Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla in de pers (NL/BE)

This site may earn commission on affiliate links.
Zo is het gewoon ;) We kunnen niet onbeperkt rijden met 90% accu. Het zou pas vals zijn als voor elk sprintje de Tesla snel opgeladen zou worden.
Voor consistente performance is een ICE beter dan elektra. Dit filmpje geeft een eerlijk beeld.
Zelfs met de legere accu is de Tesla nog steeds tot 200 km/u sneller. Met een vollere accu was dat tot 250 km/u.
Totaal ridicuul allemaal. Een stoplichtsprint tot 200 km/u, volkomen dwaas.
 
Leuk stuk over energie transitie in Tegenlicht. Op energiemissie
Er bestaat tegenwoordig iemand die de transitie naar schone energie moet gaan versnellen. ( De energie commissaris )
Eens,, goed verhaal. Met flinke positieve dosis Tesla maar ook veel meer dan dat. Verdient echt een pluim wat mij betreft.

Klopt, maar kreeg wel een VincentEverts-gevoel bij. (druk praten, constant een nieuwe snelle vraag stellen) Al een geluk dat nog een normaal pak droeg, dan neemt men hem allicht wat serieuzer. Want doel is absoluut zeer nobel en bewonderenswaardig!

Bizar trouwens dat je zo weinig ziet bewegen na jullie Klimaatzaak-uitpsraak.
 
  • Like
Reactions: widodh
Leuk stuk over energie transitie in Tegenlicht. Op energiemissie
Er bestaat tegenwoordig iemand die de transitie naar schone energie moet gaan versnellen. ( De energie commissaris )
Grappig, hoe dat kleine, solide, ook ietwat morsige baasje met X-beentjes, toch letterlijk overal binnenkomt ;)
Met dit soort mannen gaat het de goede kant op. Leuk ook om te zien hoe hij continue het stuur niet aanraakt.
 
wel ik hoop uiteraard dat ik verkeerd ga zijn, ik ben gewoon niet zo super optimistisch als jullie

Net als @basvk had ik eens al je vorige posts opnieuw doorgenomen; en het valt toch op dat je véél méér geloof hecht aan de negatieve berichten met schreeuwerige titels uit de ICE en Petrol hoek (die gewoonlijk na een paar weken herroepen worden, ergens in een klein hoekje); dan de vele positieve berichten van gebruikers - op basis van reele ervaringen.

Als ik objectief probeer te zijn, dan denk ik ook dat je gewoon nog niet klaar bent om in het Tesla-verhaal mee te stappen.
Als je toch uw Model-3 in ontvangst gaat nemen; dan zal bij het kleinste probleem je twijfel weer de kop opsteken, en ga je meteen je aankoop beklagen in plaats van oplossingen te zoeken.

Ik verheug mij in elke Tesla die ik op de baan zie; maar in jouw geval zeg ik : doe het niet, want jij bent er niet klaar voor.
In de early adopters curve zitten we nu net in de Early Majority faze. Ik denk dat je beter wacht tot het begin van de Late Majority faze.

No hard feelings.
 
Last edited:
Zo is het gewoon ;) We kunnen niet onbeperkt rijden met 90% accu. Het zou pas vals zijn als voor elk sprintje de Tesla snel opgeladen zou worden.

Voor consistente performance is een ICE beter dan elektra. Dit filmpje geeft een eerlijk beeld.
Volgens mij zijn Tesla's er ook helemaal niet op gebouwd om 200 te rijden en dat is juist hetgene waar een Porsche echt goed in is. Tesla is goed, erg goed, maar je kunt onmogelijk op elk terrein het beste zijn, een tractor is in sommige dingen beter dan een Porsche en een Tesla, een bestelbus is in weer andere dingen beter, toch, bij 9 van de 10 andere dingen is Tesla inderdaad gewoon beter.
Tesla heeft verhoudingsgewijs eigenlijk erg veel moeite met lange tijd 200+ rijden, ik zag een Duitser eens zeggen dat hij zijn golfje eigenlijk beter vond dan een Tesla, want die kon wel een uur lang 200 rijden op de autobahn.
 
... ik zag een Duitser eens zeggen dat hij zijn golfje eigenlijk beter vond dan een Tesla, want die kon wel een uur lang 200 rijden op de autobahn.

wat hij eigenlijk bedoelt : "ik vind mijn Golf beter dan een Tesla, want (Tesla is) 'not invented by us'"
d.h. : nicht von uns erfunden


(ik heb een jaar of 10 met Duitsers samen gewerkt. - als je wil dat uw voorstel het haalt moet je op voorhand onder 4 ogen een Duitser overtuigen, en hém het voorstel laten formuleren tijdens de versammlung en dan verder cinema spelen)
 
Schermafbeelding 2017-12-11 om 15.59.33.png
Volgens mij zijn Tesla's er ook helemaal niet op gebouwd om 200 te rijden en dat is juist hetgene waar een Porsche echt goed in is. Tesla is goed, erg goed, maar je kunt onmogelijk op elk terrein het beste zijn, een tractor is in sommige dingen beter dan een Porsche en een Tesla, een bestelbus is in weer andere dingen beter, toch, bij 9 van de 10 andere dingen is Tesla inderdaad gewoon beter.
Tesla heeft verhoudingsgewijs eigenlijk erg veel moeite met lange tijd 200+ rijden, ik zag een Duitser eens zeggen dat hij zijn golfje eigenlijk beter vond dan een Tesla, want die kon wel een uur lang 200 rijden op de autobahn.

Klopt helemaal. Het is al mooi dat hij ze allemaal voor schut zet maar het is van nul en gener waarde om lang 200 te kunnen rijden, zeker nu de maker van de Golf 130 km/uur genoeg gaat vinden in Duitsland :)
Het was nodig om een "punt" te maken met betrekking tot EV's en dat is gelukt. Nu gaan we vooral in de chill modus ;)
 
  • Funny
Reactions: FVO
Niet rechtstreeks over Tesla maar toch:
Energieministers houden vast aan kernuitstap

Belangrijke quotes:

“De lasten die nu vooral op de elektriciteitsprijzen drukken, worden verschoven naar gas en olie. Een CO2-taks of ‘koolstofprijs’ op fossiele brandstoffen moet verbruikers richting hernieuwbare verwarming, auto’s, ... sturen.”

“De ministers willen ook de bedrijfswagens tegen het licht houden. Tussen de regels door staat een pleidooi om alleen nog bedrijfswagens zonder uitstoot te erkennen.”

Een verbazend consistente visie voor de Belgische overheden (4 stuks). Misschien is hun hand geforceerd door de feiten.