Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla in de pers (NL/BE)

This site may earn commission on affiliate links.
Maar Rick,
Het punt is dat die hybrides geen groene auto zijn in de praktijk.

De laatste tijd merk ik wel vaker dat ik enerzijds niemand wil vermoeien met mijn gedachtegang en anderzijds mezelf de rust niet gun om grote lappen tekst te typen, waardoor bepaalde uitlatingen wat context moeten ontberen.

Volgens mij hoef ik niemand hier te overtuigen dat vanuit milieu-overwegingen een PHEV minder ideaal is dan een BEV/FEV. Wanneer je kijkt naar het type Outlander zou je zelfs kunnen stellen dat een meerderheid van de eigenaren (typetje tankpas/laden?wasda?) beter in een ICE kunnen rijden met milieu in het ogenschouw. 5 oud-collega's rijden een Outlander dankzij de 0% bijtelling. 1 van de 5 vindt het een sport om zo weinig mogelijk bij de pomp te komen. De andere 4 interesseert het vrij weinig en die laden zelden tot nooit aan de stekker. Eentje gaf toe wel eens een verbruik van 1 op 8 te hebben gereden in een drukke week. Gezien de cijfers van een aantal lease-maatschappijen over het verbruik van deze auto's, vindt ik dat clubje oud-collega's erg sprekend voor de gehele populatie PHEV-chauffeurs.
Moet je dergelijk gebruik van een PHEV stimuleren vanuit de overheid? Mijns inziens niet.

Neemt echter niet weg dat in 2013 de verkoop van PHEV's explosief toegenomen is. Reden hiervoor is volgens mij niet milieu-overwegingen(hoewel daardoor best een aantal verkocht zijn), maar het overgrote deel de 0% bijtelling en dito MRB. Vanaf 2018 zijn de meeste PHEV's uit de lease. Als er dan nog steeds een goede incentive is om een BEV/FEV te rijden, zal dat aantal eveneens toenemen.

Zelf ben ik ook niet roomser dan de paus. Als de Tesla 22% of 25% bijtelling zou hebben, zou de Model S niet eens op mijn short-list komen. No offence early adopters.

Kortom, wil je als Vlaamse regering 60.000 elektrische en 40.000 CNG auto's op jouw wegennet hebben in 2020: geef de juiste (financiële) incentive et voila! Mensen denken nu eenmaal met hun portemonnee. Compleet realistisch en haalbaar doel mijns inziens.
 
Steel en verdeel is slecht voor de innovatie. Wat nu in de zakken van de ambtenaren verdwijnt kan beter worden gebruikt om het milieu te ontzien door slimmere en betere vervoermiddelen te ontwikkelen. Belasting en subsidies afschaffen zou een enorme stap vooruit zijn.
 
Steel en verdeel is slecht voor de innovatie. Wat nu in de zakken van de ambtenaren verdwijnt kan beter worden gebruikt om het milieu te ontzien door slimmere en betere vervoermiddelen te ontwikkelen. Belasting en subsidies afschaffen zou een enorme stap vooruit zijn.

In de praktijk zou dit betekenen: laat de overheid bedrijven als Tesla subsidiëren. Wat eigenlijk niet mogelijk is, want onze overheden gaan toch geen Amerikaans bedrijf steunen? Of welk bedrijf moeten we dan in onze contreien centen toeschuiven?

En als er geen financiële steun komt voor die innovatie én de potentiële kopers krijgen geen financieel voordeel door elektrisch te gaan rijden, dan koopt quasi niemand een elektrische wagen wegens verhoudingsgewijs veel te duur. De overtuigde groenen gaan dan wel fietsen ;-). De meerderheid van de mensen willen wel best wat groener zijn, mits dat ook betaalbaar is, en daar is het dus aan de overheid om dit te stimuleren, met centjes.
 
Vandaag een stuk van de livestream van Musk in Berlijn gezien. Na 3 kwartier werkte de livestream pas..... Vervolgens werden eerst meerdere vragen gesteld voordat Musk mocht beginnen aan een antwoord..... Terwijl Musk nog tijd had werd het gesprek afgekapt omdat de minister weg moest..... Bizar slecht georganiseerde bijeenkomst. Duitsland zou dit toch beter moeten kunnen. Na het diesel-schandaal is dit voor mij weer een deuk(je) in het "Made in Germany" imago.
 
Vandaag een stuk van de livestream van Musk in Berlijn gezien. Na 3 kwartier werkte de livestream pas..... Vervolgens werden eerst meerdere vragen gesteld voordat Musk mocht beginnen aan een antwoord..... Terwijl Musk nog tijd had werd het gesprek afgekapt omdat de minister weg moest..... Bizar slecht georganiseerde bijeenkomst. Duitsland zou dit toch beter moeten kunnen. Na het diesel-schandaal is dit voor mij weer een deuk(je) in het "Made in Germany" imago.

Ik ben het met je eens. Vooral het stellen van een aantal vragen achter elkaar en dan beperkt de kans op antwoord vond ik erg storend. Daarnaast is het een gezelschap van behoorlijk hoog opgeleiden die waarachtig echt wel Engels verstaan. De vertaling, die oorspronkelijk in een aparte stream zou zitten zodat je zou kunnen kiezen voor het originele geluid en de duitse versie, maakte het er nog rommeliger op.

Maar ja, elders op een forum werd koeltjes vastgesteld dat gisteren de baas van VW opstapte en vandaag Elon in Duitsland de toekomst toe komt lichten. Wrang, maar waar.
 
het gaat dan wel niet over Tesla, maar toch :

Screen Shot 09-24-15 at 09.35 PM.JPG


bron : Federale steun voor elektrische Audi in Vorst



en dan te weten dat morgen de regering -en de koning, op eigen verzoek- een onderhoud hebben met Elon Musk.

Screen Shot 09-24-15 at 09.38 PM.JPG



http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnen...an-Elon-Musk-morgen-op-bezoek-in-Belgie.dhtml


en dan deze : Byron heeft zijn auto geparkeerd in het Hilton.

Screen Shot 09-24-15 at 09.44 PM.JPG


http://www.hln.be/hln/nl/927/Auto/a...n-voor-komst-topman-Musk-naar-Antwerpen.dhtml
 
Last edited: