Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla in de pers (NL/BE)

This site may earn commission on affiliate links.
upload_2018-9-1_19-59-25.jpeg
 

Attachments

  • upload_2018-9-1_19-59-25.png
    upload_2018-9-1_19-59-25.png
    187.3 KB · Views: 42
Op de site van het fd vandaag weer eens copy-paste recycle nieuws. Over David Einhorn die met zijn hedgefund ook in augustus zwaar toelegt op Tesla shorts. De foto is van een paar maanden geleden, net als het nieuws zelf, dat bijvoorbeeld ook al hier stond:

Billionaire hedge fund manager Einhorn returns Model S as his Tesla (TSLA) short position affects returns, Musk taunts him

Mijn favoriete passage in dat artikel staat helemaal onderaan en komt uit de brief van Greenlight aan haar investeerders:

,,On a personal note, David is happy that his Model S lease ended (there were growing problems with the touchscreen and the power window) is excited to get the Jaguar I-Pace, which has gotten excellent reviews.”

Arme David. Hij blijft de verkeerde beslissingen nemen...
 

Attachments

  • AD78F0CC-C857-44F0-9842-38F7D07F1DDF.jpeg
    AD78F0CC-C857-44F0-9842-38F7D07F1DDF.jpeg
    270.5 KB · Views: 35
Op de site van het fd vandaag weer eens copy-paste recycle nieuws. Over David Einhorn die met zijn hedgefund ook in augustus zwaar toelegt op Tesla shorts. De foto is van een paar maanden geleden, net als het nieuws zelf, dat bijvoorbeeld ook al hier stond:

Billionaire hedge fund manager Einhorn returns Model S as his Tesla (TSLA) short position affects returns, Musk taunts him

Mijn favoriete passage in dat artikel staat helemaal onderaan en komt uit de brief van Greenlight aan haar investeerders:

,,On a personal note, David is happy that his Model S lease ended (there were growing problems with the touchscreen and the power window) is excited to get the Jaguar I-Pace, which has gotten excellent reviews.”

Arme David. Hij blijft de verkeerde beslissingen nemen...

Van mijn dochters hoorde ik dat eenhoorns inmiddels "uit" zijn en dat nu de lama "in" is. Dus het kan wel kloppen.
 
  • Funny
Reactions: Karim DB and FVO
Interessant artikel van Benedict Evans genaamd: Tesla, software and disruption
Tesla, software and disruption
en op Twitter een (kritsche) aanvulling in 18 tweets
Dave L on Twitter

Er is nog een, op dit moment nog "slapend", voordeel. Zodra de publieksopinie een beetje genoeg heeft van het gesjoemel en zich bewust wordt van wat uitlaatgassen doen, zoals met roken ook is gebeurd, dan komt ineens naar boven dat Tesla al meer dan tien jaar geleden een missie formuleerde die juist gericht is op de aanpak van dat probleem. Dat de auto's niet het doel zijn zoals bij de andere fabrikanten maar samen met andere producten onderdeel zijn van die missie.
Dan kun je zelfs nog zeggen dat ze de missie jarenlang prioriteit hebben gegeven boven winst maken.
Coming soon!
 
Even voor gaan zitten maar is interessant en geeft weer eens aan waar we deel van uitmaken.

Tesla Has Applied Agile Software Development To Automotive Manufacturing | CleanTechnica
Breek me de bek niet open over agile development, het resultaat is duidelijk zichtbaar
Even voor gaan zitten maar is interessant en geeft weer eens aan waar we deel van uitmaken.

Tesla Has Applied Agile Software Development To Automotive Manufacturing | CleanTechnica
Meh, dat is geen reclame voor Tesla.

Agile/Scrum is een (micro)management methode waarbij het:
a) erg makkelijk is om continu te kunnen veranderen van prioriteiten en focus (in plaats van de snelle cycles te gebruiken voor verwerking van feedback op het eerder ontwikkelde)
b) erg aantrekkelijk is om features maar deels te implementeren (omdat het lijkt alsof het al af is na 1 of 2 sprints, en de andere items op de te krappe planning ook aan de beurt moeten komen)
c) harige (maar belangrijke) technische problemen makkelijk ondergesneeuwd kunnen worden (te lastig, te moeilijk in te schatten dus plan maar iets anders dat belangrijker lijkt eerst in)
d) documentatie en vasthouden van kennis ondergeschikt zijn.

Bovenstaande is zoals ik het in de realiteit van de laatste 12 jaar heb ervaren in vele projecten. Het antwoord van Agile adepten is steevast: 'dan is de Agile methodologie verkeerd geïmplementeerd in de organisatie'.
Het resultaat is software die niet af is, die te vroeg met veel gebreken in gebruik wordt genomen en waarbij het langer duurt (en duurder is) dan andere methodes om volledig af te krijgen (hmm dat herken ik jammer genoeg wel bij Tesla's auto's). Meestal is het budget eerder op. Ideaal voor softwarehuizen en middle management dus.

Uiteindelijk bepaalt mijns inziens de visie, slimheid, inzet en slagkracht van mensen op sleutelposities veel meer het resultaat dan de gebruikte methodologie en is Agile/Scrum absoluut niet de heilige graal die het pretendeert te zijn...
 
Breek me de bek niet open over agile development, het resultaat is duidelijk zichtbaar

Bovenstaande is zoals ik het in de realiteit van de laatste 12 jaar heb ervaren in vele projecten. Het antwoord van Agile adepten is steevast: 'dan is de Agile methodologie verkeerd geïmplementeerd in de organisatie'.

Wij hebben in Nederland de gewoonte om methodes en technieken alleen te gebruiken zoals we zelf nodig achten. Vaak wordt scrum inderdaad maar half of gewoon verkeerd geïmplementeerd. Dat is ook meteen de reden waarom wij geen goed land zijn om software te ontwikkelen. Teveel baasjes...
 
Kan nooit massaal worden omdat ze de batterijen niet massaal geleverd krijgen. Naar verluid uit Korea, waar Hyundai ook al restricties kent vanwege batterijen.

En zo te zien, maar hopelijk vergis ik mij, maken ze dezelfde fout als Jaguar en Audi door een SUV als eerste EV te nemen. Dat is vragen om problemen want zeker Duitse automobilisten zullen snel afknappen op een advies om niet sneller dan 100/110 km/uur te rijden. En ook hier weer de andere fout doordat ze zich als concurrenten van Tesla opwerpen terwijl dat helemaal niet zo is. Ze doen (eindelijk) iets en dat is wat Tesla altijd heeft gewild. De echte concurrenten zijn de brandstofversies van deze zelfde merken, maar dat is hier natuurlijk voor eigen parochie :)
 
Ik denk ook dat de Mercedes rijders die de stap naar Tesla niet durven maken deze autp massaal gaan kopen. Zelfde met de Audi.

Ik was als Mercedes rijder juist meteen gecharmeerd van Tesla. Niet vanwege het aandeel dat Daimler toen nog had in Tesla (10%), maar omdat de Model S net als de E-klasse een Langstreckenwagen is met exact dezelfde hendels en raambediening en met even unkaputtbare bekleding. Met mij verruilden ook andere verstokte Mercedesrijders hun E-klasse: de taxibedrijven op Schiphol.

In Duitsland zie je nog wel eens een BMW of Audi met deze Aufkleber: ,,Wenn ich Mercedes fahren will, ruf ich mir ein Taxi.”

Dat zou in NL inmiddels een sticker met Tesla kunnen zijn.

In de biografie over Musk staat een mooie passage over hoe de E-klasse en de CLS een poosje model stonden voor de Model S en als testauto werden ingezet. Bodem eruit zagen, batterij en drive-train erin en gaan met die banaan. Opgeplakte uitlaatpijpen om geen argwaan te wekken.