Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wiki Belgium and the Netherlands: Public Charging infrastructure

This site may earn commission on affiliate links.
Ik moet woensdagavond laat van Antwerpen richting Alphen ad Rijn, waar ik donderdagmorgen moet zijn. Ik ga ergens onderweg overnachten, liefst met laadgelegenheid.
Hoe doen jullie dit om een combinatie hotel - laadplek te vinden?
Ik heb verschillende apps: Plugshare, Supercharged, Newmotion, PlugSurfing...
Nergens kan ik filteren op hotels.
Ben ik nu de enige die dit mist?
Ik verlies meer tijd met zoeken dan met gewoon aan de SuC te stoppen en te laden.
Je hebt de oplossing, SuC, gevonden ;) De bookingsites willen er kennelijk niet aan om dit vermelden.
Goede reis.
 
Ik moet woensdagavond laat van Antwerpen richting Alphen ad Rijn, waar ik donderdagmorgen moet zijn. Ik ga ergens onderweg overnachten, liefst met laadgelegenheid.
Hoe doen jullie dit om een combinatie hotel - laadplek te vinden?
Ik heb verschillende apps: Plugshare, Supercharged, Newmotion, PlugSurfing...
Nergens kan ik filteren op hotels.
Ben ik nu de enige die dit mist?
Ik verlies meer tijd met zoeken dan met gewoon aan de SuC te stoppen en te laden.
En is er geen betaalbaar hotel met DeC?
 
Ik moet woensdagavond laat van Antwerpen richting Alphen ad Rijn, waar ik donderdagmorgen moet zijn. Ik ga ergens onderweg overnachten, liefst met laadgelegenheid.
Hoe doen jullie dit om een combinatie hotel - laadplek te vinden?
Ik heb verschillende apps: Plugshare, Supercharged, Newmotion, PlugSurfing...
Nergens kan ik filteren op hotels.
Ben ik nu de enige die dit mist?
Ik verlies meer tijd met zoeken dan met gewoon aan de SuC te stoppen en te laden.

Enkel via Tesla en hun DEC's kan je snel zien of er een DEC-lader is.
Voor de andere laders is het zoeken en geluk hebben.
Ik had afgelopen zaterdag wél geluk, op booking stond een foto van een lader.

Er is door verschillende forumleden al contact genomen met bvb Booking om de 'EV-charger' toe te voegen aan hun selectiemenu; tot nu toe zonder effect.
Misschien moeten we mt z'n allen nog eens een campagne opzetten.

Maar voor jouw trip zou ook ik VdV Dordrecht kiezen.
Alternatief : VdV Ridderkerk - daar zouden 3 dec's staan.
 
"In Oostende heeft Bart Tommelein"

Heeft die man niet een tijd geleden zijn Tesla weg gedaan?

Verder super! Elke snellader die er bij komt is goed.
Klopt, had hem geërfd van zijn voorganger (Annemie Turtelboom). Maar zijn "specifiek geval" liet nog niet toe om hiervoor een elektrische wagen te gebruiken. Omdat hij vaak 400km per dag rijdt. (was een 90kWh dacht ik)
Kwestie van niet willen natuurlijk.
Heeft dan maar een PHEV gekocht.

PS: hij hoopt volgende gemeenteraadsverkiezingen burgemeester van Oostende te worden.
 
"In Oostende heeft Bart Tommelein"
Heeft die man niet een tijd geleden zijn Tesla weg gedaan?
Verder super! Elke snellader die er bij komt is goed.

Zijn wel 'maar' 50kW laders.
Ik snap niet dat als je nu nog begint met een laadnetwerk dan niet meteen investeert in 150kW.
Over een poosje worden die oude laders voorbij gereden.
 
  • Like
Reactions: S-19910
Zijn wel 'maar' 50kW laders.
Ik snap niet dat als je nu nog begint met een laadnetwerk dan niet meteen investeert in 150kW.
Over een poosje worden die oude laders voorbij gereden.
En zullen ze niet financieel rendabel blijken. En dan kunnen ze weer roepen dat ze subsidies nodig hebben om een EU-wijd-snellaadnetwerk uit te bouwen of H2 de toekomst is...
Terwijl Tesla het volledig op eigen kracht doet.
 
Voorlopig in ieder geval nog geen telefoon gehad van Decathlon, 'k ga ervan uit dat ze de 50kW-laders dus beginnen uitrollen op hun eigen sites, en niet die in huur.

Begrijp ik het juist dat, zelfs al mocht iemand :) ooit een 150kW-laadpaal aanbieden aan het grote publiek, de bottleneck zich bevindt aan de gelimiteerde capaciteit van de laadkabels die de laadpaal linken aan de wagens? Of hang je dan gewoon zoals bij de gemiddelde Supercharger van die hele dikke laadkabels en moeten diegene die komen laden dan maar eenvoudigweg aan de slag met een (slimme) adapter?

