Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla in de pers (NL/BE)

This site may earn commission on affiliate links.
Het is echter wel degelijk de Volkskrant die doorgaans goede op feiten gebaseerde artikelen over EV publiceert. Daar ligt niet het probleem. Het probleem is dat Peter de Waard een column recht op zijn doel af heeft geschreven op basis van discutabele bronnen (Build Fast, Fix Later: Tesla Employees Say 90% Of Model S/X Cars Fail Quality Checks After Assembly) en een eigen vooringenomen mening. Ik kan jullie verzekeren dat er over deze column ook binnen de VK zelf wordt gesproken. Sluit daarom niet uit dat deze column nog een staartje krijgt.
Staartje is er....

3562D370-B843-4BDC-A037-67DF124E1C8D.jpeg
 
Ze kunnen elk moment de investeringen terugschroeven. Alle winst en een beetje meer gaat naar de investeringen en dan noemt men dat verlies. Zo lang ze kunnen zullen ze breed blijven investeren. Voor ons heel dichtbij de nieuwe superchargers.

Precies, mooi gesteld Hans, en de titel van het artikel zou eerder moeten luiden: "aan dit tempo wenkt het bankroet in augustus volgend jaar, tenzij Model 3 een succes blijkt te zijn".

En ook al zou Model 3 een totale mislukking blijken te zijn per augustus 2018 (wat ik niet kan geloven, maar soit), dan zou dat mogelijk het einde betekenen van de huidige vennootschap TSLA, maar zeker niet van de onderneming, die naar mijn idee 100% zeker zou worden overgenomen, met hetzelfde master plan. We hebben zoiets al zo vaak eerder gezien (Eurotunnel bijv.).
 
  • Like
Reactions: S-19910
Bankroet in augustus is BS. Met een pre-orderportefeuille van een half miljoen kan Tesla alleen failliet als er geen investeerder meer te vinden is die geld wil steken in de onderneming en de productie tot augustus niet opgevoerd kan worden. Beide mogelijkheden hebben nagenoeg een nul-kans. Kul dus. Stemmingmakerij. De petrolheads doen nog steeds hun best angst te zaaien. Gewoon negeren of met argumenten ontkrachten.

Tesla bewijst al jaren dat het een succesformule te pakken heeft en dat zal het ook bij de model 3 blijken te zijn. 't Is tenslotte een waanzinnig mooie auto voor een onwaarschijnlijk lage prijs waarvoor niet voor niets iedereen in de rij staat.
 
  • Like
Reactions: robertvg
Precies, mooi gesteld Hans, en de titel van het artikel zou eerder moeten luiden: "aan dit tempo wenkt het bankroet in augustus volgend jaar, tenzij Model 3 een succes blijkt te zijn".

En ook al zou Model 3 een totale mislukking blijken te zijn per augustus 2018 (wat ik niet kan geloven, maar soit), dan zou dat mogelijk het einde betekenen van de huidige vennootschap TSLA, maar zeker niet van de onderneming, die naar mijn idee 100% zeker zou worden overgenomen, met hetzelfde master plan. We hebben zoiets al zo vaak eerder gezien (Eurotunnel bijv.).

Je hebt gelijk, maar er is nog niet één indicatie dat Model 3 minder dan een groot succes zal zijn. Zoals het er naar uit ziet zullen er in augustus mogelijk zo'n 100k Model 3's zijn afgeleverd tegen elk zo'n 50k $. We hebben dan over een bedrag van 5 miljard. Maar het kunnen er ook 200k zijn. Daarnaast een 60k S + X van gemiddeld 100k ofwel een 6 miljard en dan nog alles wat Tesla Energy presteert. Een aardige omzet waarin nu dus al fors is geïnvesteerd. En waarschijnlijk ook een flinke wachtlijst voor de Semi en de Roadster.
 

mwha.. .

