RvdVen
Member
Toegegeven dat die Porsche er wel ontzettend Porschewaardig uit ziet! Het blijft vooralsnog inderdaad gebakken lucht. Eerst zien, dan geloven.
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Toegegeven dat die Porsche er wel ontzettend Porschewaardig uit ziet! Het blijft vooralsnog inderdaad gebakken lucht. Eerst zien, dan geloven.
zo had de Panamera eruit moeten zien!
800V motoren en 80% vol binnen 15min? we zullen het zien. Al ben ik heel blij met elke serieuze concurrent van de Tesla. kan alleen maar goed zijn.
800V klinkt goed! Dan kan je ook laden met 800V en met de zelfde kabel er effectief het dubbele vermogen doorheen jagen.
CCS 2.0 gaat waarschijnlijk 1000V en 250A aan kunnen, dat is 250kW laad vermogen.
SuperCharging doet nu al 330A, maar op 370V max. De stroom (A) is altijd de beperkende factor, dus deze zet begrijp ik wel.
800V klinkt goed! Dan kan je ook laden met 800V en met de zelfde kabel er effectief het dubbele vermogen doorheen jagen.
CCS 2.0 gaat waarschijnlijk 1000V en 250A aan kunnen, dat is 250kW laad vermogen.
SuperCharging doet nu al 330A, maar op 370V max. De stroom (A) is altijd de beperkende factor, dus deze zet begrijp ik wel.
Als je de specs van Porsche mag geloven, en de auto in 15 minuten een range van 400 km bij laadt (er van uit gaande dat de auto een vergelijkbaar verbruik heeft als een Tesla ca. 4,5km op 1 kWh)), moet je dus met meer dan 350 kW laden. Dat haal je dus niet met CSS 2.0.
Als het laden inderdaad richting 350 kW a 400 kW gaat, betekend dat een verdubbeling van de (maandelijkse) kosten en investering van de netwerkaansluiting. Ik ben benieuwd of Porsche dan net zoals Tesla voor de oplaadinfra zal gaan zorgen. Andere partijen zullen daar namelijk geen businesscase meer van kunnen maken.
Als je de specs van Porsche mag geloven, en de auto in 15 minuten een range van 400 km bij laadt (er van uit gaande dat de auto een vergelijkbaar verbruik heeft als een Tesla ca. 4,5km op 1 kWh)), moet je dus met meer dan 350 kW laden. Dat haal je dus niet met CSS 2.0.
Als het laden inderdaad richting 350 kW a 400 kW gaat, betekend dat een verdubbeling van de (maandelijkse) kosten en investering van de netwerkaansluiting. Ik ben benieuwd of Porsche dan net zoals Tesla voor de oplaadinfra zal gaan zorgen. Andere partijen zullen daar namelijk geen businesscase meer van kunnen maken.
Als artikelen uit 2012 nog mogen :wink:, kan deze er ook wel bij: Vergelijkende LCA: Elektrische auto - benzine/diesel autoEen paar artikelen met interssant materiaal over de vergelijking tussen EV en oliestook. Handig om twijfelaars van feiten te voorzien. Eigenlijk zouden we hiervan een NL post van moeten hebben, geschreven door een NL autoriteit op dit gebied. Iemand uit Eindhoven misschien?
Naar zo'n post kun je dan makkelijk verwijzen bij dit soort onzin commentaar.
Rodger's Writing: Electric Vehicles Vs Internal Combusion Engine: Total Cost Of CO2
The 6 kWh electricity to refine gasoline would drive an electric car the same distance as a gasser? | The Long Tail Pipe
En niet te vergeten dat die batterij (huidige techniek) dan iets van 280 kWh moet herbergen omdat anders de stroom niet opgenomen kan worden.
....
Volgens mij is het "zever in pakskes" maar toch ... Hou u vast, Tesla: deze elektrische Porsche rijdt 500 km en laadt op in een kwartier
Volgens mij is het "zever in pakskes" maar toch ... Hou u vast, Tesla: deze elektrische Porsche rijdt 500 km en laadt op in een kwartier
Uit het bericht: "De kans dat de prijs van de Mission E in een topconfiguratie boven de 100.000 euro ligt, is reëel."
Lijkt me een aardige understatement.
Ik ken geen auto met carbon fiber monocoque die onder € 200.000,- verkocht wordt.