Dit allemaal nog afgezien van de rentabiliteit natuurlijk...
 
Voorlopig in ieder geval nog geen telefoon gehad van Decathlon, 'k ga ervan uit dat ze de 50kW-laders dus beginnen uitrollen op hun eigen sites, en niet die in huur.

Begrijp ik het juist dat, zelfs al mocht iemand :) ooit een 150kW-laadpaal aanbieden aan het grote publiek, de bottleneck zich bevindt aan de gelimiteerde capaciteit van de laadkabels die de laadpaal linken aan de wagens? Of hang je dan gewoon zoals bij de gemiddelde Supercharger van die hele dikke laadkabels en moeten diegene die komen laden dan maar eenvoudigweg aan de slag met een (slimme) adapter?

Dit allemaal nog afgezien van de rentabiliteit natuurlijk...
De software zal in zijn voorafgaand "babbeltje" (protocol) met de auto wel eerst even checken hoeveel vermogen de auto maximaal aan kan. Pas dan zal het laden starten.
Of: als de kabels passen hoeft de klant niet te gaan uitzoeken welk vermogen er door mag.
 
  • Informative
Reactions: Petje1977
Maar voor jouw trip zou ook ik VdV Dordrecht kiezen.
Alternatief : VdV Ridderkerk - daar zouden 3 dec's staan.
Ridderkerk is volgeboekt. Dordrecht heeft (wellicht daardoor) te dure prijzen. Ik gebruik enkel een bed van 1 tot 7. Wil dan ook niet voor de extra ongebruikte faciliteiten betalen die die prijs ongetwijfeld verantwoorden.

Je hebt de oplossing, SuC, gevonden

Vanuit Antwerpen naar Dordrecht vd Valk, volladen daar en dan naar hotel naar keuze in Alphen.

Gewoon SuC en dan een hotel kan idd, maar dat kost mij wat extra (slaap)tijd.
 
Ridderkerk is volgeboekt. Dordrecht heeft (wellicht daardoor) te dure prijzen. Ik gebruik enkel een bed van 1 tot 7. Wil dan ook niet voor de extra ongebruikte faciliteiten betalen die die prijs ongetwijfeld verantwoorden.





Gewoon SuC en dan een hotel kan idd, maar dat kost mij wat extra (slaap)tijd.

Dat kan nooit zo veel zijn. Slapen in een hotel met SuC betekent ook dat je nog een keer naar buiten moet om af te koppelen (of aan te koppelen). Ik zou Superchargen in Dordrecht (om die tijd niet druk en flinke laadsnelheid) en dan door naar een hotel ergens op de route. Ik zou dan zorgen ergens in de buurt van Alphen te slapen zodat je niet in de ochtendspits komt en het rustig aan kunt doen.
 
  • Like
Reactions: Phil V
Ik moet woensdagavond laat van Antwerpen richting Alphen ad Rijn, waar ik donderdagmorgen moet zijn. Ik ga ergens onderweg overnachten, liefst met laadgelegenheid.
Hoe doen jullie dit om een combinatie hotel - laadplek te vinden?
Ik heb verschillende apps: Plugshare, Supercharged, Newmotion, PlugSurfing...
Nergens kan ik filteren op hotels.
Ben ik nu de enige die dit mist?
Ik verlies meer tijd met zoeken dan met gewoon aan de SuC te stoppen en te laden.

toch iets gevonden, maar zal wel zeer onvolledig zijn vrees ik.
Hotels with charge station in Netherlands
 
  • Like
Reactions: Phil V
Ik moet woensdagavond laat van Antwerpen richting Alphen ad Rijn, waar ik donderdagmorgen moet zijn. Ik ga ergens onderweg overnachten, liefst met laadgelegenheid.
Hoe doen jullie dit om een combinatie hotel - laadplek te vinden?
Ik heb verschillende apps: Plugshare, Supercharged, Newmotion, PlugSurfing...
Nergens kan ik filteren op hotels.
Ben ik nu de enige die dit mist?
Ik verlies meer tijd met zoeken dan met gewoon aan de SuC te stoppen en te laden.
Van der valk Nieuwerkerk aan den IJssel:
Kamer met ontbijt 105 Euro en er zijn laadpalen (geen DeC).
Hotel
Volgende ochtend nog zo’n 25km rijden
 
  • Like
  • Helpful
Reactions: Jobbeke and Phil V
It is absolutely crucial to have superchargers In Utrecht, the most central and busiest motorway crossing in the Netherlands. There is a brand new Van der Valk with ample space to place the superchargers. This will be a MAJOR benefit for all eastwest westeast northsouth and southnorth travelers. Currently the fact that there is no supercharger at all is a MAJOR OMISSION. So please on behalf of ALL TESLA users in the Netherlands: GET US SUPERCHARGERS AT VAN DER VALK UTRECHT. Thank you and best regards, Stef Kranendijk, an almost truly happy Tesla driver
 
  • Like
Reactions: HWS and Ronaldd