!) er eigenhandig voor gezorgd dat de Model 3 productie nog niet wil lopen.

Van alles is mogelijk, speculatie over van alles!
 
we kunnen blijven speculeren; maar een director of battery engineering die van 01.2013 al bij Tesla was, zal toch al bepaalde waarde gehad hebben. Ik kan mij niet inbeelden dat Musk zo iemand bijna 5 jaar maar wat laat aanmodderen.
<out>

Ook even dan. Misschien dacht hij wel: "Ik ben hier nu klaar nu de nieuwe cell-produktie goed loopt". De problemen liggen niet bij de cellen maar bij het samenvoegen in batterijpacks voor Model 3. Die robotlijn moest wat software betreft herschreven worden.
 
Het is super laaghangend fruit..maar goed....het is wel Tesla in de media:

(waarschuwing; Autoweek pagina niet benaderen wanneer gevoelig voor verhoogde bloeddruk :) )

Creatieve 'oplossing' Tesla | Autonieuws - AutoWeek.nl

Autoweek linkt de inhoud van een artikel van de Financial Times aan de productieproblemen van de Model 3. Als service is hier het bronartikel: Subscribe to read

Via Google intikken: Tesla hits bumps in pursuit of mass market

Dan opent het artikel blijkbaar wel...

Grote broer Nu.nl neemt onzin Autoweek over: Tesla neemt leverancier van productiesystemen over | NU - Het laatste nieuws het eerst op NU.nl

In een artikel waarin de overname van een bedrijf wordt genoemd, neemt Nu.nl (Sanoma groep) de onzin van Autoweek over. #fakenews
 
Last edited: