Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla in de pers (NL/BE)

This site may earn commission on affiliate links.
Lekker objectief stukje in de Telegraaf :)

"Schiphol koketteert er op de eigen website mee dat de luchthaven de grootste vloot aan elektrische taxi’s ter wereld heeft. Voor reizigers is dat soms eerder een vloek dan een zegen. Zeker bij lange ritten, als chauffeurs onderweg moeten ’stekkeren’ en de reistijd zomaar een kwartier oploopt."

- Hoofdpijn van het opladen


Het stuk start met het noemen van Tesla maar gaat snel over naar de tekortkomingen van andere merken.
 

Attachments

  • telegraaf-2018-09-05.png
    telegraaf-2018-09-05.png
    1 MB · Views: 52
Ik snap echt helemaal niets van dat stuk in de Telegraaf. Dat probleem speeelt bij geen enkele Tesla! Vanuit Schiphol kan je met elke Tesla elke plaats in NL bereiken zonder extra te hoeven laden, zeker enkele reis. Met een 100D kan ik van Schiphol naar Groningen en weer terug op één lading. En daarbij dat 90% naar de vier grote steden gaat met daarbij weer 90% naar Amsterdam is dit echt de uitzondering tot norm verklaren.

Als je kiest voor een niet-Tesla ligt dat anders.......
 
Lekker objectief stukje in de Telegraaf :)

"Schiphol koketteert er op de eigen website mee dat de luchthaven de grootste vloot aan elektrische taxi’s ter wereld heeft. Voor reizigers is dat soms eerder een vloek dan een zegen. Zeker bij lange ritten, als chauffeurs onderweg moeten ’stekkeren’ en de reistijd zomaar een kwartier oploopt."

- Hoofdpijn van het opladen


Het stuk start met het noemen van Tesla maar gaat snel over naar de tekortkomingen van andere merken.
Moet erbij zeggen dat de Tesla's van Schiphol extra gelimiteerd zijn, die hebben geloof ik maar 50kWh ofzo ipv 85 zoals er op staat of zelfs meer, zoals andere Tesla's.
 
Leuk, maar in dat draadje van 8 pagina`s komt nergens ook maar enig bewijs hiervoor naar boven, ondanks dat er meermaals om een foto is gevraagd.
Hij verzint dat als taxi chauffeur toch niet zomaar? Toen mijn pa met de Tesla Schiphol taxi naar huis reed kreeg die ook te horen dat ze maar 150 tot 200km range hadden in ieder geval.

En @Bankroetlama , dat was een quote van een taxichauffeur.
 
Hij verzint dat als taxi chauffeur toch niet zomaar? Toen mijn pa met de Tesla Schiphol taxi naar huis reed kreeg die ook te horen dat ze maar 150 tot 200km range hadden in ieder geval.

En @Bankroetlama , dat was een quote van een taxichauffeur.
Ik verzin het toch ook niet dat hij er geen bewijs voor heeft geleverd en dat ik met meerdere ritten vanaf Schiphol ook nooit 1 gezien heb of er over gehoord heb? In een Tesla taxi gaat het nogal snel over Tesla’s namelijk als je er zelf ook 1 hebt.
 
Hij verzint dat als taxi chauffeur toch niet zomaar? Toen mijn pa met de Tesla Schiphol taxi naar huis reed kreeg die ook te horen dat ze maar 150 tot 200km range hadden in ieder geval.

En @Bankroetlama , dat was een quote van een taxichauffeur.
150-200km range lijkt me toch wel weinig voor een tesla :eek:

Met een 90% batterij kan ik toch wel makkelijk rond de 300km afstand halen (met 115 km/u autosnelweg)
Dagelijks afstand is ± 220-320km (thuis & werk)
 

Attachments

  • IMG_7023.JPG
    IMG_7023.JPG
    279.3 KB · Views: 27