Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
  • Want to remove ads? Register an account and login to see fewer ads, and become a Supporting Member to remove almost all ads.
  • Tesla's Supercharger Team was recently laid off. We discuss what this means for the company on today's TMC Podcast streaming live at 1PM PDT. You can watch on X or on YouTube where you can participate in the live chat.

Tesla in de pers (NL/BE)

This site may earn commission on affiliate links.
Tijd voor iets anders.

Uit de Hofer folder (Oostenrijkse Aldi).

IMG_5528.JPG
 
  • Informative
Reactions: FrankNL
Per 2.000 ICE's vallen er gemiddeld jaarlijks ongeveer 3 doden buiten het verkeer om. Begrijp ik het goed dat die paar duizend Tesla's in België meer dodelijke verkeersslachtoffers maken?
Je hoeft ze niet perse dood te rijden om een asociale bestuurder te zijn:rolleyes:.

Dat hele onderzoek slaat trouwens nergens op. De reden voor de meeste overtredingen is simpel. Waar de snelheidsmeter van andere merken standaard te hoog aangeeft klopt die van Tesla precies. Als je dan gewend bent dat je wel ca. 10km boven de toegestane snelheid kunt rijden levert dat veel kleine boetes op voor een paar km te hard. Na een poosje weet je dat en hou je er rekening mee.
 
  • Like
Reactions: Frank C
De reden voor de meeste overtredingen is simpel. Waar de snelheidsmeter van andere merken standaard te hoog aangeeft klopt die van Tesla precies. Als je dan gewend bent dat je wel ca. 10km boven de toegestane snelheid kunt rijden levert dat veel kleine boetes op voor een paar km te hard.
Helaas kan ik dit beamen, althans mijn vrouw, met een stroom kleine snelheidsovertredingen. Zelf hou ik nog steeds de Tomtom aan.
Overigens merk ik ook dat het ook wel leuk is om af en toe wat harder dan nodig op te trekken. Maar ik weet niet of dit als asociaal gedrag geteld wordt.
 
fijn artikel(tje) idd: journalist begint met mineurverhaal om te moeten eindigen met hoe explosief de beurskoers stijgt...
Ja, journalistiek kan hier niet mee omgaan. De media, incl. de persmedia zijn op de commerciële tour gegaan wat de berichtgeving beïnvloedt en wat moet je dan met een bedrijf dat in zekere zin de middenvinger opsteekt tegen de media en er geen cent aan spendeert (en toch een veelvoud aan publiciteit oproept door andere mechanismen).
 
Ik ben gisteren geflitst in Frankrijk omdat ik zo lekker sportief aan het optrekken was. Ik kwam met 91 op de teller langs een paal en sta toch op de foto. Ik vrees dat de snelheidsmeter misschien iets achterloopt en dat ik op dat moment wel wat harder ging.

Ik overweeg om een icoyote mini aan te schaffen, omdat door het gelimiteerde internet de flitsmeister pagina nauwelijks nog laadt. In Belgie zal het zeker werken, maar ik vraag mij af of er zich voldoende gebruikers in Nederland en Frankrijk bevinden om hier optimaal gebruik van te kunnen maken. Een jaar abonnement kost tenstlotte wel minstens 12 euro per maand. Mocht een dergelijke icoyote daadwerkelijk goed werken in NL en FR, dan is zo'n apparaatje misschien ook iets voor jou, @pvkeep
 
Ik overweeg om een icoyote mini aan te schaffen, omdat door het gelimiteerde internet de flitsmeister pagina nauwelijks nog laadt. In Belgie zal het zeker werken, maar ik vraag mij af of er zich voldoende gebruikers in Nederland en Frankrijk bevinden om hier optimaal gebruik van te kunnen maken. Een jaar abonnement kost tenstlotte wel minstens 12 euro per maand. Mocht een dergelijke icoyote daadwerkelijk goed werken in NL en FR, dan is zo'n apparaatje misschien ook iets voor jou, @pvkeep
Dank je, maar ik scoor toch echt minder dan 144 euro per jaar aan prenten. Ik denk dat ik er 15-20 euro per jaar aan kwijt ben. Dan is zo'n Coyote duurder dan af en toe betalen aan de staat.
 
Beseffen ze zeker. En Tesla-bashing geeft wellicht nog het meeste clicks; calamiteiten verkopen nu eenmaal beter dan goed nieuws. Vandaar al die "Tesla-killers" etc.

Pfft. Ik krijg het ervan op mijn heupen.
Al die "killers" waarmee van de daken geschreeuwd wordt bestaan ( enkel nog maar ) op papier, ik ben er nog geen enkele op de straat tegen gekomen en Tesla is nu al zijn vijfde jaar écht op de straat! Als we dan nog eens bekijken hoe Tesla evolueert lopen de anderen enkel mijlenver achterop. Ik ben heel benieuwd om de eerste échte concurrent op de baan te zien.
Pas op, ik heb niks tegen de concurrentie, zeer zeker niet. Het gehele plaatje wordt er enkel beter op.
En… ik wil ook niet op iedere hoek van de straat een Tesla te zien. Het zou eentonig worden.
 
Beseffen ze dan niet dat Tesla hen ook sponsort, door 'de veelvoud aan publiciteit zonder er een cent aan uit te geven'. Elk artikel over Tesla zorgt voor extra clicks.

Natuurlijk, dan slaan ze twee vliegen in één klap. Door Tesla te bashen houden ze hun betalende klanten te vriend en door de clicks krijgen ze daarnaast inkomsten. Dat is hun economisch model wat Tesla betreft en daarom moeten we er aan wennen dat de artikelen doorgaans enigszins somber zijn ingekleurd.
 
  • Like
Reactions: Phil V
Pfft. Ik krijg het ervan op mijn heupen.
Al die "killers" waarmee van de daken geschreeuwd wordt bestaan ( enkel nog maar ) op papier, ik ben er nog geen enkele op de straat tegen gekomen en Tesla is nu al zijn vijfde jaar écht op de straat! Als we dan nog eens bekijken hoe Tesla evolueert lopen de anderen enkel mijlenver achterop. Ik ben heel benieuwd om de eerste échte concurrent op de baan te zien.
Doet me denken aan een artikel dat ik gisteren las in een 25 jaar oude Autoweek (ja, toen was ik daar nog abonnee). Daarin werd verteld over een nieuwe ontwikkeling waardoor auto's vanzelf afstand konden houden van hun voorganger, en objecten konden ontwijken. Daarin stond "de intelligente auto komt eraan. Sneller dan u denkt.". Valt toch wat tegen dan, dat het nog 25 jaar heeft geduurd. Zo snel gaat het blijkbaar allemaal niet in die sector.