You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Wat copy-pasta betreft zeg ik altijd: don’t be upsetti, eat more spaghetti.Dat merk ik overal wel rond die hele staking in Zweden. Heeft er iemand een genuanceerde bron als startpunt en huidige stand van zaken rond die hele staking? Want de reguliere media nemen internationale artikels over van mediahuizen gefund en gerund door shorters, waardoor het altijd gekleurd is. En dat wilt niet zeggen dat er niet kritisch naar Musk en Tesla gekeken mag worden, maar als ik reguliere artikels lees met weinig diepgang in de materie en een eenzijdige conclusie, heb ik al snel door dat het een slechte copy-pasta is.
Ton had op een gegeven moment een hele verzameling van incidenten met Tesla’s die door hun voorwielophanging gezakt waren. Dat werd en wordt door fanboys als FUD afgedaan maar het mag intussen duidelijk zijn dat Tesla gewoon inferieure onderdelen gebruikt heeft in de loop der jaren. Dus ja, hij heeft gelijk.Als je denkt dat Ton Aerts gelijk heeft
Nog steeds enorm voorbarig op basis van de links die je hebt gegeven.Ton had op een gegeven moment een hele verzameling van incidenten met Tesla’s die door hun voorwielophanging gezakt waren. Dat werd en wordt door fanboys als FUD afgedaan maar het mag intussen duidelijk zijn dat Tesla gewoon inferieure onderdelen gebruikt heeft in de loop der jaren. Dus ja, hij heeft gelijk.
Je kan het bijna niet verzinnen, maar volgens Ton heeft Erik Kouwenhoven een "Roze Tesla bril" ...Als je denkt dat Ton Aerts gelijk heeft
Ton Aarts is de Whompy Wheels Keef van de lage landen.Ton had op een gegeven moment een hele verzameling van incidenten met Tesla’s die door hun voorwielophanging gezakt waren. Dat werd en wordt door fanboys als FUD afgedaan maar het mag intussen duidelijk zijn dat Tesla gewoon inferieure onderdelen gebruikt heeft in de loop der jaren. Dus ja, hij heeft gelijk.
Hij had een serie auto's waarbij de ophanging aan gort gereden was. Oorzaak en gevolg zijn twee verschillende dingen.Ton had op een gegeven moment een hele verzameling van incidenten met Tesla’s die door hun voorwielophanging gezakt waren. Dat werd en wordt door fanboys als FUD afgedaan maar het mag intussen duidelijk zijn dat Tesla gewoon inferieure onderdelen gebruikt heeft in de loop der jaren. Dus ja, hij heeft gelijk.
Een top tien beste en slechtste auto's met een steekproef van 29 auto's !!Tesla Model S in top 5 minst betrouwbare auto's. Als je echter de nuance leest valt het eigenlijk wel mee. Volgens mij de leercurve van Tesla die toen doorlopen is.
Dit zijn de tien minst betrouwbare elektrische auto's volgens Brits onderzoek
Elektrische auto's hebben veel minder bewegende delen dan auto's met verbrandingsmotor en dus is de kans dat er iets kapot gaat kleiner. Toch zijn er nog genoeg elektrische auto's die enorm storingsgevoelig zijn. De grote verliezer is een Porsche.www.ad.nl
5. Tesla Model S (2014-2022). Betrouwbaarheidsscore 83,9 procent. Het grote aantal problemen dat door eigenaren van een Tesla Model S wordt gemeld, is de reden dat deze auto in deze top 10 staat. Zo'n 42 procent van de auto’s in het onderzoek had minstens één probleem. Problemen aan carrosserie, de interieurbekleding en het navigatie- en infotainmentsysteem kwamen het meest voor. 86 procent van de reparaties werd betaald door Tesla en de reparatiekosten lagen niet hoger dan 350 euro.
Daithatsu (en daarmee ook Toyota denk ik) schijnen ook een probleempje te hebben, dit stond dan wel in de media gelukkig. Die fabrieken liggen grotendeels nu zelfs stil.Mijn beleving: recalls zijn voor alle auto's van alle tijden en Tesla is geen uitzondering. Vreemd dat een 2 miljoen recall van Mercedes (dieselgaet) en 2 miljoen van Toyota ( schuivende batterij en brandgevaar) veel minder aandacht krijgen. Iets met 2 maten?
Stiller, meer bereik, scherm achterin (voor je kids), stoelkoeling (voor jezelf), etc -> het kan altijd beter maar ik ben voldoende onder de indruk om nog even door te rijden met de oude (nog prima rijdende) M3 met >210k op de teller.Zou het niet gewoon zijn dat het goedkoper is om alvast interieur wijzigingen door te voeren? Dat verklaart ook waarom het alleen MiC zou betreffen.
Sowieso ben ik niet zo onder de indruk van de wijzigingen, dus blij dat ik straks de ‘oude’ heb.
Wow 210K op de teller....Stiller, meer bereik, scherm achterin (voor je kids), stoelkoeling (voor jezelf), etc -> het kan altijd beter maar ik ben voldoende onder de indruk om nog even door te rijden met de oude (nog prima rijdende) M3 met >210k op de teller.
Toch worden ontwerpfouten in de MCU-1 (flash-chip die begeeft na 5-8 jaar) en slechte koplampen (Model S facelift) toch echt op de klant afgewimpeld. Ik kan me dus wel deels vinden in de headline “Tesla blamed drivers for failures of parts it long knew were defective.”.
Na 5-8 jaar is buiten de garantie. Zijn er andere fabrikanten die dan wel garantie geven? Is mij namelijk nooit opgevallen.Toch worden ontwerpfouten in de MCU-1 (flash-chip die begeeft na 5-8 jaar) en slechte koplampen (Model S facelift) toch echt op de klant afgewimpeld. Ik kan me dus wel deels vinden in de headline “Tesla blamed drivers for failures of parts it long knew were defective.”.
Dat is ook meteen de reden waarom ik zaken -waarvan ik vermoed dat er ooit een terugroepactie op komt- netjes via de dealer laat verhelpen. Dan heb je wellicht ooit nog kans op restitutie. Ik wist overigens niet dat de MCU1 vervangen achteraf in aanmerking kwam voor restititie. Die prijs van de koplamp is op niet zo verkeerd (vergeleken wat je bij andere merken betaald). Het feit dat ze zo vaak kapot gaan is dat wel.De chip wordt gratis hersteld tegenwoordig en iedereen die ervoor betaald heeft is gecompenseerd als het goed is, de koplamp is inderdaad nog een pijnpunt wat inmiddels wel de helft in prijs is verlaagd.
Het probleem is dat ze vaak al 1-2x binnen de garantie kapot gaan en dan worden ze door Tesla vervangen. Daarna moet je er zelf voor opdraaien en dan wordt het pijnlijk.Na 5-8 jaar is buiten de garantie. Zijn er andere fabrikanten die dan wel garantie geven? Is mij namelijk nooit opgevallen.