"In werkelijkheid is zelfs zijn allerduurste Tesla alleen te gebruiken als boodschappenwagentje. Hoogstens wordt er 400 kilometer mee gehaald voordat de auto weer tweeënhalf uur aan de oplader moet. En die 400 kilometer lukt alleen als over een rechte weg 70 à 80 kilometer per uur wordt gereden. Als het regent, zoals in Nederland nogal eens gebeurt, wordt het minder, door de extra wrijving van de banden en de energie die nodig is voor de ruitenwissers en de blazer die moeten voorkomen dat de ramen beslaan. Er zijn Tesla-rijders die voor de vakantie nog gewoon een benzine-auto huren."

en afsluitend:

"Hopelijk maakt Tesla dit een keer waar. Als elektrisch rijden begint met leugens, wordt het kind met het badwater weggegooid."
 
Last edited:
mwha.. .

"In werkelijkheid is zelfs zijn allerduurste Tesla alleen te gebruiken als boodschappenwagentje. Hoogstens wordt er 400 kilometer mee gehaald voordat de auto weer tweeënhalf uur aan de oplader moet. En die 400 kilometer lukt alleen als over een rechte weg 70 à 80 kilometer per uur wordt gereden. Als het regent, zoals in Nederland nogal eens gebeurt, wordt het minder, door de extra wrijving van de banden en de energie die nodig is voor de ruitenwissers en de blazer die moeten voorkomen dat de ramen beslaan. Er zijn Tesla-rijders die voor de vakantie nog gewoon een benzine-auto huren."

en afsluitend:

"Hopelijk maakt Tesla dit een keer waar. Als elektrisch rijden begint met leugens, wordt het kind met het badwater weggegooid."

Ook mwha....

Hopelijk begin van het staartje. Nu nog de 2,5 uur laden en 70 en 80 km / uur eraf, de doorvertaling naar semi en model 3 eraf, de kop aanpassen en dan begint het ergens op te lijken. In dit tempo nog een dag of 4 rectificaties te gaan ;-)
 
  • Funny
  • Like
Reactions: FVO and robertvg
Ook mwha....

Hopelijk begin van het staartje. Nu nog de 2,5 uur laden en 70 en 80 km / uur eraf, de doorvertaling naar semi en model 3 eraf, de kop aanpassen en dan begint het ergens op te lijken. In dit tempo nog een dag of 4 rectificaties te gaan ;-)

Ja, absoluut. En misschien volgend keer wat eigen research doen. Als het je dan opvalt dat Tesla rijders zo enthousiast zijn, laat je dan eens uitnodigen en ga een dag mee, met een kritische instelling, en toets je mening aan wat je ervaart. Dat is toch ook veel leuker dan dit soort kul te moeten schrijven.
 
Bankroet in augustus is BS. Met een pre-orderportefeuille van een half miljoen kan Tesla alleen failliet als er geen investeerder meer te vinden is die geld wil steken in de onderneming en de productie tot augustus niet opgevoerd kan worden. Beide mogelijkheden hebben nagenoeg een nul-kans. Kul dus. Stemmingmakerij. De petrolheads doen nog steeds hun best angst te zaaien. Gewoon negeren of met argumenten ontkrachten.

Tesla bewijst al jaren dat het een succesformule te pakken heeft en dat zal het ook bij de model 3 blijken te zijn. 't Is tenslotte een waanzinnig mooie auto voor een onwaarschijnlijk lage prijs waarvoor niet voor niets iedereen in de rij staat.

Hier ging het gisteren/vandaag nog over op de daily Tesla Podcast. Volgens hem kan Tesla niet failliet gaan zolang SpaceX ook goed blijft draaien/groeien. Musk heeft daar 54% aandelen en 77% stemrecht. Hier zit al een vermogen in van 11 miljard waardoor hij indien nodig prive cash uit kan halen (verkoop aandelen of als onderpand voor lening). Musk zal niet aarzelen om privé geld te gebruiken indien nodig. Hij staat 100% achter zijn visie.