Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla in de pers (NL/BE)

This site may earn commission on affiliate links.
Lawaai maken omdat er een fietser 5 meter van je rijdt of een wagen je rijrichting kruist op 50 meter, dat kan Tesla wel, maar als je kinderen het hazenpad kiezen, dan zwijgt hij blijkbaar in alle talen...

Mijn kinderen gaven vroeger een "Go, papa" als ze vastgeklikt waren en anders gingen er Pre-Tesla alarmen af waar geen "Joe-mode" kon voor gekozen worden...
 
  • Like
Reactions: SpaceWagon
anders gingen er Pre-Tesla alarmen af waar geen "Joe-mode" kon voor gekozen worden...
Model 3 laat toch ook zien wanneer er een passagier niet ingeklikt is? Of is dat enkel op mijn X?

Sowieso houdt het irritante gebiep er na een minuut mee op. Heb ik gemerkt met een koppige collega die voor die kilometer niet aan de gordel wou.
 
Model 3 laat toch ook zien wanneer er een passagier niet ingeklikt is? Of is dat enkel op mijn X?
Als ik spreek over mijn kinderen, dan spreek ik van eind jaren '80 en '90 😂
Dus van in den tijd dat Tesla nog maar alleen de SI-eenheid van magnetische fluxdichtheid en magnetische polarisatie was.

De Model 3 heeft inderdaad een waarschuwing voor mijn koppige schoonmoeder. Als ik dan zeg dat moderne auto's niet meer vertrekken voordat iedereen vast is geklikt doet ze die gordel toch om.
Eén keer heeft ze geprobeerd hem terug los te maken tijdens het rijden en NoICE ging mooi naar de pechstrook waar hij er mee ophield...
Haar excuses hadden gerust het laatavond nieuws kunnen halen 😂😂😂
Toen ze terug vast geklikt was reed ik weer verder met een smile van hier tot in Tokyo en terug 😁
 
Gewoon flink optrekken en dan hard remmen. Daarna doen ze gordel om.
Krijg ik een slechte naam van en dan willen ze volgende keer niet meer met mij meerijden, maar moet ik in hun duffe Audi A4 mee waar je de airco niet vantevoren kan aanzetten.

Je airco vantevoren aanzetten in een Polestar 2 via de app is ook niet eenvoudig heb ik geleerd 😅
 
  • Like
Reactions: Maurice1
Goede samenvatting van de Tesla Shareholder meeting van gisteren. Duurt 20 minuten.
Eloy stond er zeer relaxed bij. Een van zijn beste presentaties.

2022, Shareholder meeting

1659726340289.png

CARG = Compound Annual Grow Rate (jaarlijks groei-percentage) van 72% over 5 jaar). Sluiting van Shanghai zorgde voor een flinke dip in kwartaal 2.


1659726640185.png

Cumulatief 3 miljoen auto's verkocht in 10 jaar.

1659727130573.png

Ca. 5 miljard dollar winstgevend in 2011, waarmee de verliezen (=investeringen) van daarvoor zijn terugverdiend.

Kortom, het is logisch dat Elon er heel relaxed bijstond. 😉
 
Last edited:
Goede samenvatting van de Tesla Shareholder meeting van gisteren. Duurt 20 minuten.
Eloy stond er zeer relaxed bij. Een van zijn beste presentaties.

Kwartaal 2 van 2022, Shareholder meeting
Ik snap eerlijk gezegd die shareholder meetings van Tesla niet. Elon en co nemen zeer ruim de gelegenheid om allerlei zaken te presenteren die op andere momenten (QR) of in andere presentaties (Impact Report) al zijn gezegd. Dat voegt toch niets toe om dat nog eens te herhalen?
 
Ik snap eerlijk gezegd die shareholder meetings van Tesla niet. Elon en co nemen zeer ruim de gelegenheid om allerlei zaken te presenteren die op andere momenten (QR) of in andere presentaties (Impact Report) al zijn gezegd. Dat voegt toch niets toe om dat nog eens te herhalen?
Het is een verplichting, en ze maken er een feestje van. De eerste 15 minuten zijn bijv. sfeerbepalend (en misschien wel leuk om te kijken).
Zie: Annual Share holders meeting 2022 in total (duurt ruim 2 uur).

Daarnaast prognoses, vooraankondigingen, speculaties (inkopen aandelen?), etc.
Zelfs dat Tesla (Elon) rekening houdt met een lichte recessie van na verwachting 18 maanden. En met dat de inflatie redelijk snel minder gaat worden.

Ik vond het een goed overzicht van de stand van zaken, in die 20 minuten. 👍
 
Last edited:
  • Like
Reactions: Maarten
Ik snap eerlijk gezegd die shareholder meetings van Tesla niet. Elon en co nemen zeer ruim de gelegenheid om allerlei zaken te presenteren die op andere momenten (QR) of in andere presentaties (Impact Report) al zijn gezegd. Dat voegt toch niets toe om dat nog eens te herhalen?
Onderschat niet de kracht (en daarmee het belang) van herhaling.

Welk afwasmiddel gaat 2x langer mee?
 
  • Like
Reactions: Hayden
Ik had het stukje ook gelezen op nu.nl. In de reacties lijkt het wel dat het gros van het nu.nl publiek dat op dit artikel reageert dagelijks een portie azijn drinkt als voedingssupplement.